Nekromanti [Promotion] Fummelpodden – en samtalspodcast om rollspel

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna


På senare tid är vi några i rollspelsgruppen som konstant hamnar i diskussioner före och under möten. Eftersom vi inte vill stjäla speltid började vi fundera på att istället mötas upp och samtala vid andra tillfällen. För att få lite extra motivation föreslog jag att vi skulle smälla upp några mikrofoner och göra en podcast av det, när vi ändå höll på.

Således kommer här Fummelpodden. Vi är två-tre nördar som snackar spontant och subjektivt kring någon form av rollspelsrelaterat ämne. Tanken är att släppa ett avsnitt i månaden, den 20:e.

Pysslar med att försöka få upp podden på iTunes och liknande. De hade visst något dygns svarstid, så jag laddade upp första avsnittet redan idag. Då tänkte jag att jag lika gärna kunde dela med mig av det här på en gång.

fummelpodden.se

Första avsnittet handlar om karaktärsskapande. Det är ju väldigt personliga tankar, andra resonerar säkerligen annorlunda. Vore dock kul och uppskattat om ni lyssnade vid tillfälle. Lite feedback är heller aldrig fel, även om det bara är arga meddelanden. :)

Tack och hej!
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Är du nån av dom två som pratar, Fives?
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
2097;n232909 said:
Är du nån av dom två som pratar, Fives?
Stämmer bra, Lucas heter jag. Eventuellt kan du känna igen mig genom att jag har mest fel. ;) Mina kamrater är iofs förstörda efter år av spelande med mig, så eventuellt börjar de också flumma om story och cinematik...
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Jag gissade rätt!!
Gillar podden iaf! Det är inte den enda podden av folk som har fel som jag lyssnar på
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Nu kom jag till där du sade "folk kör ju fortfarande världsutforskande!" Nice

Preppar ju en mer karaktärsdriven kampanj nu :D känns spännande
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Låter intressant. Ska lyssna när den dyker upp på iTunes.
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Roligt. Jag fick ett sug efter rollspelpoddar efter gothcon, så jag lägger in er i appen.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
Stort tack för att ni tar er tid, mycket uppskattat!

2097;n232926 said:
Nu kom jag till där du sade "folk kör ju fortfarande världsutforskande!" Nice
Någon måtta får det ju vara på inskränktheten. :)
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
Nu finns podden även tillgänglig i iTunes och bör sakta men säkert dyka upp i andra poddradio-appar också. Cheers!
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,904
Location
Nordnordost
Bra ljud!
Det finns podcasts med betydligt fler avsnitt under bältet som inte låter hälften så bra.

Jag ser fram emot nästa avsnitt.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
APM;n233264 said:
Bra innehåll! Ser fram emot kommande avsnitt!
Man tackar!

wilper;n233277 said:
Bra ljud!
Det finns podcasts med betydligt fler avsnitt under bältet som inte låter hälften så bra.

Jag ser fram emot nästa avsnitt.
Tackar, kul att höra! Har bakgrund som ljudtekniker och musiker, så lite gratis har jag. Dock första gången jag jobbar med enbart röster, så det är lärorikt.

2097;n233281 said:
Ed var lite svår att höra
Tack för påpekandet, uppskattar det! Är det jag som borde dra upp ljudstyrkan på honom, eller ska jag tjata på honom att artikulera mera?
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,271
Nu har jag lyssnat och tycker ni borde ge ut fler än ett i månaden. :)
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Det var både ren amplifikation i mixen + mumlandet, han behöver inte prata högre. Tydligare + bli mer uppvriden snarare än teaterprojicera
 

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Bra! Mycket bra!

Om jag ska våga komma med ett förslag, så skulle jag säga; våga editera mindre. Lämna gärna mer "luft" mellan meningarna och låt ovidkommande kackel slippa igenom ibland. Det gör upplevelsen lite skönare tycker jag.

Annars, bra snack! Gillar det skarpt.
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Aha, intressant, Daz, jag gillade den tighta klippningen
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Det var intressant. Hör gärna mer. Ha gärna med en introduktiona av er båda, vilka ni är och vilken bakgrund och vilka preferenser ni har i rollspelandet.
 
Top