Nekromanti A Song of Ice and Fire

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
ManU77;n296129 said:
@Minimoni

Tackar! Uppskattar verkligen att folk tar sig tid och har tålamod med alla mina frågor. :)

EON III har jag också, men har inte spelat det på... decennier, känns det som. :-D
Gällande frågor, ingen fara! Vi är alla nördar här och många av oss pratar säkert mer om rollspel än vi har tid att faktiskt spela rollspel :)

EON IV är smidigare och betydligt modernare än EON III, hur de står sig mot BW vet jag som sagt inte. Det bästa alternativet om du har tid, är självklart att kolla igenom alla tre alternativ som presenterats och sedan tillsammans med din spelgrupp avgöra vad som passar er bäst. EON III är uppenbart min favorit bland dessa val och jag skulle vilja tillägga att EON III är väldigt flexibelt då man som SL helt enkelt kan välja bort vilka regler man ogillar. Detta kan man tydligen också i BW som Måns nämnt och det är för mig viktiga faktorer att väga in, jag har EON IV men tyckte inte systemet var tillräckligt tilltalande för just min grupp och därför vet jag inte hur flexibelt det är.

Kör på det ni i din grupp helt enkelt känner är bekvämast och mest passande för Westeros! :) Mina husregler för adelshusskapande kan användas oberoende vilket system ni än kommer köra med då det är simpelt men ger bra resultat.(Jag är självklart partisk)
 
Top