Nekromanti Aaahrrg....

Mattias

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
107
Location
Stockholm
En höna av en fjäder...

...blev det visst av mitt lilla petimäteranfall (eller är det kanske ett infall).

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Sen verkar det dock som att inte ens Wizards själva följer denna nya praxis, men det är en annan sak.

<hr></blockquote>



Prexis!

- Mattias, som härmed lämnar denna tråd.
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
We can only hope (ANT)

Och det, gott folk, var ett citat från Sam 'n' Max Hit the Road.

/JPS - "Is 'pronto' a real word, Sam?"
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Re: We can only hope (ANT)

Jag tror dock att det fröjer för det verkar som att Adeline har gått i konkurs så det finns väl ingen utvecklare till det, men som sagt, vi kan alltid hoppas!
 

plaps

Veteran
Joined
9 Apr 2001
Messages
14
Re: Fan va förvånad jag blev! [ot]

jag tycker också att ettan var strået vassare, men båda spelen är så bäst! En sak jag undrar över är det där man kunde göra med en viss ko i tvåan för att få ett extraliv. Ganska så politiskt inkorrekt!
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Sam 'n' Max Hit The Road (oerhört OT)

Wahey! Det spelet är ju ännu mer jättebäst!
*viftar uppspelt med armarna*
"Where should I put this bomb so it doesn't hurt anyone we know or care about?"
"Out the window, Sam. There's nobody but strangers out there."
BOOM
"Hope there was nobody on that bus."
"Nobody we know, at least."

Vet någon vart man kan få tag på seriealbumen numer, förresten?

/Feliath - This doesn't look like thie Lincoln Tunnel
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Sam 'n' Max Hit The Road (oerhört OT)

Ojojoj, serienummren? Har nu prövat på Staffars Serier? De har ju det mesta och mer därtill, till och med en vallgrav numera!


Storuggla, säger woohoo
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Ack, tyvärr inte...

Jag, varande inte-ens-Gävlebo-men-nästan, har sorgligt illa koll på dylika butiker trots min bekräftade status som totalnörd, hör bara:
Vilken stad ligger affären i?
Maken till inkompetent fråga får man leta efter, men så är det. Det är rätt relevant, ety varje serieaffär bestyckad med vallgrav blir värd att besöka bara på grund av det.


/Feliath
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Ack, tyvärr inte...

Staffars Serier är en mycket emminent serieaffär, med tillfällig vallgrav uppförd av Gatu och Fastighetskontoret. Den drivs av Staffar och Staffan Lite kul det va? Den ligger fint belägen på Södermalm i Stockholm, men di har en webbshop, so to speak!
www.staffars.se (jag tänker inte göra något jekla html här inte!) finns den på. Och om dom inte har eller kan få tag i vet de säkert vart det finns att uppbringa.
En varning dock, Staffar kan vara lite... udda. Han har slängt en bok på en av mina vänner en gång då denne sa i sin mobiltelefon att han var i en seriebod. Varvid han fick ett seriealbum (TPB) i huvudet tillsammans med utropet "SERIEMECKA HETER DET!"


Storuggla, nästan stammis
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Glömde...

Jag glömde att säga att det finns en ap-bra titel som heter "Collected Sam & Max Surfin' The Highway". Det är SAMTLIGA Sam & Max serier och strippar som publiceras, mumsmums! Finsn att tillgå på Amazon.com om inte annat! I värsta fall är den utsåld, men det brukar finnas ex på zshop på amazon.com. Helt klart värt pangarna! /images/icons/grin.gif


Storuggla, amazonian!
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Grim Fandango!

Det är ett über-spel!! Inte lika bra som LBA 1 o 2 men det är inte långt ifrån!

<big>Glottis åt folket!! </big>
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Grim Fandango!

jag tordde det var tvärt om /images/icons/smile.gif/images/icons/smile.gif/images/icons/smile.gif
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Samling

Det var den samlingen jag refererade till hela tiden; jag visste inte ens att de getts ut som individuella serietidningar...egentligen borde jag köpa den tecknade TV-serien också, men den tror jag inte går att få tag på än...

/Feliath - älskar hunden och den hyperkinetiska kaninartade varelsen
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Re: Grim Fandango!

Vaddå tvärtom?? Folket åt Glottis eller? /images/icons/laugh.gif
 
Top