Nekromanti Expedition Varulvsson - Runda 2 - Äkta TV

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
2/16

Mukwa said:
Pix/Anth - Ta ställning till ulvkandidaterna istället för att rösta på Paxen/Trasapa.
Mukwa, hur tänkte du här?
Jag hade uttryckligen sagt att jag inte kunde göra någonting efter 18:00.

Konrad Kanyl said:
anth kom ju in bra i spel men lakade ur och lämnade en röst på Trasapa åt slumpen.
Vad då slump?
Jag har förklarat att den enda som pingat röd för mig är Trasapa.
Jag har också förklarat att jag inte hunnit sätta mig in i spelet ännu.
(att Trasapa har givit en förklaring till sitt beteende ändrar inte faktumet att han är den ende som har pingat röd för mig)
Ska jag rösta på den som jag tycker är röd? Eller ska jag rösta den du vill? Eller skulle jag kanske ändrat min röst till "ingen"?

Vimes said:
2. "Ni räddade inte en bybo!" (Brynolf, Pix, Anth, xyas, !Paxen)
Jag har för mig att jag bad om input från er INNAN 18:00.
Och när kom input? Jo, efter 21 började det hända saker.
Motfråga - varför hjälpte inte DU till INNAN 18.
Jag har tidigare sagt att inte tror att både Vimes och Recca är bybor - men just nu känns Vimes rödare än Recca.

De som fått röster (och av vilka)
Basenanji (Mukwa)
Trasapa (Basenanji, Ruga, anth, Recca)
RasmusL (Brynolf, konrad Kanyl, LJSLarsson, Vimes)

De som röstat - och på vilka
Mukwa - Basenanji
Basenanji - Trasapa
Konrad Kanyl - RasmusL
Ruga - Trasapa
anth - Trasapa
Recca - Trasapa
LJSLarsson - RasmusL
Vimes - RasmusL

Nu tebax till jobbet, med lite tur hinner jag med något inlägg till i eftermiddag, annars får ni antagligen vänta till i morgon.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 3 av 16

Jag har börjat skönja en väv. Om den stämmer eller inte har jag ingen aning om men jag kommer jobba utifrån min väv nu och jag kommer villa ha outningar som kan komplettera väven.

Lag Öst

Trasapa - (skev outning av öst) - Dammsugare - Pilot
Basse - Digitalkamera - Cykelbud
Max Raven - Munspel - Byggarbetare
Ruga - ? - Takläggare

Jag har en gissning på VAD Ruga har för pryl med sig till ön. Det Ruga har kommer att överstämma med min om min väv stämmer.

Lag Nord

anth - Skruvmejsel - Årets bloggare 2011
Recca - ? - Professionell åsiktsmaskin - Miller
RasmusL - ? - ?
K.K - ? - ?

Jag vill att RasmusL outar innan jag kan komplettera med mina uppgifter för jag kan tänka mig att min teori håller ihop även här om väven är så som jag nojjar i det.

Lag Syd

Brynolf - Journalist känd från TV - ?
Hastfer - Brandman - Diplomacy - Halvmiller
!Paxen - ? - Dragspel
Larsson - Polis - ?

Lag Väst

Pix - ? - ?

Rimligen borde följande höra till väst:

Vimes - ? - ? - ?
xyas - ? - ? - ?
Mukwa - ? - Trucker - ?

Min röst på RasmusL är fortfarande gällande och jag vill att han kommer med lite snack om sin röst på Max Raven och hur han ställer sig till Millrarna. Utöver det så kommer jag villa se en outning innan jag outar.

Lag Väst tycker jag sedan att vi skall inrikta oss på. xyas läre ju in i spel så en overall pryl om allt skall dyka upp + lite outningar.

Av >Pix-Vimes-xyas-Mukwa vill JAG se Pix gå ut med sin syssla först. Övriga får gärna bekräfta eller dementera lag väst.

Mmmkay. Lite vävteorier.

För att få full fart på min väv och kontrollera om jag är i närheten är steg 1 RasmusL. Vi har redan två mediahoror i Recca och anth vilket är en för mycket för mig så klockar RasmusL in där också kommer jag bli tvungen att kanske ändra min väv lite granna. Nu tror jag inte RasmusL är en media profil, men outningen är fortfarande ett måste för att bygga vidare på väven. Den innefattar ju trots allt även prytteln.

Lag öst saknar mediaprofilen (just nu!) och det sätter fart på nojjan ännu mer. Eller ungefär lika mycket som att det finns en dubbel i lag nord. Ruga skall outa sin sysselsättning efter RasmusL.

I lag syd är det !Paxen som inte är bekräftad på nått vis förutom Dragspelet. Har vi en dubbel i mediaprofiler där eller är det Brynolf ensam som axlar den manteln? Ge mig. Ja eller Nej och sen kan du ta och komma in i spel också. Varför tog du inte ställning till något i R1? Vart ligger dina misstankar?

Så vad jag vill ha är.

RasmusL - diverse
Ruga - sysselsättning?
!Paxen - mediahora? random 50/50
Pix - syssla?
xyas - in i spel! Väst? Kom med dina tankar
Vimes - Väst?
Mukwa - Väst?

Såpp. Jobba lite på det så tar jag en kaffe.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Vill bara tillägga att det ska bli jävligt spännande att se utvecklingen av den här rundan.

Vi har TVÅ miller-claim och hittills (fredag 10.39) inte den minsta tillstymmelse till något siarclaim.

Jag stör mig som berget på att LJS bytte röst från Recca till Max Raven OCH att Brynolf och LJS pratar med varabdra om om de var äldstemän i en klubb för inbördes beundran.

Brynolf said:
Ok, så det är när vi får två millers av olika slag som du reagerar. Det kan jag köpa; det ser ju rätt skumt ut med en vanlig miller och en halvmiller som ingen av oss nånsin stött på tidigare. Precis som du säger. Men jag är säker på att det är Empiricus som försöker villa bort oss, och att ingen av dem ljuger. [...] Och Recca... om Hastfer är grön och Recca är ulv, varför skulle Recca ljuga fram att hon var en vanlig miller? Om jag var hon skulle jag för det första inte dra spotlighten till mig för en 50% chans att få ut Hastfer. Och för det andra, varför skulle jag hitta på att jag var en vanlig miller när jag just fått reda på att det finns halvmillers?

Alltså Brynolf, man ska vara bra naiv om man bortser från att i Reccas arsenal ingår precis vad fan som helst. Hon skulle kunna gömma sig i mittcirkeln på ett fullsatt Friends arena utan att någon såg var hon tog vägen. Det är duktigt oroande att DU inte är lika skraj för Recca som jag.

LJS motiverar sin röst på Max Raven med följande:


Skrivet av: LJS said:
Jag tycker fortfarande att Recca betett sig underligt, men det du säger om henne verkar vettigt. Fortsätter hon vara konstig så kan vi ta henne i en senare runda i vilket fall.

Röst: Max Raven
Morr.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Okej, jag hjälper till nu genom att rösta RasmusL. Han är förstås intressant för att han...är en av ALLA dem som inte har sagt så mycket. :gremsuck: Samtidigt tycker jag inte att det han har sagt och gjort är mer/mindre skumt än någon annan egentligen. Han är bara lite dryg och det stör inte mig tillräckligt mycket. Sån är jag.

Men okej, KK nu måste byn jobba som ett lag.
Låt oss höra vad din väv kan åstadkomma.

Röst: RasmusL
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Nej, jag är inte rädd för Recca. Visst, hon är bra, men risken att hon är ulv är ju mindre än att hon är bybo.

Dock är det ju nu ganska vettigt att hänga henne för att analysera slutrösterna från R1. Det blev ju ett snortajt avslut, och olika spelare utgick från olika röstlägen. Min lista, som var först, missade ju rugas röstbyte. Medan Vimes lista hade med den. Vimes trodde alltså att Recca skulle ryka, medan jag och säkert många med mig trodde att det skulle bli Räven. Det blir svåranalyserat med tanke på detta, men med lite tur kan vi få ut npt riktigt bra.

Men som sagt, vi börjar med att hjälpa Konrad reda ut väven. Rasmus, gogogo!
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
2/15
Recca när jag säger värre Ping menar jag att pingen för Brynolf var mindre än för dig.Så om man bortser från millerskapet så skulle jag ändå välja dig framför honom .En ping är en känsla man inte riktigt kan ta ,dina inlägg efter H outat gav mig helt enkelt ingen bra känsla. Svår argumenterat mot ja visst men det var runda ett. Sen om man kan gräva djupare och hitta ngt mer utöver känslan är en annan sak. Brynolf stiger på misstänksgraden efter att ha vägrat ta ställning.
KK : Antar att du menar min pryl och inte min sysselsättning som jag redan outat och som du själv nämt i inlägget :dvs TAKLÄGGARE.
Min pryl är pokemonkort. Jag försökte hinta i första inlägget men failade rätt hårt.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
nr 1

Jag har 5 min.

Outning:
Taxichaffis, hyvel

Max Raven:
Han svamlade och bad om ursäkt intill slutet. Det fanns ingen substans i hans inlägg och det var i mina ögon större skäl till hängning än millrandet.

Recca:

Inte imponerad av hennes försvar, ser inga skarpa teorier och ingen press, bara försvar. Om tidsbristen hon åberopat är sann så visst men för mig är hon röd tills det att hon presenterar något konkret.


Hastfer:

Inte en blekaste. Jävligt flummigt spel och lever helt på halvmiller-claimen.

Annars:

Jag är fett besviken på hur outandet skedde och hoppas att det ska gå att få fram något genom full transparens nu när vi slösat metodiken.

Ulvsson:
Jag måste försöka läsa igenom runda 1 ordentligt men om jag var tvungen att hänga någon direkt och just nu skulle jag försöka att se till riskminimering och leta bland de som har mest inflytande på spelet just nu. Mukwa är grön, KK och Vimes aningen rödare och Basse kanske rödast av de mest aktiva. När/om jag hinner lyfter jag lite citat som jag hajjat till av. Sammanfattningsvis är jag rädd för det totala kaoset som råder och risken att den lilla kärna av lirare som styr spelet innefattar 1-2 ulvar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
2/16

Brynolf said:
Min lista, som var först, missade ju rugas röstbyte. Medan Vimes lista hade med den. Vimes trodde alltså att Recca skulle ryka, medan jag och säkert många med mig trodde att det skulle bli Räven. Det blir svåranalyserat med tanke på detta, men med lite tur kan vi få ut npt riktigt bra.
OI BRYNTE! Svara på det här:

Vimes said:
1. Vilka alternativ bedömde du fanns inför deadline?
2. Varför valde du att lägga sin röst där du la den?
3. Vad tjänade byn på att din röst låg där den låg?
---

anth said:
Vimes said:
2. "Ni räddade inte en bybo!" (Brynolf, Pix, Anth, xyas, !Paxen)
Jag har för mig att jag bad om input från er INNAN 18:00.
Och när kom input? Jo, efter 21 började det hända saker.
Motfråga - varför hjälpte inte DU till INNAN 18.
Chilla, anth. Du är ju, till skillnad från Brynolf, ganska undantagen "Du räddade inte Raven!"-anklagandepekfingret. Likväl tycker jag du ska svara på mina tre frågor ovan.

Att hävda att jag inte hjälpt till innan 18:00 igår tycker jag är konstigt. Var jag stod i fråga om Raven vs Recca torde varit väldigt uppenbart långt innan dess. Men visst, ursäkta att jag inte passade din personliga deadline vid 18.00 och hjälpte dig fatta rätt beslut då.

Eller vänta, såhär skrev jag runt lunch igår:
Vimes said:
Med det sagt, och med Dr Who-spelet i minne, kommer jag flytta tillbaka min röst till Recca. Även om jag vädrar scums på annat håll är Recca min numero uno, med god marginal, och har varit det sedan debaclet med "diverse fluff". Jag har läst hennes svar där hon röstar på "Fucking Vimes" ( :gremshocked: ), och jag är verkligen inte övertygad om att den förklaring hon ger stämmer: den syssla hon skrivit verkar inte ha stått i det PM hon fick av Empi innan spel.

Röst: Recca - ni som inte röstar här vid deadline bör har bra anledningar till det.

Din reaktion, anth - "amen durå!" - på mina generella frågor till alla som på olika sätt orsakade Ravens frånfälle är noterad. Om du har ryggen fri (teatern), varför bli så aggro? (ping pong!)
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Basse said:
a) ulvgänget sumpade att skicka in nattmord
b) väktaren är en av Masters of the Universe och gjorde ett utmärkt jobb när ulvgenget försökte döda väktaren samtidigt som denne skyddade sig själv
c) det finns inga nattmord i traditionell mening i det här spelet
d) någon lyckades störa ut ulvarnas nattmördarförmåga
e) ulvgenget VILL att vi ska få huvudbry genom att LÅTA BLI att nattmörda. Det var tex så BDG dog i ett gammalt lir. KK kan uppdatera er på detaljerna.
f) ulvgenget vill alltså "störa ut" ett ev kommande väktarclaim.
Bra sammanfattning. B och A är så klart de troligaste. Med tanke på startinlägget i R1 så är C rätt otroligt. E är visserligen skitballt (jag myser fortfarande när jag tänker på det), men knappast en bra ulvplan så här tidigt i spelet när vi varken har outade siare eller väktare. Jag tror och hoppas på B. Det betyder mums för byn.

Basse said:
Jag har inte släppt tanken på att några av de som tidigare röstade på Max Rääf men sedan valde Recca gjorde det för att inte dra på sig för mycket uppmärksamhet. Det såg rätt mörkt ut för Recca rätt länge och om ulvarna då resonerade som att det var kört kanske de hoppade på slutet av Recca-bandvagnen.
Så kan det förstås vara, i synnerhet som det var kaoz och oklart vem som faktiskt skulle åka ut. Om vi hänger Recca och hon är röd, är det sannolikt att det finns en minst ulv i det drevet (men även sannolikt att Raven-drevet innehåller ulvar som vill rädda Recca. Är hon däremot grön är det mer osäkert. När byn är på gång att hänga två bybor är det bara onödigt för ulvarna att hoppa in och pilla.

Hastfer said:
Ruga är ulv och det är en superulvplan att lägga felaktiga röster!
Hm, tja... det är långsökt, men inte omöjligt. Jag tycker inte vi ska utgå ifrån det, men de som vill kan naturligtvis ha det i bakhuvet.

KK said:
Att inte Miller-Recca nackades är ju det vi skall reda ut så klart. Hade det inte kukat ur hade vi fått ett kvitto på Recca som kanske skulle kunna ha sagt mer om Hastfer Halvmiller.
Nej nej, Reccas status säger inget om Hastfer. Däremot kan det säga en del om de som röstade Raven/Recca i R1.

Ruga said:
Förlåt Max det var inte meningen att du skulle dö, märkte inte ens att rösten var felaktig.
Men du sa ju just så här, Ruga:
Ruga said:
Jag noterade Brynolfs felaktiga räkning men sa inget eftersom det fick se saker och ting att se jämnare ut än det var
Det här får du gärna förtydliga.

KK said:
Nu har jag inte riktigt scoutat läget i slutet av R1 och vet inte hur och när Max Raven var delaktig. Hade han varit närvarande känns det ju rimligt att Max Raven skulle ha gjort som Recca. Det vill säga rösta på sin närmaste motståndare i antal röster för att säkra upp sin egen nacke.
Ja, det här är ju udda. Raven hängde i vrållådan mellan ronderna IIRC, så han borde ha hunnit byta sin röst. Men eftersom han ju var grön är det knappast något vi kan dra några slutsatser från.

KK said:
Ligger Brynolfs sista röst på Vimes? Kanske. Måste kolla upp det. Brynolf är ju som bäst efter R1 så här har jag lite förhoppningar. Vilka är dina ulvar Brynolf?
Den låg på Vimes ja. Just nu misstänker jag främst Rasmus och Pix, med Mukwa som bubblare. Ska göra en UP-lista så snart jag hinner.

Vimes said:
2. Brynolf hade sin röst på mig vid deadline. När han la den var han en av tre som röstade på mig. Vid deadline var han ensam. Såg han mig som ett alternativ och var jag den han helst ville ha ut?
Nej, jag låg mest kvar för att se om någon ville hoppa runt och röra till rösterna när det var så pass jämnt.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Vimes said:
1. Vilka alternativ bedömde du fanns inför deadline?
2. Varför valde du att lägga sin röst där du la den?
3. Vad tjänade byn på att din röst låg där den låg?
1. Hur menar du "alternativen"? Det stod ju som bekant mellan Recca, som jag tror är grön, och Raven, som jag inte hade någon direkt uppfattning om. Eller menar du mina ulv-alternativ? I det läget höll jag på att nosa efter Pix.
2. Jag röstade på dig för att få svar på en fråga och sen blev rösten kvar där eftersom jag inte ville flytta den. Pix hade inga andra röster och jag ville se hur Recca/Raven-dreven utvecklade sig.
3. Att den låg just på dig tjänade byn inget på, men att jag inte hoppade in i de stora dreven kunde ha gett en del om någon fått panik och härjat runt i sista sekund. Jag ville inte ha ut Recca, och var beredd på att välta över till Raven om det skulle behövas.

Att jag kan få misstankar mot mig på grund av det är förstås en bieffekt och inte alls bra för byn. Men det hade jag ju fått även om jag hade röstat på Raven, vilket hade varit mitt enda alternativ i det läget.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Äh, det där var väl larvigt av mig, att bara rösta så där, men jag vill att vi dra åt tumskruvarna på Brynte nu.

1) Brynolf, hur ser du på Recca/Hastfer-caset just nu?

2) Är det fortfarande MER VÄRDEFULLT att rösta ut någon annan än de två?

3) Hur tycker du att vi ska spela just nu, i och med att siarna lyser med sin frånvaro?

4) Vem ska vi dreva nu när RasmusL har svarat?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 4 av 16

Ruga är Takläggare. Svammel svammel från min sida. Najs. Då är lag Öst och lag Nord inte vävmässigt korrekt och det skapar ulv läge.

Nu fortsätter vi outa enligt min prominenta lista så skall jag servera min väv.

Jag behöver fortfarande några buppar till för att ens kunna presentera det hela så än så länge famlar jag i mörkret.

RasmusL - diverse, se nedan.

Ruga - sysselsättning = Takläggare, check! Fick in Pokemonkort istället vilket förstärker min väv så tack för besväret. Det tar dock inte bort dig från min ulvlista i och med att du ingår i lag Öst som har ulvproblem.

!Paxen - mediahora? random 50/50
Pix - syssla?
xyas - in i spel! Väst? Kom med dina tankar
Vimes - Väst?
Mukwa - Väst?

---<<>>---

RasmusL said:
Outning:
Taxichaffis, hyvel
Trycker in dig i lag Nord.

anth - Skruvmejsel - Årets bloggare 2011
Recca - ? - Professionell åsiktsmaskin - Miller
RasmusL - Taxichaffis - Hyvel
K.K - ? - ?

Ingen mediasnubbe. Då har jag koll på det. Däremot så finns det saker som måste kompletteras i Nord för att säkerställa väven och dessutom troligen ge mig en ulv eller två? Vifåse.

RasmusL said:
Max Raven:
Han svamlade och bad om ursäkt intill slutet. Det fanns ingen substans i hans inlägg och det var i mina ögon större skäl till hängning än millrandet.
Kikar vi på R1 så finns det ju en hel del substans i vad Max Raven skriver. Kanske inte är läge att kasta sten i glashus?

RasmusL said:
Recca:

Inte imponerad av hennes försvar, ser inga skarpa teorier och ingen press, bara försvar. Om tidsbristen hon åberopat är sann så visst men för mig är hon röd tills det att hon presenterar något konkret.
Du själv sitter ju på posten som relativt röd i och med hur du agerat under R1. Hur hade du tänkt fortsätta spelet? Har du något konkret att presentera som vi uppenbarligen missat?

RasmusL said:
Annars:

Jag är fett besviken på hur outandet skedde och hoppas att det ska gå att få fram något genom full transparens nu när vi slösat metodiken.
Du själv är väl en rätt bidragande orsak till att outandet skedde som det skedde eller? Vad var din metodik? Alla i lag-x outar i följd? Lixom, om du sitter på en fresh metod så må du ju jobba för den och kanske till och med anstränga dig en aning för att få igenom det du vill och tror är BÄST för byn. Du har så här långt inte visat mycket till bybosamverkan i mina ögon.

RasmusL said:
Ulvsson:
Jag måste försöka läsa igenom runda 1 ordentligt men om jag var tvungen att hänga någon direkt och just nu skulle jag försöka att se till riskminimering och leta bland de som har mest inflytande på spelet just nu. Mukwa är grön, KK och Vimes aningen rödare och Basse kanske rödast av de mest aktiva. När/om jag hinner lyfter jag lite citat som jag hajjat till av. Sammanfattningsvis är jag rädd för det totala kaoset som råder och risken att den lilla kärna av lirare som styr spelet innefattar 1-2 ulvar.
Vem är röd egentligen? K.K-Vimes-Basse och Recca om jag fattat rätt.

Mukwa är grön? Varför är Mukwa grön. Är det för att han hoppat upp på en piedestal? Vore toppen om du kunde lyfta fram dina citat så vi andra vet hur du tänker Rasmus.

--><--

Fnuk. Vi vet otroligt lite om lag väst. En Pix är vad vi har där? Vi måste jobba samman väven.

Trasapa och xyas måste in i spel. Jag vill gärna rösta igång Trasan men jag vet ju att han sitter i en trång bil på väg från Norge så det känns som att det kvittar.

Lag Öst

Trasapa - (skev outning av öst) - Dammsugare - Pilot
Basse - Digitalkamera - Cykelbud
Max Raven - Munspel - Byggarbetare
Ruga - Pokémon - Takläggare

Kör jag min väv så är det Trasapa i första hand som sticker ut men det är ju inte bara på grund av väven. Hans dilliga inlägg med Sydväst outningar och skit stör lite. Trasan är ju kunglig bybo som inte alls använt sig av sin potential. Hoppas på bättring vid anländande till Sloderhamn.

Max Raven är grön så inget snack där.
Basse är outning ur det blå hela protokollet + att jag inte fått några dåliga fealings för Basse. Han kör mer avslappnat och kaoz den här rundan än senast då han var lite stel och o-Bassig.

Rugas Takläggare kan jag ifrågasätta med min väv-kombo mest för att Takläggare-Byggarbetare är rätt snarlikt och jag tycker det räcker med ordinära arbetare i den gruppen. En mediaprofil saknas dessutom här och vi har överflöd av dem i Nord.

En koll av Ruga är det dags för nu. Hur sugen var hon på att hänga Recca istället för Grön Raven är ju en sån där sak som stökar i nojjan.

Summa: Trasapa-Ruga två potentiella ulvar.

Rösten på RasmusL lär inte göra någon nytta längre. En röst på Trasapa kommer inte hjälpa. xyas/!Paxen funkar det ju uppenbarligen inte att rösta på.

Brynolf har ett fett drev efter sig nu så jag hoppar det.

Röst: Mukwa

Hoppa ner från piedestalen och laxa fram lite bra grejer. Du outade Trucker rätt sent innan ding-dongen. Varför valde du det istället för din pryl? Ingår du i lag väst?

Har du gjort nån nytta i R2?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
5/16

Basenanji said:
Äh, det där var väl larvigt av mig, att bara rösta så där, men jag vill att vi dra åt tumskruvarna på Brynte nu.

1) Brynolf, hur ser du på Recca/Hastfer-caset just nu?

2) Är det fortfarande MER VÄRDEFULLT att rösta ut någon annan än de två?

3) Hur tycker du att vi ska spela just nu, i och med att siarna lyser med sin frånvaro?

4) Vem ska vi dreva nu när RasmusL har svarat?
1) Jag ser dem fortfarande som gröna, av samma anledningar som tidigare. Att Recca röstade på Raven är ju inte konstigt med tanke på att hon själv höll på att fara. Eller jo, lite konstigt är det ju med tanke på att hon verkar vara allmänt uppgiven och tycks vilja åka ut. Det och hennes försvar i slutet av R1 känns en smula spelat om jag ska vara ärlig.

2) Hur du kan tycka att Hastfer är värd att hänga i dagsläget förstår jag inte. Recca är däremot värd att spika faktion på, så vi kan analysera R1-rösterna bättre.

3) Att ingen siare klivit fram ser jag inte som konstigt. De har väl helt enkelt inte nitat någon röding än. Så vi får lira på som vanligt: analysera R1-röster och motivationer, leta pingar, härja runt i största allmänhet. Lesen att besvika, men jag har ingen storslagen plan.

4) Vad sägs om Mukwa?

Röst: Mukwa
Tycker du verkligen att ditt case mot Raven var så pass stabilt att det var värt att ligga och spara på utslagsrösten så länge? Kan du sammanfatta vad ditt case egentligen bestod av, och motivera varför det var så hejans bra?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
3/6

Vimes said:
Chilla, anth.
Jämfört med ditt och Reccas kärleksgnabb i första rundan har jag ju inte ens höjt rösten. :gremlaugh:
Om du tycker att jag pingar av det här, kanske du förstår varför jag tycker att du eller Recca borde vara ulvig.

Men svar ska du få:
1. För mig var deadline 18:00. För mig fanns egentligen inga alternativ eftersom jag inte hade koll på läget.
2. Jag valde att lägga min röst på Trasapa för han är den som pingat mest rött för mig.
3. Byn varken tjänade eller förlorade på min röst eftersom jag var tvungen att rösta 4 timmar innan den riktiga deadlinen. På 4 timmar kan röstläget vändas fullständigt upp och ner (och har gjort det i tidigare spel).

***

Jo, KK, du gissade nästan rätt på min skruvade smulning.
Min personliga pryl är en: Skruvdragare.
Det är ingen större skillnad mot skruvmejsel, men rätt ska vara rätt. :gremsmile:

***

Röstläget, om jag räknat rätt:

De som fått röster (och av vilka)
Basenanji (Mukwa)
Trasapa (Basenanji, Ruga, anth, Recca)
RasmusL (Brynolf, Konrad Kanyl, LJSLarsson, Vimes, Basenanji)
Brynolf (Vimes, Basenanji)
Mukwa (Konrad Kanyl)

De som röstat - och på vilka
Mukwa - Basenanji
Basenanji - Trasapa, RasmusL, Brynolf
Konrad Kanyl - RasmusL, Mukwa
Ruga - Trasapa
anth - Trasapa
Recca - Trasapa
LJSLarsson - RasmusL
Vimes - RasmusL, Brynolf

Nå, det var eftermiddagens inlägg.
Jag följer spelet och kan offra ett eller annat kort inlägg, men ett mustigare inlägg får ni vänta på tills helgen.
Over and Out.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Okej, då har i alla fall tråden börjat leva om lite.

Det jag tycker är lika kittlande som att gnida ett rakblad över tungan är att:

Hittills har ingen siare gått ut med vare sig grönande/rödande sieri.

Jag kan tänka mig att Hastfer och Recca (om de är ulvar, vilket jag tror) just nu sitter och funderar på om de har dragit ihop den där Miller-soppan helt i onödan eftersom det här kanske är ett spel som inte har några fraktionssiare (i vanlig mening)?! :gremooo: :gremshocked: :gremsmirk:

Så därför tänker jag tolka deras inaktivitet som att de är skyldiga. Nån av de måste åka i slutet på rundan. Men vi kan väl för all del tjabbas lite med varandra ändå.

Sedan vill ni tjafsa med Mukwa och det kan jag ställa upp i – lojalitetens namn – men vill att vi alla betänker att han nog vandrade i tron att Recca skulle ut. 21.48 skrev han att han inte tyckte att det var spännande:

Mukwa said:
15/16
Nu har jag räknat ut att det inte blir en särskilt spännande slutkläm här, för de som kan skifta dreven är för inaktiva.

[klippeti-klipp]

Jag skulle lika gärna kunna byta till Recca, men jag vill inte tippa över så att det blir omöjligt för andra att ta ställning, så jag ligger kvar. Max Raven är trots allt en ful fisk så rösten får ligga kvar där.
Men Mukwa, du kan bättre än så här så kör på nu!

Röst: Mukwa
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Jag kan väl bara tala för mig själv men om vi nu har siare, vilket min roll indikerar så är det väl bra om hen håller sig i skuggan just nu och inte kaosar ur sig allt på direkten?

Inaktivitet beror på jobb. Ska försöka gräva ner mig ikväll i långskotten om ruga och en alternativ medveten felröst.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Konkelulven said:
Han svamlade och bad om ursäkt intill slutet. Det fanns ingen substans i hans inlägg och det var i mina ögon större skäl till hängning än millrandet.
Kikar vi på R1 så finns det ju en hel del substans i vad Max Raven skriver. Kanske inte är läge att kasta sten i glashus?
[/quote]

Skitsnack. Peka gärna ut vad i hans inlägg som har substans:

Max Rävspel said:
https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819172
blaj
https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819193
svammel
https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819212
ursäkter. omotiverad röst.
https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819303
motsäger sig själv i meningarna efter varandra. totalt substanslöst.
https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819367
röstar på miller. Kommer med de enorma genombrotten i varulvsspelsteori: "det är dumt att outa förmågor utan anledning om man inte är miller" och "det är dåligt att vara inaktiv"
https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819445
"drar sig ur" drev för att undvika konflikt. Skyller på brist på erfarenhet. "Analyserar" sina egna handlingar.
https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819463
Totalt tomt inlägg.
https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819518
Omotiverad röst
https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819545
Sammanställer fakta (bra!). Inga egna idéer.
https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819650
Röst
https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819742
Återigen noll ställningstagande.
https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819789
Stating the obvious.
---------
Härifrån läste jag inte mer den kvällen
---------
https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819822
Lägger fram proaktiva kring anledning att ej bli nattmördad. Kommer med det ospecificerade förslaget att "hänga någon lågaktiv"
https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819869
[nondescript]
https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819884
Vill se mer från mig men kommer inte med några frågor eller något case.
Ja just det, det fanns ingen substans. Jag ska kolla dig härnäst, aningen mer dynga att gräva i där dock så det får bli imorgon.

Du kanske ska titta på fakta nästa gång du börjar dikta upp skit? "Sten i glashus", jisses...
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
nr 3

Slösar ett inlägg på skitformateringen:

Konkelulven said:
RasmusL said:
Han svamlade och bad om ursäkt intill slutet. Det fanns ingen substans i hans inlägg och det var i mina ögon större skäl till hängning än millrandet.
Kikar vi på R1 så finns det ju en hel del substans i vad Max Raven skriver. Kanske inte är läge att kasta sten i glashus?
Skitsnack. Peka gärna ut vad i hans inlägg som har substans:

Inlägg av Max Rävspel

https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819172

blaj
https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819193

svammel

https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819212

ursäkter. omotiverad röst.

https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819303

motsäger sig själv i meningarna efter varandra. totalt substanslöst.

https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819367

röstar på miller. Kommer med de enorma genombrotten i varulvsspelsteori: "det är dumt att outa förmågor utan anledning om man inte är miller" och "det är dåligt att vara inaktiv"

https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819445

"drar sig ur" drev för att undvika konflikt. Skyller på brist på erfarenhet. "Analyserar" sina egna handlingar.

https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819463

Totalt tomt inlägg.

https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819518

Omotiverad röst

https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819545

Sammanställer fakta (bra!). Inga egna idéer.

https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819650

Röst

https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819742

Återigen noll ställningstagande.

https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819789

Stating the obvious.
---------
Härifrån läste jag inte mer den kvällen
---------
https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819822

Lägger fram proaktiva kring anledning att ej bli nattmördad. Kommer med det ospecificerade förslaget att "hänga någon lågaktiv"

https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819869

[nondescript]

https://www.rollspel.nu/threads/60779/post-819884

Vill se mer från mig men kommer inte med några frågor eller något case.

_________________________________________


Ja just det, det fanns ingen substans. Jag ska kolla dig härnäst KonkUlv, aningen mer dynga att gräva i där dock så det får bli imorgon.

Du kanske ska titta på fakta nästa gång du börjar dikta upp skit? "Sten i glashus", jisses...
 
Top