NYHET 7th sea, 3d edition på KS

Första och andra utgåvan är närmast helt olika spel. Denna ser ut att försöka blanda dem. Supersnyggt ser det ut att bli, men att inleda ett rollspelsprojekt med att fråga fansen vad de vill ha känns nästan knasigt med tanke på hur mycket extremt starka åsikter om allt mellan himmel och gjord som rollspelare brukar kunna ha. :D

Första och andra utgåvan är närmast helt olika spel. Denna ser ut att försöka blanda dem. Supersnyggt ser det ut att bli, men att inleda ett rollspelsprojekt med att fråga fansen vad de vill ha känns nästan knasigt med tanke på hur mycket extremt starka åsikter om allt mellan himmel och gjord som rollspelare brukar kunna ha. :D
har inte läst tvärnoga, frågar dom det i denna kickstarter?
Menar dom inte typ vilka små tweaks hade ni önskat?

har inte läst tvärnoga, frågar dom det i denna kickstarter?
Menar dom inte typ vilka små tweaks hade ni önskat?
Det nämns när de pratar om grundmekaniken att fansen efterfrågat något mer likt 1e.
Jag är inte tillräckligt insatt för att veta hur stor påverkan detta faktiskt haft.

Jag är inte tillräckligt insatt för att veta hur stor påverkan detta faktiskt haft.
Första utgåvan av 7th Sea använde sig av AEGs regelsystem från Legend of the Five Rings.

Rulla X tärningar behåll Y: "roll and keep". Du kanske slog Attribute (3) + Skill (2) antal d10 och sen behöll Attribute antal, exempelvis. "5k3" i det fallet: rulla fem, behåll tre. Räkna ihop de du behåller.

Det enda specifika de nämner är just denna mekanik. Annat är de vaga med.

Rulla X tärningar behåll Y: "roll and keep". Du kanske slog Attribute (3) + Skill (2) antal d10 och sen behöll Attribute antal, exempelvis. "5k3" i det fallet: rulla fem, behåll tre. Räkna ihop de du behåller.
Aha. Jag har bara kollat närmare på den senaste utgåvan av L5R, och den använder samma mekanik fast kombinerat med funkiga specialtärningar. :)
7th Sea 2e (som jag har alla pdf:er till eftersom jag backade den förra kickstartern) använder ett ganska annorlunda system där man rullar en stor tärningspöl och försöker kombinera resultaten till enheter om minst 10.

Back