ADHD Medicinering insatt som vuxen, hur slog det?

Någon som har erfarenhet av hur det påverkar exekutiv dysfunktion? Det är mitt största problem – jag har så förtvivlat svårt att komma igång och göra saker. I vilken mån upplever ni att medicinering påverkat det?
Här tror jag bestämt att effekten ser lite olika ut beroende på problembild - vid framförallt uppmärksamhetsproblem ska man kanske inte förvänta sig några mirakel, vid framförallt hyperaktivitet ser det bättre ut.

Man ska dock komma ihåg att "förväntningar" öht i det här läget kan vara vanskligt, variansen är enormt stor. Anpassningsperioden kan vara lång, och inget är garanterat. Solskenshistorierna är dock tillräckligt många för att det definitivt ska vara värt ett försök.

Här tror jag bestämt att effekten ser lite olika ut beroende på problembild - vid framförallt uppmärksamhetsproblem ska man kanske inte förvänta sig några mirakel, vid framförallt hyperaktivitet ser det bättre ut.

Man ska dock komma ihåg att "förväntningar" öht i det här läget kan vara vanskligt, variansen är enormt stor. Anpassningsperioden kan vara lång, och inget är garanterat. Solskenshistorierna är dock tillräckligt många för att det definitivt ska vara värt ett försök.
Ja, och hyperaktivitet är ju det jag inte har. I mitt fall handlar det också mycket om att psykologer och psykiatriker misstänker att min depression förvärras av mina ADHD-symptom, så förhoppningen är att hitta något som kan hjälpa där.

Ja, och hyperaktivitet är ju det jag inte har. I mitt fall handlar det också mycket om att psykologer och psykiatriker misstänker att min depression förvärras av mina ADHD-symptom, så förhoppningen är att hitta något som kan hjälpa där.
Det jag tycker mig känt lite effekt redan på första dosen (min pulsklocka hjälper till här)
Jag uppfattar min inre stressmotor som lugnare redan poå instegsdosen.
JHag brukar beskriva att min inre stress motor känns ungefär som om en bil som kommer till rödljuset. Växeln är urlagd...men gasen har fastnat på halv gas och motorn varvar av bara helvete.... Den biten känns bättre redan nu... min puls klocka sätter stressnivån till låpg...ibland till och med "vilande" där jag är van vid att den gnölar på "hög stress"

Back