Nekromanti Action! Reloaded.

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm




SagaGames släpper snart ett nytryck av Action!, rollspelet där man spelar som man vore i en schysst actionrulle på 80-talet. Med nytt omslag och lite nytt material. Vi tyckte det fick för lite uppmärksamhet förra gången, kanske beroende på det enkla formatet. (Första versionen var häftad som en serietidning, nu blir det mjukpärm.)

Upptäck denna anspråkslösa pärla. Bra underhållning i all enkelhet.
 

Attachments

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,722
Dat omslag. Limited edition-affischer på GothCon.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Jag är beredd att köpa det på omslaget ensamt!!
...men om jag vill smaka lite regler osv., kan jag läsa mer någonstans?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Det fanns en recension av gamla Action! i Fenix.... Annars är det ett spel som är enkelt, och man slår lite tärningar mot en svårighetsgrad. ;)
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Alltså... Detta omslag. Jag tror inte det kan göras bättre.
MÖJLIGTVIS om hon höll pistolen på sné.



Men det är högst tveksamt om inte pappret skulle börja brinna då.

Ser riktigt najs ut. +1 Arfert
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
559
Location
Videnmark
Jag gillar omslaget men gudars vad jag börjar bli less på personer som står och pekar med olika pistoler.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Mundo;n124066 said:
Alltså... Detta omslag. Jag tror inte det kan göras bättre.
MÖJLIGTVIS om hon höll pistolen på sné.
Jag tyckte spelet skulle heta Action!, inte Gangstablasta!.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Arfert;n124061 said:
Det fanns en recension av gamla Action! i Fenix.... Annars är det ett spel som är enkelt, och man slår lite tärningar mot en svårighetsgrad. ;)
Hittade den! :)

Har ni gjort något åt det här: "Det finns två illustrationer i boken där kvinnor förekommer. Den ena föreställer en kvinna i underkläder som skjuter med ett maskingevär och den andra består av en kvinna med ett kort-kort nattlinne som håller i ett hagelgevär." ?

...jag menar att det låter ju som riktigt schyssta bilder och det känns lite fattigt med bara två! :D
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Den ena är ju Pam Grier! Foxy Brown, Coffy med mera.. Vad mer behöver du?

Och den andra var från Chicks with Guns. Bara en sån sak. Nu har vi dessutom en tjej på framsida.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Inkognito;n124447 said:
Hittade den! :)

Har ni gjort något åt det här: "Det finns två illustrationer i boken där kvinnor förekommer. Den ena föreställer en kvinna i underkläder som skjuter med ett maskingevär och den andra består av en kvinna med ett kort-kort nattlinne som håller i ett hagelgevär." ?

...jag menar att det låter ju som riktigt schyssta bilder och det känns lite fattigt med bara två! :D
Alltså, det är sedan rätt länge konfirmerat att Arfert har en aversion mot byxor...
 

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,165
Om man har Pam Grier behövs inga andra illustrationer. Såvida man inte gör ett tråkigt spel, då behövs bara Adam Sandler.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Förväntar mig nu helt klart att en kopia av Bitch Slap medföljer spelet.
 
Top