Nekromanti Krank kollar på Game of Thrones säsong 7

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne
Säsong 1 - Säsong 2 - Säsong 3 - Säsong 4 - Säsong 5 - Säsong 6

Det är mitt i sommaren och nu passar alltså världens sämsta serie på att rulla igång? Marvellous. Jaja, jag får väl dra mitt strå till stacken och förklara för er varför allt suger och är dåligt, då. Jag känner mig inte ens engagerad nog att vara arg just nu; det är två säsonger kvar och nu vill jag bara att det ska ta slut. Tur att de här säsongerna enligt uppgift ska vara kortare. En av de youtubers beskrev härom veckan den process han går igenom med sin viktminskningskirurgi med en liknelse från Nyckeln till frihet: I den är det en kille som - SPOILER alert - får kravla genom ett långt avloppsrör för att nå sin frihet och sitt nya liv. Lite så känns det här också. Jag ser ljuset i slutet av tunneln, och nu har jag bara ett par kilometer av bajs att kravla igenom. Sedan är det klart.

Bakgrund för nytillkomna

Jag snackade skit om Game of Thrones, som jag tyckte verkade vara en estetiskt och handlingsmässigt skittråkig fantasyserie som mest handlade om primitiva stamfolk som slog varandra i huvudet och intrigerade. Jag hatar sånt; dels är medeltida kläder och miljöer aktivt vämjeliga, dels är jag helt ointresserad av människorna i de berättelser jag tar del av. Jag bryr mig om koncepten, idéerna, den övergripande handlingen.

När jag snackat skit om serien några gånger uppmanades jag att pröva på att se några avsnitt, eftersom min åsikt om serien trots allt vägde ganska lätt om jag inte sett något av den. Jag frågade hur många avsnitt jag borde se, och fick som svar att jag borde se säsong 1.

Så jag såg säsong 1, eftersom jag inte kan motstå att försöka klättra upp på varje riktigt hög häst jag ser. Utsikten är så mycket bättre från en rejält hög hästrygg, så att säga.

Min slutsats efter att ha sett säsong 1 var väl i princip att Game of Thrones är en estetiskt och handlingsmässigt skittråkig fantasyserie som mest handlar om primitiva stamfolk som flår varandra i huvudet och intrigerar.

Men, jag skrev recensioner av varje avsnitt här på forumet. Och de inläggen fick en himla massa "Gilla"-tryckningar och uppmuntrande tillrop. Och eftersom jag lider av kroniskt bekräftelsebehov så blev "titta på Game of Thrones" min nya egosmekning snedstreck självskadebeteende. Jag tog mig igenom alla fem säsonger som fanns, och såg sedan också säsong 6 när den gick.

Nu är vi här igen.

Rollista

Eftersom folk i GoT har så tråkiga namn som är omöjliga att komma ihåg, och eftersom jag ju måste hitta NÅGOT att roa mig med medan de här inkonsekventiella idiotjävlarna visar mig varför mitt önskade slut på serien är "alla dör i en eld", så har jag hittat på nya namn till ett antal av de inblandade.
  • Blomriddarn – Loras Tyrell
  • Darth Various – Varys
  • Duran Duran – Prins Doran
  • Fabio – Daario Naharis
  • Fantasy-Fritzl – Craster
  • Frankenstein – Qyburn
  • Göran – Jorah Mormont
  • Han Solo – Mance Rayder
  • Kung Gris – Robert Baratheon
  • Kung Homo – Renly Baratheon
  • Lennart – Gendry
  • Loranga – Hizdahr zo Loraq
  • Marcy – Mycella
  • Margarin / Maggan – Margorie Tyrell
  • Mellistanten – Melisandre
  • Misandria – Missandei
  • Mobbar-Bengt – Alliser Thorne
  • Rapey McCreepy – Joffrey Baratheon
  • Rödskägg – Tormund Giantsbane
  • Semlan – Barristan Selmy
  • Slimey – Jaime Lannister
  • Smugglas – Davos Seaworth
  • Snyggo – också Daario Naharis
  • Snöjonte – Jon Snow
  • Stannis the Menace – Stannis Baratheon
  • Tummen – Tommen
  • Sune – Lancel Lannister
  • Xenu – Xaro Xhoan Daxos
Jag kan komma att komplettera ovanstående lista.

Okej, något slags nulägesbeskrivning brukar vi ju ha såhär i början. Jag försökte minnas något från förra säsongen utom att Cersei dödade skiten ur folk, så jag fick fuska lite och läsa mina egna klanderfria sammanfattningar.

Cersei har gjort vad jag ville göra hela serien, och mördat halva King’s Landing med eld. Tyvärr strök inte hon själv med, men vi slipper förhoppningsvis blomriddarn, margarin, tummen, den där världelösa prällen… Cersei sätter sig på järntronen, och det lär ju gå jävligt bra. Eller inte, för Cersei är, trots det hon nyss gjorde, faktiskt sämst och helt dum i huvudet.

Dessutom har Arya snott Shakespeares idé och mördat Walder Frey och fått honom att äta upp sina söner som köttpajer.

Sam och Gilly är vid något slags misogynt bibliotek. Vem bryr sig?

Jonte har utropats till “king in the north”, vilket ju inte heller kan gå så bra för han är ju OCKSÅ sämst.

Meera och Bran är vid muren, antar jag?

White Savior- Danny åker med en massa skepp mot västerås. Hon har byggt allians med ett gäng andra muppar såsom Crazy Person från Dorne och Olenna.

Det hände ju nästan ingenting i S06, så jag känner att ovanstående nog räcker.

Förväntningar inför S07
  • Tuttar, rumpor och muffar. As per usual.
  • Våldtäkter. Lite av seriens “grej”
  • Alla fortsätter vara osympatiska.
  • Få oväntade dödsfall.
  • Alldeles för lite fantastik.
  • Alldeles för mycket interpersonellt tjafs. Vem bryr sig egentligen om vilket jävla dumhuvud som sitter på den där tronen och vilka inavlade jävla barbarer som knullar, gifter sig, eller dödar varandra? Jag vill bara att det ska bli över.
  • Cersei är sämst. Nu har hon ju mycket goda möjligheter att se till att hennes sämsthet faktiskt sämstar till hela västerås, och jag är säker på atyt hon inte tänker försitta det tillfället. Den enda ljuspunkten här är väl att hela västerås redan är sämst.
  • Danny är sämst.
Förhoppningar
  • Alla dör.
  • Hela västerås eldas upp av drakar och asfalteras över.
  • Mycket mer fantastik.
  • Snoppar. Nu när andra serier, som Westworld till exempel, gått före så borde väl snoppration öka även här? Eller?
Jag ser ev. första avsnittet i säsongen ikväll, eller när jag nu lyckas upparbeta tillräckligt med energi.

(Och ja, delar av ovanstående är kåppypasta från Säsong 6-sammanfattningen. Trodde ni att jag skulle orka skriva en HELT NY sammanfattning av varför jag gör den här skiten? Pah! Deal with it).
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,343
Location
Helsingborg
krank;n251970 said:
  • Alla fortsätter vara osympatiska.
Arya är ganska sympatisk, även om hon är skrämmande som fan.
Att lära sig episka mördarkrafter och sedan psykmörda varenda slemhög inom 500 mil är den enda rationella reaktionen på en existens i Westeros.
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
382
Location
Birmingham, UK
krank;n251970 said:
snoppration
Jag läste detta som operation med sn framför (och två p) och tyckte att det var ett jävligt bra nyord för penis enlargement surgeries eller phalloplasti. "Hej, en snopperation tack"
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne
För övrigt: det är inte helt osannolikt att jag kollar första avsnittet i morgon. Jag har varit upptagen med, you know, serier som är bra och som jag faktiskt vill se. Jag känner att kontrasten mellan den helt jävla fantastiska Magicians (och dessförinnan American Gods och innan det Westworld) och den genomruttna hög träck som är GoT nog kommer att ge ungefär rätt sinnesstämning...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne


OK. Fuckssake, let's do this.

Jag värmde upp inför den här ofrånkomliga bajssoppan med att se på lite serier som faktiskt är bra - jag klämde hela första säsongerna av Westworld och American Gods lite tidigare i sommar, och blev precis klar med den mästerliga The Magicians andra säsong. Dels gjorde jag det för att jag ville kolla på bra skit, men jag tänkte att det kunde vara roligt att uppleva hur det kändes att gå från att äta mjukglass med kolatopping till att äta bajssoppar med extra klimp.

Det gick väl ungefär som väntat.

Jag har sett Game of Thrones S07E01, och just nu önskar jag att jag låtit bli.

Det hände inte speciellt mycket viktigt eller intressant i avsnittet. Det är såklart inte så förvånande - dels har vi just haft en hel säsong där inget hände och de vill väl inte ge oss en hjärtattack genom att låta saker bli spännande helt plötsligt, och dels har de ju bestämt sig för att dra ut på den här skiten en hel säsong till MED EXTRA LÅNGA AVSNITT.

I vanlig ordning tar jag person för person istället för att hatta hit och dit;

Vi börjar med att seriens skapare mjölkade hela Arya-dödar-Frey-grejen i en hel extra scen. Där hon mest klätt ut sig till Frey och förgiftar alla som var med och mördade på röda bröllopet. Det här tycker jag visserligen om eftersom en massa personer dör, men det är ju typ bara ansiktslösa mähän och dessutom toppar det ju knappast mordet på Walder i slutet av förra säsongen. Så: vek öppning, även om det blir lite, lite plus för massdöd. Lite senare rider Arya förbi Ed Sheeran. Jag vet inte riktigt varför han är med; han gör pisstråkig musik och är, enligt uppgift, ett rövhål... Ah! Där har vi det. De stoppade in honom som en förolämpning till honom, men han fattade antagligen inte att det var en förolämpning. "Här passar du in, din jävel. Bland primitiva stamvildar som är helt dumma i huvudet."

Meera och whatsisface når muren, och släpps in.

Snöjonte är ovanligt inte-dum-i-huvudet. Han beordrar att alla, även tjejer, ska lära sig slåss - "vi vinner inte om bara halva befolkningen slåss". Sen låter han Karstark och vad nu de andra vildarna hette som förrådde honom ha kvar sina borgar; han håller inte familjerna ansvariga för fädernas agerande. Inte heller jättedumt. Sansa är lite mer hämndlysten. Vi får se Brienne träna sin väpnare som jag skiter i att kolla upp namnet på, bli kåtblickad på av Rödskägg, och fråga Sansa varför lillfinger är kvar. Snöjonte får meddelande om att Cersei vill prata med henne i King's Landing.

Cersei gnäller inför sin bror-älskare om att alla är emot henne. Som vanligt har hon en hjärna gjord av gröt och bajs och fattar inte att det är hon själv som skapat situationen. Fy fan vad värdelös hon är. SÄMST. Kan inte någon tända eld på henne? Varför såg inte Tummen till att dra henne med sig?

Hursomhelst har Veyron i Ottan, alltså han som är kung på Iron Islands numera, tagit sig till King's Landing för att be Cersei om att få gifta sig med henne i utbyte mot att hon får tillgång till hans flotta. Det här bevisar bara att Veyron faktiskt ÄR vad som på fackspråk heter "totalt jävla bonkers". Att gifta sig med Cersei är väl en helt sinnessjukt jävla dålig idé i ALLA sammanhang? Men jaja, han får ett nej och ger sig iväg för att "bevisa sina goda avsikter".

Sam sorterar böcker och tömmer pottor, och får en föreläsning av ärkemästern om att de i citadellet är professionella skeptiker och kunskapare. Det här gör ju att jag börjar tycka om dem lite; äntligen lite någorlunda rationella jävlar. De verkar också ha insett att det här med att bråka om järntronen är något barnsliga, outvecklade träckhuvuden kan hålla på med. Vilket också är rätt najs. Och eftersom det är något som är rätt najs utgår jag från att citadellet kommer att sättas i brand ganska snart. För det här är en värld fylld av barbarer och skit. Nåja, kanske kan deras grundlösa misogyni och allmänna motvilja att hjälpa till kanske göra att de betraktas som tillräckligt dumma i huvudet för att få fortsätta existera?

Det visar sig att Göran sitter med sin psoriasis i en av citadellets hålor också.

Hursomhelst lyckas Sam få tag på en bok som berättar att det finns en massa dragon glass i... Dragonstone.

Dragonstone. Dragon... stone. *slår huvudet i bordet*

Alltså. För i helvete. Vad är det för en jävla tolvåring som hittat på den här skiten? Hur kan någon någonsin ha fått för sig att den här serien har ett bra manus, eller ens ett okej? Jag menar kom igen, Eddings skriver bättre skit än det här och hans målgrupp är typ tolvåringar.

Det här är liksom på samma nivå som när Coco i Starzinger får reda på att varelsen de stött på, som befinner sig i kristallpalatset på kristallplaneten, bakom kristallnebulosan som anföll med kristallprojektiler, och som kallat sig "Crystal", i själva verket är *wait for it* kristallmonstret.

Eller som här: Vi har ett drakpalats på ett drakberg, där det tidigare bott drakar och som varit högkvarter för draktämjande kungligheter... och nu säger de att det är en plats i de sju kungarikena där det finns drakglas? Vilken chock!

*Ahem* Let's just get fucking on with it. Den här skiten ger mig huvudvärk. Eller inte riktigt, det gör inte ont i mitt huvud, det gör ont i hjärnan. Så dumt är det.

Clegayne har ju slagit följe med de där tokiga elddyrkande krigarna. Han tjafsar lite med Strutter och sen får han se en vision om att Rob Zombie och hans zombettes marscherar dit stora ismuren möter havet.

Slutligen når Danny till *suck* Dragonstone.

Så.

Förväntningar
  • Tuttar, rumpor och muffar. Inte en enda, tror jag. Av nåt.
  • Våldtäkter. Nä, inte det heller.
  • Alla fortsätter vara osympatiska. Räknas "dumma i huvudet" som osympatiska? Ja. Ja, det gör det.
  • Få oväntade dödsfall. Inget.
  • Alldeles för lite fantastik. Lite zombies, ett par drakar, nån vision. Mer än seriens genomsnitt, ändå.
  • Alldeles för mycket interpersonellt tjafs. Knappt det heller. Vad innehöll det här avsnittet egentligen?
  • Cersei är sämst. Ah, ja. Cersei ÄR sämst.
  • Danny är sämst. Det hinner hon dock inte visa på den korta tiden.
Förhoppningar
  • Alla dör. Nä, men man lär ju slippa Frey-klanen iaf. Nu återstår bara Starks, Lannisters och alla de andra jävlarna. Get to work!
  • Hela västerås eldas upp av drakar och asfalteras över. Not yet, men drakarna är iaf på plats.
  • Mycket mer fantastik. "Mycket" mer är väl att ta i...
  • Snoppar. Nope.
Man ska inte hålla på och ha en massa förhoppningar. Egentligen hoppas jag ju på en allians mellan de någorlunda inte-bajs-i-hjärnan-iga karaktärerna från respektive gruppering (Snöjonte eller Sansa beroende lite på dag i veckan, Spindeln, Slimie, kanske Lyanna Mormont), där man använder drakglas och drakar för att stoppa iszombies, sedan jämnar Kings Landing vid marken, och sedan snabbspolar genom upplysning och industrialism och inför demokrati och grejer. Men inget av det lär ju hända.
 

Attachments

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne
Cybot;n252166 said:
Räknas inte "Kan stjäla folks skin" som fantastik?

För all del, men den scenen var så överflödig att jag fann den svår att hålla i minnet.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Heh... XD

krank;n252161 said:
Jag värmde upp inför den här ofrånkomliga bajssoppan med att se på lite serier som faktiskt är bra - jag klämde hela första säsongerna av Westworld och American Gods lite tidigare i sommar, och blev precis klar med den mästerliga The Magicians andra säsong. Dels gjorde jag det för att jag ville kolla på bra skit, men jag tänkte att det kunde vara roligt att uppleva hur det kändes att gå från att äta mjukglass med kolatopping till att äta bajssoppar med extra klimp.
Jag gillade också American Gods och The Magicians, har följt dem sedan de först kom ut... riktigt bra serier. :) Har inte sätt Westworld än, men kommer vid något tillfälle göra det.

Sen... så har jag ett förslag till en annan TV-serie som du kanske ska kolla/testa.

"Legion" (länken går till trailer #1, så du/ni vet)

Den är kopplad till X-Men universumet. Men som serie är den inte särskilt "standard superhjälte serie/film"... den är... ja... vad ska man säga... konstig, mindbendie, galenskap... och alldeles... alldeles underbar... XD

Testa den i alla fall!


krank;n252161 said:
Det hände inte speciellt mycket viktigt eller intressant i avsnittet. Det är såklart inte så förvånande - dels har vi just haft en hel säsong där inget hände och de vill väl inte ge oss en hjärtattack genom att låta saker bli spännande helt plötsligt, och dels har de ju bestämt sig för att dra ut på den här skiten en hel säsong till MED EXTRA LÅNGA AVSNITT.
Jag tror detta avsnittet var liksom en samlings avsnitt... där vi får en sammanfattning utav var samtliga av de stora "spelarna" är just nu, och eventuelt var de kommer gå. Kanske ett lite onödigt avsnitt... men samtidigt så har det ju varit över ett år sedan S06 avslutades (de flyttade ju fram säsongstarten med ca 6 månader för 07... och tittare kan ju ibland vara lite... ja... som den stora massan av tittare kan vara när grejer inte följer standard rytmen för när avsnitt visas på tv och så... XD )


krank;n252161 said:
Hursomhelst lyckas Sam få tag på en bok som berättar att det finns en massa dragon glass i... Dragonstone.

Dragonstone. Dragon... stone. *slår huvudet i bordet*
Jag gissar på att själva tronen, som finns i Dragonstone, kanske till och med är toppen på det här berget utav dragon glas... XD

krank;n252161 said:
Alltså. För i helvete. Vad är det för en jävla tolvåring som hittat på den här skiten? Hur kan någon någonsin ha fått för sig att den här serien har ett bra manus, eller ens ett okej? Jag menar kom igen, Eddings skriver bättre skit än det här och hans målgrupp är typ tolvåringar.
Heh... jag hittade första boken i Sagan om Belgarion bara några veckor efter jag fyllt 13! XD

The perfect time! Ju!

Eddings böcker (de böcker kopplade till Belgarion och Spjuthök då I alla fall) är än i dag mina favorit fantasy böcker... trots att jag har läst massor av andra fantasy serier... och trots att jag är 38 nu. XD

*håller tummarna för att någon med mycket pengar, och som har fokus på kvalitet för vad de skapar, ska snappa upp Belgarion och Spjuthök/Sparhawk bokserierna och skapa tv-serier utav dem*

krank;n252161 said:
[*]Snoppar. Nope.
Var där inte en? Under scenen där den där snubben försöker snacka förstånd i Sam om att världen inte kommer gå under pga allt käbbel och bråk mellan husen, och eventuella White Walker sydliga migrering? XD
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne
Rhodryn;n252258 said:
Jo, den är såklart bekant. Jag försöker hålla mig a jour med allt superhjältande och framför allt med marvel/X-menkoppling. Jag är ju rätt bekant med karaktären från serierna också.

Det är precis den serien jag tänker tvätta hjärnan med nu, för att slippa tänka på GoT på en vecka. Tre avsnitt kvar. Den är rätt bra.

Rhodryn;n252258 said:
Var där inte en? Under scenen där den där snubben försöker snacka förstånd i Sam om att världen inte kommer gå under pga allt käbbel och bråk mellan husen, och eventuella White Walker sydliga migrering? XD
Ja, du har rätt.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Hursomhelst lyckas Sam få tag på en bok som berättar att det finns en massa dragon glass i... Dragonstone.
Det dummaste med det här är ju att Sam visste detta redan innan han kom till Oldtown. Han satt ju och snackade med Stannis vid muren, och Stannis sa "Vi har massa dragonglass på Dragonstone." I nästa scen säger han "Vi ska börja hugga ut det i gruvor tror jag bestämt."

Sen nämde ingen det igen.


Jag tror att alla som jobbade med Game of Thrones somnade precis efter de gjorde scenen och glömde bort den helt. För Dragonstone borde logiskt ha folk i dessa gruvor som gräver och hugger där när Dany kommer dit. Skitkonstigt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne
Mundo;n252270 said:
Det dummaste med det här är ju att Sam visste detta redan innan han kom till Oldtown. Han satt ju och snackade med Stannis vid muren, och Stannis sa "Vi har massa dragonglass på Dragonstone." I nästa scen säger han "Vi ska börja hugga ut det i gruvor tror jag bestämt."

Sen nämde ingen det igen.

Nyeeeargh...

Alltså. Det är alltså som om de i Starzingerexemplet redan pratat om att de skulle "åka och hälsa på kristallmonstret" innan de åkte dit.

Lysande.

Det finns alltså ingen gräns överhuvudtaget för hur jävla dum den här serien är.

Vi får fan se om jag ids kolla vidare. Jag har ju inte ens fått speciellt många likes den här gången, så fan vet om det är värt 'et.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
krank;n252161 said:
Hursomhelst lyckas Sam få tag på en bok som berättar att det finns en massa dragon glass i... Dragonstone.

Dragonstone. Dragon... stone. *slår huvudet i bordet*
*Will make it even worse for Krank now*

:wink:

Min rendering av "grejen"...


Orginalet utav "grejen"...


Your welcome... XD

Heh... pga något som jag faktiskt precis råkade upptäcka så där i förbifarten... så jag tog en screenshot, och målade lite själv i photoshop.

Denna screenshoten kommer ifrån avsnitt 1 från säsong 7... Du minns väl scenen, där Sam hittar kartan över Dragonstone Island, där det ska finnas dragon glas... den kartan, i den boken, över Dragonstone Island ser, som du kanske märkt nu, ut som en konstig Chibi drake! XD

Tog inte med vissa grejer, som t.ex floden från ögat, mm. Och jag kapade dock bort en liten del utav kartan i min ritning (en bergsdel), för att lättare visa var nacken är. Med den biten kvar dock så är det mycket lättare att se helheten som att man ser draken ovanifrån, och att denne tittar över sin vänstra axel (så bergskedjan under dess haka är ju då dess vänsteraxel). Utan den biten dock så är det lättare att se draken både underifrån och ovanifrån.

Jag sökte runt på nätet för kartbilder över Dragonstone Island (som inte kom ifrån tv-serien), men kunde inte hitta någon alls som visade ön i sig själv i en bra närbild. De flesta kartor med ön på visar den inte i samma form som från tv-serien heller. Så... så långt jag kan se så är detta helt och hållet tv-serie skaparna som har antingen medvetet, eller omedvetet, ritat en karta som kan tolkas som en drake... eller så har G.R.R.M försett dem med kartan. Samtidigt... medan jag sökte runt på det så kunde jag bara hitta en enda annan person bland mina googlesökningar som påpekade att denne tyckte kartan såg ut som en drake... vilket känns lite konstigt, att inte fler har snappat upp på det, och att de inte skickat ut det i internet-etern vilket ju är så vanligt i dagens läge.

Jag har alltid lätt att se mönster och sådant i nästan allt... så jag vet inte hur jag missade det när jag såg avsnittet förra veckan... noterade det idag bara tack vare att de visade en del av samma scen igen i avsnitt 2's "detta har hänt" grej innan avsnittet började (i vanliga fall hoppar jag över "detta har hänt", men råkade se det idag pga anledningar).

Min förmåga med att se mönster och sådant här kan gå rätt så jäkla långt faktiskt. En av de mer imponerande grejer som jag sätt (förra året) var när jag såg en räv, som bet ett rådjurskid över nacken och halsen, i smutsen på botten utav en spann! XD
 

Attachments

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,022
Location
Ereb Altor
krank;n252271 said:
Vi får fan se om jag ids kolla vidare. Jag har ju inte ens fått speciellt många likes den här gången, så fan vet om det är värt 'et.
Nu var ju första avsnittet relativt sansat, jordnära och vettigt. På gränsen till spännande. Det bjöd inte på så mycket skit. Jag tycker inte ens Dragonstone-deblaclet är så farligt (tvärtom kan man ju tycka att det är sunt att inte tro allt man hör en galen kung säga, och att platsnamn kan ha med omgivningen att göra är ju hur vanligt som helst), men...

Avsnitt 2 var sällsynt dåligt. Gissar att din bandwagon kommer att börja rulla hårt och skoningslöst om du får pennan ur... ;)
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,032
Location
Sthlm
Jag slår som tidigare säsonger ett slag för att du ska lägga ner det här eländet och se något du gillar i stället. Men jag vet hur det kan vara, ibland vill man lida - jag såg ju alla tv4-filmerna om Johan Falk här om året.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
What? Inget avsnitt två än? I och för sig skönt. Men största anledningen att jag till slut tog mig i kragen och såg de avsnitten som kommit ut var för att kunna vara med i den här tråden medans den var aktiv. Annars hade jag nog inte sett den här serien på länge. Bara en säsong till...
 
Top