Det där är något man bör känna till - många av de här preparaten är bantningspiller i grunden.Den enda skillnaden jag kan se på honom är att han äter aningen
Det där är något man bör känna till - många av de här preparaten är bantningspiller i grunden.Den enda skillnaden jag kan se på honom är att han äter aningen
Här tror jag bestämt att effekten ser lite olika ut beroende på problembild - vid framförallt uppmärksamhetsproblem ska man kanske inte förvänta sig några mirakel, vid framförallt hyperaktivitet ser det bättre ut.Någon som har erfarenhet av hur det påverkar exekutiv dysfunktion? Det är mitt största problem – jag har så förtvivlat svårt att komma igång och göra saker. I vilken mån upplever ni att medicinering påverkat det?
Ja, och hyperaktivitet är ju det jag inte har. I mitt fall handlar det också mycket om att psykologer och psykiatriker misstänker att min depression förvärras av mina ADHD-symptom, så förhoppningen är att hitta något som kan hjälpa där.Här tror jag bestämt att effekten ser lite olika ut beroende på problembild - vid framförallt uppmärksamhetsproblem ska man kanske inte förvänta sig några mirakel, vid framförallt hyperaktivitet ser det bättre ut.
Man ska dock komma ihåg att "förväntningar" öht i det här läget kan vara vanskligt, variansen är enormt stor. Anpassningsperioden kan vara lång, och inget är garanterat. Solskenshistorierna är dock tillräckligt många för att det definitivt ska vara värt ett försök.
Det jag tycker mig känt lite effekt redan på första dosen (min pulsklocka hjälper till här)Ja, och hyperaktivitet är ju det jag inte har. I mitt fall handlar det också mycket om att psykologer och psykiatriker misstänker att min depression förvärras av mina ADHD-symptom, så förhoppningen är att hitta något som kan hjälpa där.