Nekromanti [Promotion] Nordnordost är död, länge leve Nordnordost.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,902
Location
Nordnordost
(Jag sökte efter den gamla tråden, men den ligger nog på det gamla forumet. Att starta en ny tråd om sin podcast vart femte år eller så måste väl vara i sin ordning.)

De flesta känner mig som en stilig och ödmjuk spelkonstruktör, möjliggörare av spel i Indierummet, eller för mina insiktsfulla inlägg här på rollspel.nu. Men jag har fler strängar på min lyra. En av dem är att jag startade Sveriges tredje rollspelspodcast, Nordnordost, som var löst kopplad till Indierummet Nordnordost. Det senare kort och gott Nordnordost även det efter ett namnbyte och omläggning av verksamhetens inriktning för några år sedan.

Efter ett kortare uppehåll finns nu avsnitt 29 att ladda ner på hemsidan: https://www.nordnordost.se/?cat=17
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,902
Location
Nordnordost
RasmusL;n237016 said:
Awesome :D

Nästa avsnitt om ytterligare fem år då eller?
Möjligen kan det bli lite kortare än så.

Jag har ett samtal om indiespel med en tradspelledare och ett samtal om tradspel med en indiehippie på gång.

Men mycket kan ju hända mellan plan och publicering.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,259
Location
Örebro
Härligt att du är tillbaka! :D

Fråga: kommer den upp på iTunes eller behöver jag krångla för att få in den i min poddfångare?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,902
Location
Nordnordost
iTunes var jag för oteknisk för förra gången jag försökte. Dock, vi var listade på RPG Podcasts ett tag, så RSS feeden har funkat tidigare iaf.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,259
Location
Örebro
wilper;n237120 said:
iTunes var jag för oteknisk för förra gången jag försökte. Dock, vi var listade på RPG Podcasts ett tag, så RSS feeden har funkat tidigare iaf.
Det var lite krångel då jag reggade Bortom Bortom, men då jag reggade Spel 223 så var det i princip bara att lägga in RSS-feeden, trycka skicka och sedan vänta på att bli accepterad. Inte så svårt med andra ord.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,902
Location
Nordnordost
Robert Jonsson;n237143 said:
Det var lite krångel då jag reggade Bortom Bortom, men då jag reggade Spel 223 så var det i princip bara att lägga in RSS-feeden, trycka skicka och sedan vänta på att bli accepterad. Inte så svårt med andra ord.

Det låter ju hoppfullt i alla fall. :)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,902
Location
Nordnordost
Robert Jonsson;n237592 said:
Om du vill kan jag kolla om jag kan få upp podden åt dig på iTunes?
Oj, nej tack. Jag kollar igen om fem år. :)
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Jag har tyvärr inte kommit för mig att lyssna än eftersom jag inte kommit underfund med hur jag ska göra för att få in den i lyssningsschemat när jag inte kommer åt avsnitten i appen. Men jaja, det är väl bara att sätta sig vid datorn och lyssna. Det här är väl mest en smågnällig vädjan om att låta Robert göra sin itunesmagi som han skriver om tidigare här i tråden.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,902
Location
Nordnordost
Hmm, är det bara min telefon och läsplatta som startar en mediaspelare automagiskt om man klickar på nedladdningslänken? Och dessutom låter en lyssna med webläsaren i bakgrunden? Fast, jag har Android, det kanske är mer användarvänligt på Iphone.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
kloptok;n240638 said:
Jag har tyvärr inte kommit för mig att lyssna än eftersom jag inte kommit underfund med hur jag ska göra för att få in den i lyssningsschemat när jag inte kommer åt avsnitten i appen. Men jaja, det är väl bara att sätta sig vid datorn och lyssna. Det här är väl mest en smågnällig vädjan om att låta Robert göra sin itunesmagi som han skriver om tidigare här i tråden.
Kan du inte bara lägga in RSS-feeden direkt i appen? Jag har aldrig använt en podcast-app, men det känns som att det borde vara en rätt självklar funkis.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
wilper;n240651 said:
Hmm, är det bara min telefon och läsplatta som startar en mediaspelare automagiskt om man klickar på nedladdningslänken? Och dessutom låter en lyssna med webläsaren i bakgrunden? Fast, jag har Android, det kanske är mer användarvänligt på Iphone.
Jo, det verkar funka att strömma på det sättet. Det är mer att jag tycker det är bekvämt att ha avsnitten på samma ställe som andra poddar för att kunna lägga in i listor och t ex ladda ner avsnitten enklare (jag tror inte jag kan ladda ner avsnitten på något vettigt sätt från webbläsaren med en iPhone, det funkar bara att strömma). På något sätt löser det sig ju, men jag är också lat till min natur så förenklingar är alltid av godo. :)
 
Top