Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Robert Jonsson Användare Oneironaut 1 min 49 s sedan Läser en diskussion i platt visning
Forum: Varulvsspel
Diskussion: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 1
Tjoho! Jag tänker ta det som en scum tell om du inte har skrivit någonting efter att ha läst i tråden.
Inte första svängen han gör i tråden kan sägas, men det är ju inget ulv-jagar vapen sägs det :gremsmile:

Jag har i så fall rätt starka bevis på att Purgatory var här och hängde ikring din skenavrättning utan att göra nån nytta så som att exempelvis byta plats på sin röst..
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Lite tankar innan 22:00

Mukwa said:
Är Tyr däremot ulv vet vi att KK har skyddat en ulv. Det här gäller förstås alla inblandade, och inte bara KKs manövrer.
Ditt resonemang funkar ju precis lika bra som mitt gör gällande Vimes-->Tyr.

Är Vimes ulv är Tyr röd. Mest magkänsla? Nej, mest tack vare Tyrs ingripande gällande det där också för ett halvt sekel sen. Utöver det har Tyr pingat och spelat ulvit flera gånger, men just det var något som jag antecknade i min minnesbank och det är kopplat till Vimes.

Så vid en hängning av Tyr sitter jag där med skägget i brevlådan och måste misstänka Vimes trots att han spelar byboigt. Jag erkänner att det här är det svåraste spelet som spelats så här långt för min del. Det är väldigt svårt att sätta någon som definitivt grön.

Nu är !Paxen grön...Och det beror ju på att han säger sig vara väktare. Det är det ända som är säkert och inte ens det är säkert, men sjukt kul är det så den här rundan (hmm..det är ju fortfarande runda 1 ja) kommer gå till historien.

Nu driver jag iväg lite här. Jag skall ju hålla mig borta från det här och låta ersättarna jobba lite.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,794
Location
Stockholm
Re: Lite tankar innan 22:00

Blir bara lite kort, håller på att stupa av trötthet...

I det här inlägget länkar SJ till två andra KK-poster där han beskriver varför han tycker att Mukwa verkar röd. KK går på hårt mot Mukwa trots att !Paxen och SJ i mina ögon spelat mer scumt i den delen av spelet. Rödningen bygger på ett antal punkter: första inlägget verkar vara skrivet innan spel, anklagasystemet tandlöst, dålig på att ta kritk, "fel" och mjäkiga siffror i UP-listan.
Strax därefter kommer det här inlägget där KK berättar att han har tyckt att Mukwa är röd under en längre tid.
KK går på stenhårt mot Mukwa och särskilt det sista inlägget jag länkar till pekar mot att han bestämt sig väldigt tidigt och baserat i ganska lite information. KK har förvisso varit på de flesta och huggit men det är ändå intressant att Mukwa fått en så brysk behandling. Ett möjligt samband, men vad skulle det säga?

När Mukwa är på botten av sin uppgivenhet postar han det här inlägget där han verkar helt säker på att Vimes är röd och att en utröstning där Mukwa hängs som grön på något sätt skulle röda Vimes. KK, Recca, med flera får en del "kärlek" av Mukwa i angränsande inlägg men det är Vimes som får mest skit trots att i alla fall jag inte upplever att det är han som gått i främsta ledet med Mukwa-facklorna.

Det är de samband jag hittar när jag läser kring skenavrättningen av Mukwa, har du något att tillägga Tyr?

Nu ska jag sova, morgondagen blir spännande med förhoppningsvis mer info från de nya spelarna!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Brynolf said:
Mukwa said:
Recca said:
Jag vet inte om någon annan än jag tänkte på det men både Purgatory och Spider Jerusalem tenderar att referera till Mukwa som Mukawa. Det är ju absolut inte auto-ulveri där men jag får känslan av att de kallat Mukwa för Mukawa i sina privata diskussioner.
Purga har alltid kallat mig Mukawa, SJ har däremot aldrig gjort det tidigare mig veterligen.
Menar du att han kalkallat dig för det i tidigare spel? Hinte så länge sen du bytte namn från dreamnånting? ttar inget med en sökning. Det var väl i
Mukwa said:
I tidigare spel är jag inte hundra på... vi lirade Blood Bowl tillsammans, tror inte vi har spelat något mer, men är osäker. Jag kommer ihåg en gång i vrålis där jag rättade honom, och hans svar var nåt i stil med "I mitt huvud uttalas det Mukawa", och jag svarade att det uttalas som det stavas på bemba/nyanja. Uppenbarligen valde han att skita i det :gremlaugh:
Purgatory skriver ett sammanfattningsinlägg said:
Mukawa vill köra på anklagelse-systemet för att hindra ulvarna från att ha allt för stor koll på när rundorna slutar. Vill att byn ska ta ett kollektivt beslut om att rösta.
Anklagar Paxen
Poängterar också att röstningsmönster är typ det enda vi har att gå på. Säger också att man absolut inte ska gå ut med sin roll (om man har en) eller ens att man inte har någon. Allt för att göra det svårare för ulvarna. Måste hålla med om detta, men om man vet att man åker ut (eller får bra info från sitt siande) så ska man självklart dela med sig av detta.

Är sedan på RJ för att han avvaktar att rösta, dels för att han (RJ) vill vänta och se hur det går och för att han tycker att det inte finns så mycket att gå på. (Båda dessa är scumtells tycker jag, men kan också vara för att RJ är nybörjare) Mukwa (har stavat det fel hela tiden haha) påpekar att Paxen hade gjort ett suspekt inlägg och att det var värt att reagera på det. Säger också att bybor generellt är mer uppmärksamma på sådant än ulvarna.
Purgatory kommer ju på att han stavat ditt namn fel först under det här spelet och byter till den korrekta stavningen. Det verkar som att du hittat på att ni diskuterat ditt namn i vrållådan. o.o
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Lite tankar innan 22:00

Mukwa said:
Efter ett par minuters paus...

Recca said:
Gå ut och gräv i mina inlägg vetja! De finns ju där. Jag tror ju att du är ulv, så ursäkta mig om jag besparar mig besväret att i ett par-tre timmar dansa åt din pipa. Dragga dina egna jävla scumtells!
Det jag ber om hittar jag inte, eftersom du inte har skrivit de inläggen jag vill se. Hade jag velat sammanställa dina scum tells på folk och betygsatt dem så vet jag var jag kan hitta dina inlägg, men DET vore att göra någon annans jobb. Jag vill t ex veta om du tycker att Purgatorys utifrånperspektiv är mer ulvaktigt än exempelvis Tyrs sammanställning av RJ.

Du har inte förhållit dig till vilka scum tells som du tycker är starkast respektive svagast när du har röstat, åtminstone inte så att vi andra har kunnat se dem. Jag skulle vilja ta del av dem.
Jag kan absolut tänka mig göra en sorts rankning. Jag uppskattar specifika frågor också som denna. Till skillnad från: "Kan inte du typ sammanfatta allt du skrivit någonsin i tråden, Recca?" Som verkade vara din första "idé".

Men visst. Ska göra det så fort jag har tid. Vilket inte är ikväll...

Mukwa said:
Recca said:
Ärligt talat verkar du lida av hybris, Mukwa.
Det har inte varit min mening att framhäva hur otroligt überawesome jag faktiskt är. Jag försöker tona ned det, eftersom jag i likhet med Chuck Norris är på tok för awesome för att skildras på ett trovärdigt sätt...
Det sjuka är ju att du antagligen inte skojar...
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,317
Location
Örebro
Mukwa said:
Uppmanar Robban att komma med den utlovade spelaranlaysen i två inlägg (ja, vart tog den vägen, Robban?) [...] Robban hänger i vrålis... kunde ju vara bra om du ägnade ett par minuter till spelet också... T ex kan du få ompröva din röst som legat på mig i ett decennium nu... Oavsett vad din motivering var så är den väldans inaktuell nu. [...] Tjoho! Jag tänker ta det som en scum tell om du inte har skrivit någonting efter att ha läst i tråden.
Jag sa att jag skulle vara tillbaka på fredag, så håll dig lugn i båten!

Då jag började läsa posten hade jag inga intentioner att skriva svar, utan gjorde mer lite uppdateringar. Jag är är fortfarande lite matt efter att suttit framför Xboxen i 24 timmar, men då jag satt och läste igenom forumet och gjorde några noteringar så växte den ut och började bli till en post. Det kommer en här alltså, men som sagt var... Jag är inte på topp och jag är en nybörjare, så ta det som det är. För att göra Mukwa glad så postar jag dock.

Recca said:
R.J vet jag inte vart jag ska placera, han spelar inte som en bybo ska göra... Faktum är att R.J kör sitt eget race och det är egentligen ganska ulvigt. En bybo bör diskutera med resten av byn, R.J gör inte det alls. Han bara kör på som ett lokomotiv och lägger en röst där andra haft sina röster tidigare. Den sista röstningen han gör innan han försvinner är helt omotiverad och slapp. Problemet är att han är nybörjare...

Att han bortprioriterar varulvspelet kan förstås också bidra till att han inte sätter sig in i och diskuterar spelet, men jag tycker att man kunde förväntat sig ett par-tre till givande inlägg i diskussionen från honom...
Du sätter fingret på en liten del av problemet för mig. Jag hoppade på för Victonik hoppade på mig i vrållådan, och för att jag var väldigt nyfiken på det här med varulvsspelet. Det är ju liksom en institution på Rollspel.nu. Så här i efterhand kan jag säga att jag förstår vad det är och att det inte alls är min typ av spel. Det är alldeles för mycket poster för min smak, vilket gör att då man kommer in så blir det för mycket att processa och då dör inspirationen för mig. Särskilt då andra saker lockar mer. Med det sagt ska jag försöka anstränga mig lite mer nu och se om det blir bättre då. Jag har inga planer på att hoppa av som andra gjort, men det kan vara värt för andra att ha i åtanke.

(Ovanstående är för övrigt också varför jag mest reagerat på andras inlägg: det ger mig något konkret att gå på. Det gör att jag lätt kan skriva en post. Att börja på en helt egen djuplodande sådan orsakar en total blockering.)

Som jag sa ovan, researchen jag gjorde växte till en egen post och det innebär att jag lägger upp min lista över spelen deltagare med reflektioner. Eftersom det verkar accepterat att INTE följa andras formatteringar, så tänker jag inte dela ut UP eller färga dem i rött/grönt/bananlila. Jag skriver helt enkelt mina åsikter (ibland även med något konkret! :gremshocked: ) vid dem. En intressant reflektion är dock att två starka ulvmisstänkta har hoppat av: Spider Jerusalem (som ersatts av Ond bråd död) eller Purgatory (Cassius). Jag är inte riktigt samma åsikt som andra där, men vi kommer till det.

De tre som jag tror är ulvar för tillfället är: Mukwa, Tyr och Xyas. Min motivering på Mukwa senast jag postade var gjord utifrån första inlägget skillnad mot de tidigare, vilket var ett argument som folk talade om wayback då jag gjorde röstningen. Det tyckte jag också, vilket var varför jag röstade på honom då. Efter det då jag läser ikapp tycker jag inte alls att det KK skriver (att han fallit in i ledet) håller heller. Precis som Ond bråd död påpekar så läser jag Tyrs inlägg (#801077) som "Jag och Mukwa" är ulvar. Med andra ord tycker jag det gör Tyr misstänkt som ulv. Mukwa var dessutom den som låg bakom fiaskot med anklaga-rösten och det skadade byn otroligt mycket i och med att det spillde ut massor av tid som låtit ulvarna leva under lång, lång tid. Slutligen har vi Xyas som knappt postar knappat alls (och som får mindre "skit" för att hen gör det än vad jag får). Folk har tjatat om att tystnaden är ett typiskt ulvdrag, och eftersom vi vet att Xyas emellanåt tittar in och under långa tider inte gör det (som inloggad) så känns det här som en medveten ulvstrategi. Så därför misstänker jag hen.

Med andra ord, jag har inga som helst planer på att ändra min röst från Mukwa. Faktum är att hans poster som försöker få det till att min röst är inaktuell och inte längre gäller, när fem personer röstat på honom, tycker jag bara stärker ulv-likheten hos honom. Emotionell utpressning är väldigt ulvigt. Punkt. Så bye bye, Mukwa!

KK och Elmrig: Eftersom jag klumpade ihop de två i början gör jag det nu också. Alltså, KK:s sätt att försvara Mukwa i senaste röstomgången och sen vilja undvika att rösta på honom i ett tidigare inlägg kändes ulvigt, men han ändrade sig och gjorde en helt korrekt röst. Detsamma gäller för Elmrig som istället väljer att rösta på Tyr. Men Elmrig har precis som KK tagit ställning för Mukwa (inlägg #801019) men tyvärr inte riktigt släppt mistanken vad jag kan förstå, och det känns inte helt bra. Det vore bra om vi kunde rösta ut Mukwa (inte för att ge oss data, utan för att han är en ulv). Inget ulvigt med Elmrig dock.

Vimes och Recca: Båda ser jag som stabila bybor utan tendenser till att vara varulv. Vimes påpekar brister i KK:s försvar av Mukwa, vilket stärker mitt förtroende för Vimes (med andra ord, det gör att jag ser mindre ulv i honom). Recca gör samma sak som Vimes (inlägg #800970) mot Mukwa.

!Paxen: Alltså, kastrofal inledning som jag tyckte var en scumtell (om jag förstått termen rätt). Men då han outade sig som väktare var jag tvungen att släppa det. Om inte någon annan kliver fram och outar sig själv så känns det rätt tydligt att !Paxen måste ses som bybo.

Brynolf: Inte gjort något som jag tycker sticker ut särskilt mycket, men har samtidigt bidragit så jag ser honom som en stabil bybo.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca med ytterligare skit på Mukwa

Hoppas att ni uppskattar att jag börjar detta inlägg med ett citat av Vimes.
Vimes said:
Alltså, hela den här grejen är ju för fan idiotisk. Ni får förklara varför Mukwa nödvändigtvis måste vara ulv om jag är bybo.
Han har varit på dig helt puckat mycket. Varje chans han får ger han sig på dig och försöker skifta fokus mot dig. Du är hans toppmisstänkte och har så varit sedan... Ja... Sedan du snackade skit om hans UP-lista kan man säga. Saken är att dessförinnan ger han dig ömkliga 2 UP och misstänker mig och K.K istället. Min tanke är att Mukwa misstänker alla som inte tycker likadant som honom. Det är liksom genomgående så genom runda 1. Och visst, det vore ju vettigt om det var så att Mukwa hade byboiga åsikter, för det är ju så jag tänker liksom. Hitta någon som har åsikter som är som mina och därigenom känna att den personen är grön. Men Mukwa hittar ju bara personer som han misstänker. o_O'

Du, Vimes ger dig dock på honom rätt tufft och relativt osakligt ibland (tänker främst på din "sudda sudda bort din sura min" - att skriva en hel låt-text och förnedra honom med den var drygt). Du lyckas väldigt väl med att få honom att tända till på dig, iaf, och det är kanske det som är poängen - få ulven att begå misstag. Det Mukwa gör är dock att släppa alla andra sina misstankar och börja jaga dig med svets. Helt plötsligt är knappt jag och K.K på tapeten. Det är Vimes hit och Vimes dit.

Du lyckas egga honom. Han håller kvar misstankarna mot dig därefter. Han verkar vidare spä på dem vid varje tillfälle han får. Till och med när han i fredags stod vid döds portar är det bara ulv-Vimes han ser. Sedan räddar du och K.K honom och jag ser det som grönande för dig.

Vad gör Mukwa när du drar tillbaks rösten från honom - och i både min och K.K's mening får en rejäl bunt bybo-poäng?

Han ser det inte ens! Han ser bara en helröd ulv. Att du drar bort din röst bekräftar hans idé om att du är ulv! Enligt mig är det galet att Mukwa inte kan tänka sig att föreställa sig dig som bybo i sin vildaste fantasi. Han verkar vilja gå i graven med dig som enda misstänkt.

(Jag är medveten om att jag själv skapade ett teoretiskt resonemang kring att Vimes fortfarande kunde vara ulv om Mukwa vore bybo, och det står jag fast vid, men Mukwa tar det steget längre och anser att det faktum att det finns en möjlighet att Vimes är ulv garanterar att han är ulv!)

Fram hit är jag fortfarande övertygad om att Mukwa är ulv. Men vi skapar en fälla för ulvarna genom att jag följer K.K på ett drev taget ur luften och röstar på Vimesy. Vimes reagerar som en bybo borde göra i den situationen och får bybopoäng i min mening. Brynolf hakar på och grönar sig själv i mina ögon. SJ missar tavlan helt och rödar sig fullständigt.

...Mukwa? Han backar lite på sina misstankar mot Vimes, tycker att vi misstänker honom på fel grunder (vilket vi ju gör också, det är ju ett skendrev). Det här ger Mukwa en del pluspoäng, i min åsikt. Men att vara byboig i en sådan situation är inte så himla svårt om man faktiskt har hängt med i tråden (vilket inte Spider verkar ha gjort).

Mukwa said:
Med det sagt vill jag så klart inte att jag röstas ut heller, men om ni vill veta min fraktion så får ni lov att rösta ut mig, inte Vimes. Jag kan givetvis ha fel om Vimes, heck. Det är första rundan. Ponera att både jag och Vimes är bybor, vad har er taktik lett till då? Är ni så säkra på att en av oss är ulvar att ni vågar chansa? Har ni fel förlorar vi. Inte en superbra taktik, men visst. Det är klart att jag förstår att jag kommer vara mer misstänkt om Vimes visar sig vara bybo, med rätta. Jag har honom som toppkandidat.
Det här stycket och hela inlägget jag citerar är pluspoäng för Mukwa, i min åsikt. Sedan har jag aldrig riktigt kopplat vad det är som får Mukwa att misstänka Vimes till att börja med. Vimes får ju 4 ulvpoäng av Mukwa! Är det all mobbing som gör det?

Mukwa kommer tillbaks lite senare och har då återigen släppt Vimes, antagligen för att han får noll medhåll och det blir ett otjänligt drev. Nu ger han sig på mig, Recca. Tycker att jag är spretig, inte tar ställning och så vidare. Jag har ju redan besvarat just det inlägg jag refererar till med en "bortviftning". Men jag har hittills inte tagit upp det jag tycker är mest rödande av det Mukwa skriver.

Mukwa said:
KK tänker fel, Recca försöker passa in, Tyr slentrianröstar och SJ gör bort sig. Det vore konstigt om alla de här fyra var bybor. Någon av er är t o m statistiskt sätt ulv (4 av 12 = 33 % av deltagarna - mer än 25 %.
Han gör i princip en liknelse mellan de byn misstänker mest och de byn misstänker minst och så säger han att det finns minst en ulv bland dessa fyra personer. Sedan stödjer han det med enkel matematik. Det här kanske ser bra ut om man är yrvaken och lite bakis när man läser det?? Själv önskar jag att jag hade ett par brödkavlar att slå mig själv i huvet med så att jag kunde se logiken...
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
K.K sammanfattar sig själv

Så.

Till en början sladdade !Paxen iväg och radade upp skumheter. Inte helt olikt vår gode !Paxen random 50/50, men i ett spel som detta så måste det ses som grova övertramp. Det finns ju ingen i spel som inte anser att !Paxen är ulv för sitt beteende till en början. Jag och Vimes är väl de två som främst håller fanan högt för !Paxens del, men då har vi båda rätt många sekvenser tillsammans med honom. När !Paxen väl går ut med sitt väktarskap finns det ju bara en lösning och det är att gröna honom trots hans spel.

Den ända lilla chansen att !Paxen är ulv är om han och övriga ulvar tagit beslutet om att chansa på ett väktarskap. Det är långsökt som fan, men det finns ju bara 12 spelare i spel varav xyas är borta. Då har vi 11 kvar och en av dom är Siare så siffran sjunker till 10. Kvar då har vi 7 bybor och 3 ulvar. Min matte är inte kung med 1/7 är ju ett värt bett om man gått ut och spelat som en ulv. Ända chansen att vara kvar i spel är ju att dra just denna chansningen.

Grejen med chansningen är ju att den kommer så där alldeles i precis fel läge. Mukwa har då börjat samla på sig röster så varför skulle ulv-!Paxen och hans kumpaner göra grejen.

(Alternativen är i random ordning men numrerade)

Alternativ 1 är ju att !Paxen går in för att röda sig själv på vinst eller förlust. Funkar det så kommer han sitta grönt till stan brinner (eller så länge som xyas finns kvar i spel).
Alternativ 2 baseras ju på samma saker, men det får även mer tryck på Mukwa och på så vis fimpar !Paxen och hans vänner en bybo rätt lätt (en bybo som dessutom spelat rätt ulvigt så där kan minst 1 annan ulv lägga sig och rösta).
Alternativ 3 är ju att !Paxen är vår väktare. Varför gör han då sitt drag? Jo för att han är !Paxen. Han orkade inte sitta tyst längre och han vet med sig att han sladdat lite i starten så att få slut på snacket drar han i handbromsen. Det ger honom lite lugn och ro och det väktarskapet kan han ju sköta galant trots att alla vet om att han är väktare.

Tajmingen med outningen är ju rätt kass för byn om han är bybo. Det sätter Mukwa i en rätt dålig sits och jag börjar fundera allt djupare. Jag har från start haft bra koll på Mukwa som även han sladdat åh det grövsta vill jag påstå. Det pingade rätt mycket i starten. Därför röstade jag ju så klart på Mukwa. Ju närmre hängningen vi kom ju mer funderade jag på en massa saker. Det blev en ren och skär konkelnoja i en timme eller så där.

I Kånkelnojan såg jag en massa saker, och jag började fiska lite med Vimes. Hans svar just då innehöll nått med elefantbajs kommer jag ihåg. Han såg inte riktigt faran i att fimpa Mukwa insåg jag rätt snabbt och började försöka få kontroll på alla Kånkeltankar och dra undan min röst illa kvickt innan 22.00.

Men..som tidigare sagt drog Vimes undan rösten innan mig. Alltså, hade det varit någon annan hade jag nog inte fått samma feeling, men nu var det Vimes och som Mukwa fruktar mig i ett episkt ulv-lir fruktar jag Vimes. Är det nån som kan styra en by så är det ju Vimes och i det här spelet är det (fantiserar jag i alla fall) lättare att spela rätt som ulv. Vimes är ju en rätt kass ulv, men han är en bra spelare och att dra tillbaka rösten från Mukwa var ju en väldigt grön pryl att göra. Lixom att tänka efter en gång till och bland annat ge xyas chansen att snacka av sig.

Men men. Nu var det ju Vimes som drog tillbaka sin röst och det gav mig dålig magkänsla. Nu kunde Vimes legitimt föra sig i det gröna rummet eftersom han är så byboig av sig. Farhågan att han vet att Mukwa är grön och därför drar tillbaka rösten (alltså, Vimes är ulv) är lika stor som att Vimes drar tillbaka rösten för att han vet att Mukwa är röd och gör en supersave tillsammans med sin ulvkompis Mukwa.

Sen har vi ju det där med Tyr. Hans lilla ping, det där också var ett försvar åt Vimes. Just där kopplade jag ihop dem, och efter det har ju inte Tyrsan spelat det bästaste av bybospel. I och med att jag haft det i bakhuvudet hela tiden så är ju så klart min känsla att Vimes som nummer 1 huvudjägare av Tyr vill hänga sin ulvkopis och sedan vara grön rundan ut.

Alltså, för att få ihop mina tankar lite så försöker jag förkorta mig själv på nått vis och sånt är jag dålig på..

1. Vimes röstar på bybo-Mukwa efter K.K som tagit på sig gröna skjortan och spelar rätt grönt. Det är nice att ligga lite med K.K
2. Vimes drar tillbaka sin röst i sista sekund och det ger honom ett litet grönt sken och skimmer. (jag vet ju att detta går att vända på och applicera på Kastor Konvoj också)
3. Vimes ser att Ulv-Tyrsan börjar slira och då är det ju perfekt läge att sätta sig i förarsätet och plocka Tyr. Det kommer att garantera bra spelrum

I snacket här är alltså Vimes och Tyr ulvarna. Det går att få in Mukwa i det också så som jag beskriver ovan. Vimes drar undan sin röst för att rädda Mukwa och ge honom tid att ta sig in i den gröna zonen.

Ulvar: Vimes-Tyr-Mukwa

Men det tar lixom inte stopp där för Kurre Kissdoft. Det finns fler ulvar. Det finns för många ulvar.

Purgatory är en av mina andra ulvar.
1. Snömosigt spel
2. Icke ställningstagande
3. Använder Vimes motivering till att hänga Mukwa
4. Lurkar efter 22.00 när Mukwa egentligen skulle ha hängts och förnekar det.
5. Tar sig tid att sammanfatta allt som redan sagts, men tar sig inte tid att motivera sina högst personliga drag.
6. Jag vet att jag har nått mer, men jag freebasar ju förbövelen.

Spider Jerusalem är min 5:e ulv. En massa små pings överallt, men jag kommer inte på nått på rak arm. Har inte kollat upp honom så värst hårt heller och misstanken mot Spider är nog underbyggd av andras åsikter. Många sätter Spider på en luden stol, bland annat den !Paxen som är vår väktare. Han måste ju lixom vara grön.

Så.
Mukwa
Vimes
Tyr
Purgatory
Spider Jerusalem

Alldeles för många..

Spider är den första jag kan släppa. Speciellt nu med en ersättare. Vore bra om OBD kunde spela bra och se nått som jag missat. Spider har alldeles för många hatare så nån där måste ju vara en brunmelerad ulv.

Sen så vill jag ju få in Casatory på min topp 3 och då måste jag plocka bort nån av: Vimes-Tyr-Mukwa.

Idag när jag röstade på Mukwa tog jag bort Vimes från min lista således röstade jag på Mukwa för att få svar på mina egna funderingar. Jag tror det hade hjälpt mig i runda 2 om man säger så.

Nu har jag nog gått igenom de mesta av mina tankar. Jag vill hänga en ulv tro mig. Om min röst faller på Mukwa återigen det tar jag beslut om i morgon.

Det lättaste skulle vara att välja Casatory för det skulle göra minst i skada för byn om jag är fel ute gällande Mukwa/Vimes. Det som bär emot där är att det inte skulle ge mig något mer och det stör mig.

Nån sade att jag körde ett en-mans-race där ett tag och den kanske hade rätt, men det är fanimäj inte lätt att välja i den här omgången och jag litar bara på mig själv. Fnuk. Jag litar inte ens på !Paxen.

Så.

Eller..

xyas kan också vara en ulv, men det orkar jag inte fundera på. Det förstör min upplevelse att ens fantisera om att han är en diabolisk ulv som inte ens loggar in och kollar läget.

R.J´s spel stör jag mig också på, men jag kan ju inte rösta ut honom av personliga själv utan att egentligen ens se honom som en ulv. Hade jag varit ulv hade jag nattmördat Robban för bybornas skull :gremsmile:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Bra inlägg R.J!

Jag tar tillbaka min sista rad i min post.

Klåpar Kungen said:
R.J´s spel stör jag mig också på, men jag kan ju inte rösta ut honom av personliga själv utan att egentligen ens se honom som en ulv. Hade jag varit ulv hade jag nattmördat Robban för bybornas skull :gremsmile:
Revideras till: Hade jag varit ulv hade jag nattmördat för att han är bra för byn.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,317
Location
Örebro
Re: K.K sammanfattar sig själv

Konrad Konvalj said:
xyas kan också vara en ulv, men det orkar jag inte fundera på. Det förstör min upplevelse att ens fantisera om att han är en diabolisk ulv som inte ens loggar in och kollar läget.

R.J´s spel stör jag mig också på, men jag kan ju inte rösta ut honom av personliga själv utan att egentligen ens se honom som en ulv. Hade jag varit ulv hade jag nattmördat Robban för bybornas skull :gremsmile:
Vad är det i mitt spel du stör dig på? En ärlig fråga, eftersom du som utger dig för att vara bybo vill se en annan bybo mördad? Är det för att jag varit mer aktiv än Xyas? Eller är det något annat?

Jag lyssnar gärna om du har feedback? Som jag skrivit: jag är en nybörjare. Att skriva "Delta mer!" är för övrigt inte ett konstruktivt svar, utan "Så här kan du delta bättre" och lista upp ett antal punkter är bättre. Men det kanske är roligare att hacka på nybörjaren än att komm med några konkreta råd? :gremwink:
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,317
Location
Örebro
Konrad Konvalj said:
Bra inlägg R.J!

Jag tar tillbaka min sista rad i min post.

Klåpar Kungen said:
R.J´s spel stör jag mig också på, men jag kan ju inte rösta ut honom av personliga själv utan att egentligen ens se honom som en ulv. Hade jag varit ulv hade jag nattmördat Robban för bybornas skull :gremsmile:
Revideras till: Hade jag varit ulv hade jag nattmördat för att han är bra för byn.
Skrev min post innan jag såg din revidering, men jag vet inte om jag tycker revideringen heller. Du får gärna revidera varför du tycker jag suger och bör dö?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: K.K sammanfattar sig själv

Konrad Konvalj said:
Jag har inte hunnit läsa hela ditt inlägg än. Men om det nu är så att Paxen vore en ulv och ulvgänget har typ bestämt sig för att offra ulvpaxen så skulle inte ulvpaxen outa väktare. Det ulvpaxen istället gör på inrådan av ulvgänget är att outa sig som siare. Ingenting annat är förhandlingsbart i den här diskussionen. Så är det bara. Därmed basta.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: K.K sammanfattar sig själv

@KK: Nä, att Paxen skulle chansa och ljuga är inte med på kartan. OM nu xyas är försvunnen och inte kommer dyka upp mer skulle det möjligen kunna funka, men det är en alldeles för galen chansning IMO.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Robert Jonsson said:
Konrad Konvalj said:
Bra inlägg R.J!

Jag tar tillbaka min sista rad i min post.

Klåpar Kungen said:
R.J´s spel stör jag mig också på, men jag kan ju inte rösta ut honom av personliga själv utan att egentligen ens se honom som en ulv. Hade jag varit ulv hade jag nattmördat Robban för bybornas skull :gremsmile:
Revideras till: Hade jag varit ulv hade jag nattmördat för att han är bra för byn.
Skrev min post innan jag såg din revidering, men jag vet inte om jag tycker revideringen heller. Du får gärna revidera varför du tycker jag suger och bör dö?
Du fattade nog inte min revidering.

Jag skrev ju min första post när du skrev din långa post. Just då kände jag att din spelstil störde mig och jag ville ha in dig mer i spel.

Det jag reviderade bort var ungefär: Hade jag varit ulv hade jag nattmördat dig för din spelstil och låtit någon annan bybo levt vidare med en spelstil som jag själv gillar. + en :gremsmile: eftersom det inte var allvarligt menar.

Sedan reviderade jag mitt inlägg till: Hade jag varit ulv hade jag nattmördat dig för att du är bra för byn och farlig för ulvarna. Alltså, inte för att din spelstil suger.

Så.

Behövs inget mer snack om detta, men jag ville förklara mig utifall du trodde att jag anser att du suger och att jag vill att du skall dö.

Jag går inte ihop med din spelstil helt enkelt, men ta det inte personligt eller allvarligt för fem spänn.

Sen vill jag inte att du skall dö för jag tror du är en bybo.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K sammanfattar sig själv

Brynolf said:
@KK: Nä, att Paxen skulle chansa och ljuga är inte med på kartan. OM nu xyas är försvunnen och inte kommer dyka upp mer skulle det möjligen kunna funka, men det är en alldeles för galen chansning IMO.
Jo det finns med på kartan.

!Paxen låg brunt till.
1/7 för överlevnad är fine.
Mukwa var på väg till galgen.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: K.K sammanfattar sig själv

Konrad Konvalj said:
Så.
Mukwa
Vimes
Tyr
Purgatory
Spider Jerusalem

Alldeles för många..

Spider är den första jag kan släppa. Speciellt nu med en ersättare. Vore bra om OBD kunde spela bra och se nått som jag missat. Spider har alldeles för många hatare så nån där måste ju vara en brunmelerad ulv.

Sen så vill jag ju få in Casatory på min topp 3 och då måste jag plocka bort nån av: Vimes-Tyr-Mukwa.

Idag när jag röstade på Mukwa tog jag bort Vimes från min lista således röstade jag på Mukwa för att få svar på mina egna funderingar. Jag tror det hade hjälpt mig i runda 2 om man säger så.

Nu har jag nog gått igenom de mesta av mina tankar. Jag vill hänga en ulv tro mig. Om min röst faller på Mukwa återigen det tar jag beslut om i morgon.

Det lättaste skulle vara att välja Casatory för det skulle göra minst i skada för byn om jag är fel ute gällande Mukwa/Vimes. Det som bär emot där är att det inte skulle ge mig något mer och det stör mig.
Kan du peka på något ulvigt som Vimes gjort, tack? För som det ser ut så är det ju så att du gör lite som Mukwa, du har en farhåga och sedan konstruerar du ett scenario där farhågan överenstämmer med verkligheten. Ibland tar du omvägar, ibland genvägar men du hittar alltid till det värsta scenariot du kan tänka dig...

Du får bara inte återgå till K.K-nojjan du hade i supernaturalgate och Mos varulv. Du är bra när nojjan är lite lagom, men när du svänger över är det inte bra för byn.

Varför kan du släppa Spider?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K sammanfattar sig själv

Recca said:
Konrad Konvalj said:
Jag har inte hunnit läsa hela ditt inlägg än. Men om det nu är så att Paxen vore en ulv och ulvgänget har typ bestämt sig för att offra ulvpaxen så skulle inte ulvpaxen outa väktare. Det ulvpaxen istället gör på inrådan av ulvgänget är att outa sig som siare. Ingenting annat är förhandlingsbart i den här diskussionen. Så är det bara. Därmed basta.
För att få till därmed basta måste du ha information om det. Alltså, du är ulv eller väktare.

Alternativt är du precis det jag tror att du är: Bybo

Som tror att det inte finns på kartan precis som Brynolf.
 
Top