Nekromanti Agents of S.H.I.E.L.D?

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,557
Location
Fallen Umber
Jag har bara sett första avsnittet. Jag tycker inte dialogen var någon höjdare, och den hade behövt bära allt eftersom effekterna är halvkassa, manuset tråkigt och skådespeleriet förfärligt. Det finns alldeles för många gamla bra serier jag inte har sett (jag är ingen TV-människa) så jag skippar den här. Det är inte Breaking Bad, liksom.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,039
Location
Sthlm
Så: S1E3 är ute och efter som jag har ett jobb där jag är ledig mitt i veckan varannan vecka har jag redan sett det (och nya Adventure Time, men det verkar inte var en grej här på forumet).

Jag tycker att det var det bästa avsnittet hittills; Stark trea!

Spoilerfria saker jag gillade:
Att gruppdynamiken börjar sitta bättre.
Att det här avsnittet bevisar att det finns en båge som går framåt även under ett "vanligt uppdrag" avsnitt.
Att effekterna såg betydligt bättre ut än de kan ha kostat.

Spoileriga saker jag gillade:
Att skurken var en galen forskare.
Att Sky var intressant som huvudperson i avsnittet, efter att ha vart dödstråkig i de två första.
Att det faktiskt känns om att det är samma värld som marvelstudios-marvelfilmerna.
Att det tydligen alltid kommer finnas med en lite extragrej på slutet.
Att ingen i gruppen dummade runt på ett pajasaktigt sett (har mest stört mig på Ward som gjort helt idiotiska saker nästan jämt tidigare).
"Shield dosn't have a truth serum"

Saker jag inte gillade:
Det känns fortfarande som Interns of Shield.
Jag tycker fortfarande att folk pratar lite för lika varandra, vilket ger dem mindre identitet.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag tycker det är lite fånigt med all teknologi hela tiden. Jag hade också förväntat mig högre budget. Till exempel fick man inte ens se vilka som sköt mot Colson och den där stereotypiskt humorlöse och buttre actionkillen med snygg kropp. Sen tycker jag att serien borde ha gjorts lite mörkare också.

Ärligt talat är jag nog rätt så besviken än så länge, faktiskt. Humorn och karaktärernas utveckling är vad som gör serien intressant (fast medan det är lagom humor så är det väldigt lite av det andra). Själva äventyren är alltid en stor jävla fet besvikelse. Man undrar ju hur många jävla domedagsmaskiner och supermystisk teknologi de ska etablera. Jag känner redan att min suspension of disbelief krackelerar lite i kanterna.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,595
Location
Rissne
Recca said:
Jag tycker det är lite fånigt med all teknologi hela tiden.
Pffft. Teknologi är coolt.

Also: Svårt att säga "äventyren är alltid..." efter tre äventyr =)

//Krank, som mer och mer känner det som att Agents of SHIELD typ är Null State: The Series
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,528
Jag tycker att det stora problemet är att det inte är fånigt nog! De har ju nästan hela marvel universumet att dra saker från, de borde kunna gå fucking crazy!

Bara från S.H.I.E.L.D delen av Marvel universumet har de ju grejer som:

The Town that was Hitler



Phobos



Och Victoria Hand!





 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,347
Location
Helsingborg
krank said:
Recca said:
Jag tycker det är lite fånigt med all teknologi hela tiden.
Pffft. Teknologi är coolt.

Also: Svårt att säga "äventyren är alltid..." efter tre äventyr =)

//Krank, som mer och mer känner det som att Agents of SHIELD typ är Null State: The Series
Vilket är ungefär in-line med pappersserien. När en organisation har något som SLINGSHOT (en bas vars enda funktion är att skjuta saker in i solen för total förstörelse) så vet man att de möter farliga saker på löpande band.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,528
Sedan måste de ha med S.W.O.R.D i något avsnitt! :gremlaugh:

 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,595
Location
Rissne
God45 said:
Jag tycker att det stora problemet är att det inte är fånigt nog! De har ju nästan hela marvel universumet att dra saker från, de borde kunna gå fucking crazy!
Frågan är varför de skulle göra det. I säsong ett, dessutom. Om de nu ska gå batshit bananas får de gärna arbeta sig upp till det över en 5-6 säsonger...
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Nu har jag sett första avsnittet, inspelat. Jag gillade det, men det är ingen förvånad över. Jag tyckte den flygande bilen på slutet var jättefånig, dock. Jag undrar också hur bra folk som inte har koll på Marvel (dvs antingen sett och varit uppmärksamma under filmerna, eller läst serier) hänger med? Jag menar, jag märker av "nu säger jag lite häftiga ord så att vi kan använda de häftiga prylen efteråt" när Fitz-Simmons gör sitt teknobabbel... Hur är det för folk som inte har någon relation till uttrycken gamma-strålning, Super Soldier serum och chitaurian?
 

Templar

Mandalorian
Joined
15 Dec 2008
Messages
122
hmm blev inte imponerad! Ingen bra dialog. Dåliga skådespelar prestationer. Men som sagt det kan bli bättre, har sett serier där skådespelare och dialog blir bättre med att serien fortgår. De växer in i serien....

Men som sagt var en hypad serie som jag hade för stora förväntningar på.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,595
Location
Rissne
Fjärde avsnittet.

Hittills är det här fortfarande ganska slappt för att vara Whedon. I Buffy hade man redan börjat gilla figurerna vid det här laget. Dialogen är ganska o-rapp, det är för lite vardagsligt käbbel. Kan vara personkemin som inte riktigt gnistrar också.

Inte dåligt, absolut inte. Men inte så bra som Whedon kan.

Nå, veckans spoiler:

Början av avsnittet utspelar sig i STOCKHOLM! Allt är förlåtet. Sergels Torg, T-banestationer, svensk polis i uniform.

Sedan var plotten rätt najs också. Cybernetiska ögon har ju en fin Marveltradition.

Jag tänker, tills motsatsen bevisats, utgå från att folk fått tag på teknologi från Mojo.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,039
Location
Sthlm
Såg det igår (s1e4) bästa avsnittet hittills, jag gillade det meste. Det är inte toppen men i alla fall nog bra för att jag inte ska känna mig lite deppig när det är dags för nästa avsnitt.

Jag tror att den typ av agentighet som kom fram i det här avsnittet är rätt väg att gå.


Det var ju dessutom sjukt coolt när Mi6 snubbens öga poppade! Dels så såg det snyggt nog ut och dels så ville man ju se vad som skulle hända, jag antog att det skulle vara mer som en bomb.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,595
Location
Rissne
S1E05 tyckte jag var riktigt bra. Snygga specialeffekter, bättre flyt än tidigare.

Gillar att de etablerar att de faktiskt inte rör sig i Marvels serietidningsuniversa. Här finns inte alla stolligheter som någonsin hänt. Det som finns är... det som introducerats i Marvels filmer. Och om jag skulle gissa, så skulle jag säga att det egentligen bara inbegriper Avengers-närliggande filmer; dvs Iron Man, Thor, Captain America, Hulk. Jag misstänker att varken X-men eller Spiderman finns här, åtminstone inte än. SHIELD har en ganska kort lista över "superhumans".

Jag gillar också snacket kring "giving him a name". Dels var det roligt, dels är det intressant det här med masker och vad de kan göra med vår självuppfattning.

Plus att de knöt an till den stora plotten med Centipede, och dessutom avslöjade Skyes hemlighet. Eller en av hennes hemligheter. Och samtidigt öppnade upp för mer spännande mysterielösande framöver.
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Jag håller med det här avsnittet var ett stort uppsving från de tidigare och då tyckte jag endå att de tidigare var hyffsat bra.

/Zorbeltuss
 

Alkemist

Veteran
Joined
2 Feb 2011
Messages
165
Location
Rövarskogen
Det är en grej jag mentalt anmärker på när nördar och människor talar om Marvels filmuniversum och drar upp mutanter, spiderman unt so veiter.
(Alltså inte en anmärkning på dina recensioner as such :gremsmile: )

Det kommer inte hände, Marvel har inte filmrättigheterna till de här sakerna och jag tror mig har hört/läst någonstans att Marvel inte kommer att inkorporera dem i sitt filmuniversum över huvud taget.
De andra filmstudiorna som äger spindelkillen och x-men har vi flera tillfällen nekat både erbjudanden om att sälja tillbaka rättigheterna och ganska så fina erbjudanden om crossovers(fast det var något rykte om en Oscorp-byggnad i Avengersfilmen.) och att Marvel helt enkelt tröttnade.

För min del är jag nöjd, mutanter är väl coola på sitt hörn men världen skulle nog spåra ur ganska så fort om de nu skulle dyka upp.

(p.s jag gillar dina recensioner, får jag chans på dem?)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,595
Location
Rissne
Alkemist said:
Det kommer inte hände, Marvel har inte filmrättigheterna till de här sakerna och jag tror mig har hört/läst någonstans att Marvel inte kommer att inkorporera dem i sitt filmuniversum över huvud taget.
De andra filmstudiorna som äger spindelkillen och x-men har vi flera tillfällen nekat både erbjudanden om att sälja tillbaka rättigheterna och ganska så fina erbjudanden om crossovers(fast det var något rykte om en Oscorp-byggnad i Avengersfilmen.) och att Marvel helt enkelt tröttnade.
Överhuvudtaget vet vi att X-men rör sig i ett annat universa än Avengers. För oss serienördar är ju sånt vardagsmat, men jag kan tänka mig att mugglarna blir lite förvirrade när Quicksilver är med i både nästa Avengers (eller vad det nu var) och i nästa X-men. Och spelas av olika personer, om jag fattade rätt.

Alkemist said:
(p.s jag gillar dina recensioner, får jag chans på dem?)
Ja.
 
Top