Nekromanti Agents of S.H.I.E.L.D

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nu har jag plöjt S1 av Agents of S.H.I.E.L.D och jag tycker det är bra skit. Jag är dock lite sugig på Marvel överlag. Eller jag är snarare sugig på alla sånna här serier men skit samma. Jag behöver i väntan på att S2 finns på min dator surra lite.

Jag kanske spoilar nått så håll för ögonen om ni inte vill läsa nått mer.



Nick Fury (Samuel L. Jackson, men det vet ju alla) dyker ju upp i avsnitt 22. Innan det finns Nick med i bakgrunden utan att SLJ behöver dra på sig kostymet och visa sig på skärmen. Vad beror det på? Är det så att Sammy är svindyr och att serieformatet inte gör sig råd att betala dyra cash för honom eller vad handlar det om?

Tony Stark figurerar ju också en del i bakgrunden. Är det samma deal där eller? Lixom, jag tänker ju som så att Marvel äger någon form av rättighet så att stoppa in Stark borde ju inte vara nått problem? Eller är Robert Downey Jr. också svindyr? Det kan ju vara så att det inte alls handlar om cashen men då kanske någon kan förklara för mig varför karaktärerna inte används. Det borde skapa bättre cash för Marvel lixom.

Sen den där Thor karaktären snackas det ju också om. Skådespelaren bakom Thor lär ju varken kosta eller dra lika mycket som Sammy så den saten borde de ju kunna slänga in här och var. Visserligen handlar ju inte S.H.I.E.L.D om just Avengerserna men ändå.

Om det nu dyker upp liknande karaktärer i S2 vill jag ju inte ha det spoilat så klart. Finns det nått annat jag borde tänka på innan S2? Det finns kanske nån mer film jag borde se? Typ jag kollade på de första 5 avsnitten av S1 innan jag behagade att kolla på The Avengers. Captain America: The First Avenger hade jag av en slump ramlat över en sen kväll tidigare så den var lixom avklarad.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Konrad Konvalj;n62776 said:
Nu har jag plöjt S1 av Agents of S.H.I.E.L.D och jag tycker det är bra skit.
När man tittar på Agents of S.H.I.E.L.D:


Konrad Konvalj;n62776 said:
..svindyr?
Det låter väl som en rimlig, för att inte säga trolig, förklaring. Jag har inte direkt fått uppfattningen att det är en högbudgetserie med tanke på hur ogenomarbetat manuset är, hur mycket man lutar sig trista klichéer och hur trista specialeffekterna är. Det känns på något sätt lite som tidiga avsnitt av Stargate vilket i de här avseendena inte är odelat positivt.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Haha, vad negativ jag lät :p Jag tyckte att det var helt OK att titta på S1 och hatade det inte men det hade kunnat vara så mycket mer...
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Gissningsvis tar SLJ och Downey Jr lika mycket för att delta i ett enda avsnitt som övrigas sammanlagda lön under en hel säsong.
Det är skillnad i lön på A-skådisar och B-skådisar.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
anth;n62784 said:
Gissningsvis tar SLJ och Downey Jr lika mycket för att delta i ett enda avsnitt som övrigas sammanlagda lön under en hel säsong.
Det är skillnad i lön på A-skådisar och B-skådisar.

Då är ju Kånkel inte så jävla illa ute i sina gissningar.

Men Romanoff då? Hon lär ju inte kosta skjortan eller? Och sug-Thor lär ju klassas in som en rätt billig snubbe och hans gear är ju en hammare och den lär ju vara billig i drift.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
RasmusL;n62783 said:
Haha, vad negativ jag lät :p Jag tyckte att det var helt OK att titta på S1 och hatade det inte men det hade kunnat vara så mycket mer...
Är det här med reflektioner efter postat inlägg någon ny variant av RasmusL? Typ Rasmus2015 eller så. Du är inne i en hel del trådar och dunkar på för att sedan klanka ner på din egen ton. Sluta med det, du är bra som du är.

I övrigt håller jag med. Helt okay att titta på i väntan på andra serier som jag har ett sug av att följa. Några sköna twister och det finns ju några sköna karaktärer som jag gillar. Det finns ju sjukt många serier ute i världen och inte allt för många som är rpg kompatibla så jag är troligen mer än nöjd egentligen.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
S2 står bra på egna ben, men den filmen som har mest beröringspunkter med serien är Captain America 2.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Att de kända skådespelarna gör en cameo är ju kul men samtidigt tar de bort fokus från de övriga karaktärerna, och det är säkert därför de hålls i bakgrunden. Samt kostnaden och troligen även tillgängligheten.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Problemet med tie-ins här är att filmerna alltid får företräde. Större delen av säsong 1 var rätt medioker eftersom en vändpunkt i serien inte fick inträffa förrän Captain America: The Winter Soldier haft premiär. Så eftersom seriesäsongerna startar då de gör så fick Agents of SHIELD trampa vatten bra mycket längre än önskat. Men när de väl tog sig förbi den punkten... det var som en helt ny serie. En serie som faktiskt är bra, och den trenden har fortsatt i säsong 2. Så personligen tycker jag att ju färre beröringspunkter med filmerna som den har desto bättre är det, eftersom de bevisat att de inte kan hantera det. Men det verkar iaf som att de har lärt sin läxa.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tyr;n62827 said:
Problemet med tie-ins här är att filmerna alltid får företräde. Större delen av säsong 1 var rätt medioker eftersom en vändpunkt i serien inte fick inträffa förrän Captain America: The Winter Soldier haft premiär. Så eftersom seriesäsongerna startar då de gör så fick Agents of SHIELD trampa vatten bra mycket längre än önskat. Men när de väl tog sig förbi den punkten... det var som en helt ny serie. En serie som faktiskt är bra, och den trenden har fortsatt i säsong 2. Så personligen tycker jag att ju färre beröringspunkter med filmerna som den har desto bättre är det, eftersom de bevisat att de inte kan hantera det. Men det verkar iaf som att de har lärt sin läxa.
Cool.

Är det dumt att fråga vart vändpunkten är innan man sett den där CA2?

Ska jag se CA2 innan S2 kanske också är en lämplig fråga.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Konrad Konvalj;n62836 said:
Cool.

Är det dumt att fråga vart vändpunkten är innan man sett den där CA2?

Ska jag se CA2 innan S2 kanske också är en lämplig fråga.
Om du har sett hela säsong 1 så har du redan nått den. Jag tror det är runt avsnitt 16-18 någonstans. Om du inte tittat så långt så hade jag nog tittat på CA2 först. Men om du sett klart säsong 1 redan så kan du lika väl börja med säsong 2, för så vitt jag vet eller kan komma ihåg så har det inte så värst mycket med filmerna att göra.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tyr;n62840 said:
Om du har sett hela säsong 1 så har du redan nått den. Jag tror det är runt avsnitt 16-18 någonstans. Om du inte tittat så långt så hade jag nog tittat på CA2 först. Men om du sett klart säsong 1 redan så kan du lika väl börja med säsong 2, för så vitt jag vet eller kan komma ihåg så har det inte så värst mycket med filmerna att göra.

Då får du lov att spoila för mig vad i 16-18 som har nått med det hela att göra. Om du har lust. Jag blev nyfiken.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Konrad Konvalj;n62841 said:
Då får du lov att spoila för mig vad i 16-18 som har nått med det hela att göra. Om du har lust. Jag blev nyfiken.
Spoiler:
Captain America: The Winter Soldier handlar om att SHIELD är i grunden korrupt och infiltrerat av HYDRA, och i slutet av filmen är SHIELD helt kört - nerlagd, ledande personer ställs inför kongressförhör, och liknande. Avsnitt 16-18 skildrar den här processen ut teamets synvinkel, och det visar sig att en av team-medlemmarna är HYDRA, och det slutar med att team Coulson både är på flykt undan lagen och försöker stoppa det nyrevitaliserade HYDRA.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Staffan;n62848 said:
Spoiler:
Captain America: The Winter Soldier handlar om att SHIELD är i grunden korrupt och infiltrerat av HYDRA, och i slutet av filmen är SHIELD helt kört - nerlagd, ledande personer ställs inför kongressförhör, och liknande. Avsnitt 16-18 skildrar den här processen ut teamets synvinkel, och det visar sig att en av team-medlemmarna är HYDRA, och det slutar med att team Coulson både är på flykt undan lagen och försöker stoppa det nyrevitaliserade HYDRA.

Ah, najs. Då håller jag med Tyrsan om att serien steppade upp ett steg till efter det. Det var en skön twist för den oinvigde och gav det hela lite mer tryck.
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Robert Downey Jr. och Samuel L. Jackson ligger båda på top 20 listan över högst lön i Hollywood, så det kan nog definitivt bidra, dock verkar Samuel L. Jackson vara mycket mer villig att ta småroller.

Säsong 2 är mycket bättre, men änu mycket bättre (hittils) är Agent Carter, Agent Carter är hittils utan spoilers för Säsong två så man kan ta det i valfri ordning men det kan ändras vilken dag som helst typ.

/Luna Lovegood
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Luna Lovegood;n63155 said:
Säsong 2 är mycket bättre, men änu mycket bättre (hittils) är Agent Carter, Agent Carter är hittils utan spoilers för Säsong två så man kan ta det i valfri ordning men det kan ändras vilken dag som helst typ.

/Luna Lovegood
Fattar inte riktigt det som jag har markerat..
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Agent Carter utspelar sig i samma värld men på typ... 50-talet? Tony Starks farsa är med bland annat. Därför finns det risk att den när som helst introducerar något som spoilar säsong två av Agents of S.H.I.E.L.D. – typ backstory på någon som är viktig för AoS dyker upp i Carter. Men än så länge har det inte hänt; du kan se vad som just nu finns ute av Carter utan att spoila för AoS säsong två.
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Pilzeman;n63166 said:
Agent Carter utspelar sig i samma värld men på typ... 50-talet? Tony Starks farsa är med bland annat. Därför finns det risk att den när som helst introducerar något som spoilar säsong två av Agents of S.H.I.E.L.D. – typ backstory på någon som är viktig för AoS dyker upp i Carter. Men än så länge har det inte hänt; du kan se vad som just nu finns ute av Carter utan att spoila för AoS säsong två.
40-TALET! ÅR 1946 New York:eek:
 
Top