Nekromanti Action! har ett väldigt coolt omslag

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
975
Location
Södra stockholm
Plockade just upp paketet med Fantasy 3.0, Action och Sci-fi på SF-bokhandeln. Känns som ett klart värt och givet förvärv för en bit under trehundralappen.

Första intryck och det jag egentligen mest vill ha sagt här: Omslaget till Action! - riktigt snyggt, coolt, pulpigt och klockrent med en filmaffischpastisch. Underbart!

För övrigt var de andra två omslagen också tjusiga, och hela Fantasy 3.0 har en riktigt härlig formfaktor. Inlagan där får jag nog säga slår de andra två.

Nu ska det bli intressant att bekanta sig med innehållet. Noterar att Action har en något annorlunda grundmekanik med svårighetsgrader som anger minsta utfall på tärning för att lyckas, i stället för erforderligt antal tärningar med 4+. Någon som testat att det fungerat bättre? Jag är ju personligen inte helt sams med Fantasys grundmekanik.

Kampanjen Underjorden ska bli riktigt intressant. Någon som spelat?

Magireglerna i Fantasy, hur funkar det?

Spridda intryck och frågor, men det var ju en 3-i-1-produkt så....
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
975
Location
Södra stockholm
Harry S;n136415 said:
Hm, ja det klart. Det finns en liten bild på sagagames.com, för liten. Hittade ingen annan. Lustigt nog fanns inte spelet med under "våra spel". Får se om jag kan fota eller nåt.
 
Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Jag är inte lika imponerad av omslaget, men gillar det spontana i att göra en tråd om det för att man tycker att det är så bra - mer av sånt!
 

Harry S

Swordsman
Joined
27 Sep 2015
Messages
682
hakanlo;n136502 said:
Hm, ja det klart. Det finns en liten bild på sagagames.com, för liten. Hittade ingen annan. Lustigt nog fanns inte spelet med under "våra spel". Får se om jag kan fota eller nåt.
Det är lungt. DeBracy tipsade om Promotion-tråden där omslaget finns.
 
Top