Nekromanti Absurd Rollperson!!!

Mumfie

Veteran
Joined
27 Oct 2004
Messages
53
Absurd Rollperson lätt fixat

Minska längden och vikten helt enkelt!
Ta bort slaget storväxt eller slå om hans längd och vikt slag.
Första regeln i EON improvisera fungerar inte vissa bakgrunds slag slå om dessa så det blir nått annat.
 
Joined
8 Apr 2010
Messages
16
Re: Absurda tärningsslag?

Montecore said:
Tja, i och med att man i Eon III räknar ut härledda världen efter att man slagit fram bakgrundsslagen så kan en kragg bli längre än så... Säg att det är en kraggbarbar med hjälteattribut - som får maximal STY och TÅL.
STY 21(+4) 25.
TÅL 21 (+3) 24.

Sedan slås slagen Stark och Tålig fram, vilket höjer STY till 27 och TÅL till 26. Sedan det nödvändiga Storvuxen, vilket innebär STY 29 och TÅL 28. Därefter slås Övernaturligt attribut fram och utdelningen blir maximal... Kraggbarbaren har nu STY 36 och TÅL 28!
170+36+28 = 234. 3T6 modifikationen på detta hamnar på maximala 18 och kraggisen blir 252 cm lång. Detta plus 20% hamnar på 302 cm. Och om man kör med min husregel att längden slås fram med 4T6-1T6 istället för med 3T6 (för större variation) blir den maximala längden för vår kraggbarbar 308 cm. Hallå däruppe!

-Hjalle, något kortare.
wow synd att inte min kragg fick det han är bra 2.73 hade varit kul att prova en sån karaktär bara för skojs skull
 

Hösnuba

Veteran
Joined
14 May 2010
Messages
32
En kompis till mig gjorde något av det motsatta. Han ville göra en marnakh gûrd som skulle vara betjänt och livvakt åt en annan spelares tirak magiker.
Han slår av någon anledning ofta under medel när han gör rollpersoner, slumpen är verkligen inte rättvis, så det blev en katastrof i sedvanlig mening. Han fick också någon underlig fix idé och landade på STY 4 och TÅL 4, Svag kroppsbyggnad och sedan med nackdelen Kort. Vikt justeringen på 2T6-7 gav ett lågt slag det med.
Så det blev en liten knatte på 70 cm och 7,5 kg. Efter det blev allt tokigt. En regeldiskussion senare hade han fått en Storyxa (det går, man gör bara mindre skada och har svårare att träffa, Binderakkhammaren skippades tyvärr för då blev han överbelastad och med RÖR 12 så ville han inte ha ett stickvapen). Med yxan ger han H:Ob4T6+2 med skicklighetsbonus och allt sånt inräknat (Ob1T6-1 + 1 + Ob4T6+2 - Ob1T6), SI är dock bara 2/-1. Han är ganska farlig, särskilt som han på grund av sin storlek dessutom är +Ob1T6 svårare att träffa. Han har ett tungt armborst också, men det får magikern bära på, för annars får han svårighetsökning pga överbelastning. Era kraggbarbarer skulle inte ha en chans! :gremlaugh:
 
Top