Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Purg said:
Detta är alltså tankar jag får medan jag läser, vissa saker har säkert redan diskuterats, och det är jag medveten om. Ber om ursäkt ifall detta inlägget blir lite kaotiskt
Jag förstår ju att du läser ikapp och går igenom allt från noll, och det är klart att det du tar upp har tagits upp i några vändor, men vafalls. Bra med påminnare!

Hur som. Ett tips: När du är på gång vore det bra om du tog ställning till saker och ting. Är du en anklagelse anhängare eller röstanhängare? Visa det genom att lägga en motiverad röst (anklagelser är bös i mina öron så jag jobbar ju för en röst så klart..). När du väl lagt en röst så tar du ju ett tydligt parit emot något och sånt gillas ju.

Kämpa på!

Nu återgår jag till vardagen igen. Är ju så sjukt beroende så jag måste in och peppa trots att jag tagit ulvlirs-ledigt.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Re: Elmrig, nått nytt?

Brynolf said:
Spider Jerusalem said:
Seriöst det här jävla anklaga systemet gillar jag fan inte.
Det har minimal effekt och det är ingen skilnad mot att skriva ett inlägg om personen där man ställer den mot väggen. Du skulle lika gärna kunna skriva: "Fan du X du är lite konstig förklara dig."
Anklaga systemet är inte användbart då du inte får någon press på dig samt att det kan användas istället för en vettig motivering och förklaring varför man tycker X är en sumprunkare.
Mukwa och hans anhängare tycker att även anklagelser skapar press. Många har redan skrivit om detta, men har du någon egen förklaring till varför de inte gör det?
Jag tycker inte det skapar mer press än om jag säger att du är skum och langar en motivering, det finns inte samma överhängande hot som en röst har. Anklagelse är som redan sagt endast ett sätt för att någon inte ska råka åka ut vid 10 vilket i sig är bra men det är ett dumt sätt att hantera det på då om vi endast kör med anklagelser tills alla är klara och så när folk börjar flytta över anklagelser till röster runt klockan 21:30 så kanske flera som ska flytta aknlagelse till röst inte är online. Jag ser inte meningen med att ha ett system för att anklaga folk "officielt" så att säga då det har fungerat bra att skriva att man tycker någon är rutten och varför.

Brynolf said:
Varför jag bara gått på !Paxen än så länge det är för jag inte tycker jag har fått svar på alla mina frågor och de andra som jag finner skumma finns det redan andra personer som pumpar dom.
Vilka andra är det du ser som skumma och varför? En motiverad topp tre-lista vore smutt.
En motiverad topp 3.
1) !Paxen
Tänker inte motivera det vidare, har skrivit nog just nu om !Paxen.

2) Mukwa
Största anledningen varför han ligger på min tvåa är pga K.K's post och hands andra post som jag tyckte var skit bra då de tog upp de saker som störde mig. Men då ni ogillar att man bara hänger på andra ska jag försöka utrycka lite andra saker med. Jag tycker han säger emot sig själv till och från på små saker och det stör mig.
Mukwa said:
Jodå, det gjorde det. Det är ett väldigt suspekt inlägg från !Paxen (tyvärr är det lite mindre suspekt just för att det är !Paxen som skrev det), inte världens bästa scum tell, men tillräckligt för att reagera på det. Ulvar är inte lika uppmärksamma som bybor, för de har mycket mer att tänka på, och smågrejer kan passera en ulv obemärkt. Därför är det bra om alla bybor är på hugget om det kommer nåt halvdant.
För att sedan säga...
Mukwa said:
SJ är lite väl bitsk... läkare/helare... samma namn för väktare, bara det att väktare har blivit standard här... Nu känns det festligt fint... Nu kan jag ta ut !Paxen och visar det sig att han är bybo så står SJ högst på min lista.... tills jag läst fortsättningen vill säga...
Samt ouppmärksamt på att !Paxen skrev både Läkare/helare och väktare.
!Paxen said:
1 väktare, 1 läkare och en siare. Ulvarna är 3 och har inga krafter.
3) Den är svårare då det finns ett par som har skrivit en del märkliga saker. Ska läsa igenom tråden igen och ge er vem jag tycker är tredje mest misstänkt, men det handlar om dom som är väldigt inaktiva, det är en gammal och dålig ulv taktik.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
!Paxen said:
Brynolf said:
!Paxen said:
Jag är fortfarande förvånad över att läkare/helare inte finns med. Trodde det var en miss från Vic, men då skulle han ha sagt något.
Känns fånigt att tjata, men eftersom du tydligen missade frågan: jag vill gärna att du berättar vad du anser att läkare är för en sorts roll.
Efter att verkligen ha funderat så inser jag att jag måste vara "top 2 dumbest humans this year". Självklart är helare, väktare och läkare samma sak...
Hörre du du...
!Paxen said:
1 väktare, 1 läkare och en siare. Ulvarna är 3 och har inga krafter.
!Paxen said:
........Men, utav någon anledning så blir jag misstänkt pga blandningen stressad, läste inte startinlägget och tror att en läkare/helare är med, fast det inte står med (om jag förstår rätt iaf.
.......
Att jag trodde att en läkare/helare var med har att göra med att jag helt enkelt läste det. Okej, så det kanske inte fanns med i startinlägget, men jag läste faktiskt det (dvs, jag inbillade mig). Jag är faktiskt enormt förånad över att läare inte ska finnas med. Men, men.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Om det här med Anklaga:

Jag upplever inte att det finns så värst mycket uppslutning kring Mukwas spår, tvärt om har flera dissat det.

Och, det här med att använda Anklaga som pseudo-röster är bara vettigt om alla använder det. Som det är nu är det helt poänglöst.

Seriöst, låt oss förklara Anklaga-strategin död. Rösta! (ansvarsfullt!)
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Konrad Konvalj said:
Purg said:
Detta är alltså tankar jag får medan jag läser, vissa saker har säkert redan diskuterats, och det är jag medveten om. Ber om ursäkt ifall detta inlägget blir lite kaotiskt
Jag förstår ju att du läser ikapp och går igenom allt från noll, och det är klart att det du tar upp har tagits upp i några vändor, men vafalls. Bra med påminnare!

Hur som. Ett tips: När du är på gång vore det bra om du tog ställning till saker och ting. Är du en anklagelse anhängare eller röstanhängare? Visa det genom att lägga en motiverad röst (anklagelser är bös i mina öron så jag jobbar ju för en röst så klart..). När du väl lagt en röst så tar du ju ett tydligt parit emot något och sånt gillas ju.

Kämpa på!

Nu återgår jag till vardagen igen. Är ju så sjukt beroende så jag måste in och peppa trots att jag tagit ulvlirs-ledigt.
Som jag skrev tidigare när jag och Recca bråkade lite så tycker jag att anklagelsesystemet har brister och föredrar att köra med röster istället. Känner att de ger bättre effekt då de faktisk har en reell konsekvens direkt: man åker ut om man inte förklarar sig bra. För att anklagelserna ska ge samma sak måste folk ändra sig när det börjar dra ihop sig, vilket tar tid och kräver att alla är aktiva. Så röster > anklagelser

Angående röst känner jag inte att jag är tillräcklig up to date med aktuella händelser, men baserat på vad jag läst från tidiga delar av rundan (och har koll på) tycker jag att SJ ock Mukawa sticker ut lite (och Paxen också, men det har diskuterats innan och det kanske är dags för ett nytt spår).

SJ och Mukawa är bekvämt sena på Paxen-drevet, det har redan börjat ta fart och då är det mer safe för ulvar att hoppa på. Mukawa är på både Paxen och SJ och säger att det är viktigt att rösta, men gör det inte själv. Så för tillfället kommer jag att rösta på honom

Röst: Mukawa
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Och baserat på min uppfattning av rundans början (så lång jag kommit i min noggranna genomgång) tycker jag att Mukawa, Spider och Paxen är de som sticker ut som misstänkta.

Ska snart ta itu med att gå igenom mer av tråden, och kanske inte vara lite mer kortfattad än innan. Så att jag hinner klart idag och kan komma med lite mer aktuella grejer :gremsmile:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
!Paxen said:
Efter att verkligen ha funderat så inser jag att jag måste vara "top 2 dumbest humans this year". Självklart är helare, väktare och läkare samma sak...
Ok, men eftersom du nämnt både läkare och väktare i samma mening flera gånger måste du ju ha haft en annan uppfattning tidigare. Hur såg den ut?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Om det här med Anklaga:

Jag upplever inte att det finns så värst mycket uppslutning kring Mukwas spår, tvärt om har flera dissat det.

Och, det här med att använda Anklaga som pseudo-röster är bara vettigt om alla använder det. Som det är nu är det helt poänglöst.

Seriöst, låt oss förklara Anklaga-strategin död. Rösta! (ansvarsfullt!)
Grejen är ju den att de som släppt Mukwas ide ändå inte tar ställning och röstar. Därav är jag rätt på och snackar i anklagelserörelse.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Ett röstläge kanske kan vara av godo i denna totala förvirring (jag skyller delvis på anklagelse-grejen)

!Paxen (3): Spider, RJ, Recca
Mukwa (3): KK, Vimes, Purga
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Purgatory said:
Och baserat på min uppfattning av rundans början (så lång jag kommit i min noggranna genomgång) tycker jag att Mukawa, Spider och Paxen är de som sticker ut som misstänkta.

Ska snart ta itu med att gå igenom mer av tråden, och kanske inte vara lite mer kortfattad än innan. Så att jag hinner klart idag och kan komma med lite mer aktuella grejer :gremsmile:
Du jobbar på bra Purgatory! Förra inlägget var kanon. Du tar ställning och du ger en underbyggd röst som tycks vara helt från dina egna observationer. Nu är jag inte helt såld på idéen om Mukwa som ulv, men fortfarande ett bra inlägg!
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Brynolf said:
Ett röstläge kanske kan vara av godo i denna totala förvirring (jag skyller delvis på anklagelse-grejen)

!Paxen (3): Spider, RJ, Recca
Mukwa (3): KK, Vimes, Purga
bra med två jämna drev, men resterande 6 spelar får gärna hoppa på något av dem också (motiverat så klart) eller dra igång ett tredje (också motiverat)
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Grejen är ju den att de som släppt Mukwas ide ändå inte tar ställning och röstar. Därav är jag rätt på och snackar i anklagelserörelse.
Som sagt, slentrianröster ska vi ju helst undvika. Rösterna är mer värda den här gången jmfrt med tidigare spel. Hittills är det svårt att motivera en misstanke tillräckligt för att få det till en röst.

Jag var tidigare inne på att Spider var scum, men hans senaste inlägg har varit skapliga. Nu är jag mest intresserad av Paxens underligheter.

Det sagt är det många som flyger lågt, och jag inbillar mig att det är en valid varulvstaktik under rådande spelregler.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Här kommer lite mer:

Mer diskussioner om roll-PM och Paxens dåliga koll på spelets olika roller.
Brynolf är på SJ om detta. SJ svarar med att han hoppade på drevet (mot Paxen) för att det var då han kom in i tråden.

Mukawa vill köra på anklagelse-systemet för att hindra ulvarna från att ha allt för stor koll på när rundorna slutar. Vill att byn ska ta ett kollektivt beslut om att rösta.
Anklagar Paxen
Poängterar också att röstningsmönster är typ det enda vi har att gå på. Säger också att man absolut inte ska gå ut med sin roll (om man har en) eller ens att man inte har någon. Allt för att göra det svårare för ulvarna. Måste hålla med om detta, men om man vet att man åker ut (eller får bra info från sitt siande) så ska man självklart dela med sig av detta.
Är sedan på RJ för att han avvaktar att rösta, dels för att han (RJ) vill vänta och se hur det går och för att han tycker att det inte finns så mycket att gå på. (Båda dessa är scumtells tycker jag, men kan också vara för att RJ är nybörjare) Mukwa (har stavat det fel hela tiden haha) påpekar att Paxen hade gjort ett suspekt inlägg och att det var värt att reagera på det. Säger också att bybor generellt är mer uppmärksamma på sådant än ulvarna.

Tyr håller med Mukwa.
Mukwa försvara anklagelse-systemet
KK håller med om att Mukwas anklagelse-system är bra och hakar på det.

Brynolf påpekar att anklagelse-systemet låter bra spontant, men påpekar att det kan vara regelkryphål.

Elmrig lägger ned sin röst på Paxen, säger att det är dåligt att hänga honom i så tidigt. Detta sägs ca 2h innan rundan är slut. Kanske ett sätt att undivka att hans ulvpolare åker ut?

Brynolf hakar på anklagelse-systemet och gör om sin röst till en anklagelse på Paxen. Också ca 2h innan rundan är slut, alltså kan det inte vara ett sätt att undivka att Paxen åker ut så som Elmrigs nedläggning kan vara. Alltså om Elmrig och Paxen är ulvar bör inte Brynolf vara det.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,795
Location
Stockholm
Re: Elmrig, nått nytt?

Konrad Konvalj said:
Elmrig said:
Konrad Konvalj said:
När jag ändå är igång kan jag meddela Elmrig att hans anklagan rinner av mig likt vatten på en knölsäl. Jag har full kontroll på mitt spelande.
Så du tänker med andra ord inte styra upp drevandet eller ens förklara varför du släppte det spåret så hastigt? Jag tolkar ditt inlägg som att du vill fortsätta ditt nuvarande one-man-race och det är helt ok i min bok. Jag tycker dock, som skrivet ovan, att det är dags att börja fokusera och pressa lite. Återkommer som sagt med ett förslag för detta senare idag.
Örrö Elmrig :gremsmile:

Det finns väl inte på nån lista att jag skall styra upp drevandet? Alltså, jag har kommit med diverse olika förslag, men det är inte alls många som hakar på dessa. Skaran som följer Mukwa´s anklagelserörelse är ju större och sen finns det de som velar och inte tar ställning till nått.

Jag kör inte ett one-man-race. Jag jobbar för byn och vill att saker och ting skall komma igång. Jag drar i en hel del trådar och har full kontroll på mitt eget spel. Jag spelar alltså efter en upplagd strategi som jag tycker funkar klockrent i det här spelet.

Att du håller med mig gällande press-spel och mer fokus skriver du ju själv, men du deltar ju inte i ett pressande spel direkt. Du velar vill jag påstå.

Och en fråga: Vilket spår har jag släppt?
Det står inte på någon lista nej, men när du slänger fram tredrevsförslaget så skapar det en förväntan om att du ska bygga vidare på det. Igår kring lunch var det diskussion om detta, jag gav uttryck för åsikten att det fanns för lite tid för att ordna tre stabila drev innan deadline och att ett försök troligen skulle leda till en väldig massa kaos och i värsta fall en dåligt genomtänkt utröstning. Ditt svar var något i stil med "vi kan inte vänta på spelare som inte loggar in" (plockar fram det citatet i nästa inlägg) vilket fick mig att tänka "oh shit, nu drar han igång på allvar, bäst att vara på hugget här!" men inget hände på den fronten och inget har hänt idag heller såhär långt. Det är situationen där du gick in i ledarrollen och föreslog hur vi skulle handla och det är den linje som du sedan släppte helt och hållet. Kanske funkar ditt spel för dig men för mig, och säkert flera med mig, som inte har tid att vara uppdaterade varje halvtimme blir det väldigt knepigt att vara med och skapa någon press när anklagelserna glider runt som ovan nämnda knubbsäl på ett lubricerat latexlakan mellan spelarna.

Jag sätter punkt här och letar upp det där citatet jag lovade innan jag går vidare med mina tankar.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Purgatory said:
Brynolf hakar på anklagelse-systemet och gör om sin röst till en anklagelse på Paxen. Också ca 2h innan rundan är slut, alltså kan det inte vara ett sätt att undivka att Paxen åker ut så som Elmrigs nedläggning kan vara. Alltså om Elmrig och Paxen är ulvar bör inte Brynolf vara det.
Blää, nu tänkte jag inte. Innebär naturligtvis att Brynolf kan vara ulv eftersom han vill rädda Paxen.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,795
Location
Stockholm
Re: Elmrig, nått nytt?

Konrad Konvalj said:
Elmrig said:
Jag skulle personligen tycka att spelet blev mer underhållande om vi drog igång med lite tempo och började rampa upp röster på några drev men frågan är hur kaosigt det blir om vi ska försöka åstakomma detta med så kort varsel? Kaoset kanske är av godo då det går att komma tillbaka och analysera det i efterhand men det känns spontant som att lägga risknivån ganska högt.

Om vi ska lyckas arrangera tre jämnstarka drev så måste vi börja jobba nu och se till att hålla bra disciplin i leden. Jag ska iväg och spela rollspel och skulle gärna se en uppstyrd drevning och fördelning innan kl 16:30 om det här ska vara görbart för mig.

Ett alternativ är väl då kanske att fortsätta diskutera det här spåret och sätta det i verket imorgon? Då har vi i lugn och ro fått diskutera igenom det här och fått allas input i frågan, drar vi igång nu förutspår jag totalkaos och sura miner (med andra ord; förstklassig underhållning).

Nu är det ju så här Elmrig att aktiviteten är rätt blandad i den här gruppen att vänta på någon tills i morgon ser inte jag som ett alternativ.


Du har från start stått på Mukwas sida (alltså, anklaga inte rösta), men kommer ut med infon att du är fett intresserad av K.K´s upplägg här.

Det du inte gör däremot är att ta ställning. Du lägger ingen röst och kommer inte med något nytt. Du är inne på !Paxen och har så varit hela rundan. Jag skulle villa se nått nytt.
Här var det, jag hade bara blandat ihop tiderna en aning. Jag skrev kring lunch, ditt svar kom senare. Jag har fetmarkerat den bit jag åsyftade.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Purgatory said:
Här kommer lite mer:

Mer diskussioner om roll-PM och Paxens dåliga koll på spelets olika roller.
Brynolf är på SJ om detta. SJ svarar med att han hoppade på drevet (mot Paxen) för att det var då han kom in i tråden.
Ville bara säga en sak om det här.
Vad jag kan se så skrev Brynolf bara två inlägg innan jag röstade på !Paxen och i inget av dom så är han på mig. Så kan du förklara varför du anser att han var på mig innan jag hoppade på !Paxen drevet?

Brynolf said:
Yo yo, kul att vara med igen. Jag har just spelat Civ i 15 timmar så jag är lite paj i huvet. Så länge jag inte däckar över skrivbordet borde jag kunna vara med hela dan, och en del i morgon (fast då är det warhammer ute i skogen så det blir mer sparsamt).

Angående upplägget har jag aldrig varit med om ett så här nedskalat varulvsspel. Det blir intressant att se hur man får ping på ulvarna utan att kunna smälla upp teorier om hur upplägget rimligen ser ut, köra uteslutningsmetoder o.dyl. Jag tror det här kan bli skitsvårt.

Det här med att rundorna kan avslutas varje kväll är en knepig grej, också. Omotiverade drev kan lätt urarta till att folk åker ut, fast det kanske inte var tänkt så. Och varulvar har stor möjlighet att peta in en tå här och där för att avsluta rundor snabbare (då får de dessutom lönnmörda folk oftare). Detta är vi inte vana vid. Så pass auf! Lebensgefährlig!

Sitter just nu och fnular på hur misstänkt Paxen egentligen är men det enda jag kommer fram till är att han i nuläget är den ende som gjort något som överhuvudtaget kan ses som misstänkt. Så vi röstar där tills vidare.

Röst: !Paxen

Paxen, hur tror du en bra bybostrategi bör se ut i ett sådant här upplägg?
Brynolf said:
Robert Jonsson said:
Det skulle underlätta om ulvarna samarbetade mot en enskild bybo för få den i dåligt sken. Av det som hittills postat kan jag ju tycka att Konrad och Elmrig samarbetar väldigt väl för att svartmåla !Paxen.
Det låter lite för uppenbart i mina öron, men å andra sidan är det ofta så ulvarna vill att vi ska tänka. Och det vet vi ju om att de vill att vi ska, så vi tänker tvärt om. Men de vet ju de att det är smart att göra. Och så vidare. :gremsmile:

Så jag röstar på Elmrig, så han får ge en motivering varför han INTE är en varulv.
Glöm inte att skriva "Röst: Banarne" i fetstil hver gang du röstar så det blir tydligt.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Spider Jerusalem said:
Purgatory said:
Här kommer lite mer:

Mer diskussioner om roll-PM och Paxens dåliga koll på spelets olika roller.
Brynolf är på SJ om detta. SJ svarar med att han hoppade på drevet (mot Paxen) för att det var då han kom in i tråden.
Ville bara säga en sak om det här.
Vad jag kan se så skrev Brynolf bara två inlägg innan jag röstade på !Paxen och i inget av dom så är han på mig. Så kan du förklara varför du anser att han var på mig innan jag hoppade på !Paxen drevet?
Detta:
Brynolf said:
Spider Jerusalem said:
Jag vet inte vad jag ska tro om dig men du är fan ute på djupt vatten när du håller på sådär. Snackar om roller som inte finns...
Här får jag däremot lite ping. Spider kommer in lagom mitt emellan sent och tidigt i ett drev och angriper helt fel del av !Paxens tabbe. Jag vill minnas att Lu-Kaazh gjorde en likadan grej i Ankeborg, när han var ulv.

Jag ligger kvar på !Paxen tills vidare, men Spider får gärna läsa igenom tråden en gång till och se om han fortfarande står för sin röst på !Paxen.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Ännu mer:

Vimes påpekar att detta kommer vara ett annorlunda spel, och att man måste ha ett öppet sinne.
Eftersöker något vettigt att diskutera. Föreslår att vi diskuterar hur vi ska göra angående utröstningarna och hur vi i byn ska gå tillväga för att vinna matchen.
Tycker att KK och Mukwa sagt kloka saker.

Tycker vi ska undvika att rösta utan att man vill att personen ifråga ska åka ut. Säger också att byn inte känar på korta rundor.
Han tror vi vinner genom att låta alla komma till tals och ta ställning och därefter skapar drev och ser om folk håller sig till sina åsikter och vilka som inte gör det. Detta låter klokt tycker jag.
Tycker det är lustigt att Paxen alltid lyckas få misstankar på sig direkt.
Tycker inte att Paxens märkliga beteende är någon stor grej. Avslutar med att anklaga SJ.

Tyr hoppar också på anklagelse-systemet och anklagar Elmrig, tycker han ska svara på RJs fråga. Tycker också att RJ ska ställa fler frågor.

KK tycker Vimes kommer med bra grejer. Tycker liksom Vimes att det inte är konstigt att Paxen blir misstänkt direkt, tycker dock att Paxen ska förklara sig. Spekulerar liksom Vimes gjorde att Paxen kanske spelar ulvigt för att locka fram ulvar. Kan kanske vara värt att fundera på senare i spelet?

RUNDA 1 SLUTAR MED ATT INGEN RÖSTATS UT
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,795
Location
Stockholm
Purgatory said:
Brynolf said:
Ett röstläge kanske kan vara av godo i denna totala förvirring (jag skyller delvis på anklagelse-grejen)

!Paxen (3): Spider, RJ, Recca
Mukwa (3): KK, Vimes, Purga
bra med två jämna drev, men resterande 6 spelar får gärna hoppa på något av dem också (motiverat så klart) eller dra igång ett tredje (också motiverat)
Ja, två drev ha kristalliserat sig men om alla övriga sex spelare börjar rösta i det här läget så bör vi vara jävligt beredda på att flytta rösterna beroende på vad som händer. Jag är borta och spelar rollspel ikväll, Recca också tror jag så om vi ska vara med och leka bör våra röster placeras på olika mål.

Hur som helst så tycker jag tre drev är ett bra antal. Ska vi dissa anklaga-modellen (och jag håller med Vimes här om att den blir värdelös om alla inte köper den) så skulle jag personligen gärna se att vi åtminstone tar det lite piano med att gå upp på sju röster på någon.

Rörande de nuvarande dreven:

!Paxen: Suck. Givet att det kommer ett "rösta ut mig ni, det är det bästa om inga andra kandidater dyker upp"-style inlägg som får mina ögon att blöda av déjà vu och jag hoppas att han, till skillnad från förra och förrförra inte lägger sig platt utan istället går in och försöker skapa sig ut ur problemet. Skapa teorier, se samband, anklaga, få folk att tänka!
Visst, det finns en del scumma grejjer kring grabben men jag är inte alls övertygad. Vissa av hans uttalanden stämmer förvisso ganska bra överens med hans spel i WtM men jag är inte övertygad om att !Paxen är mer än 50% röd.

Mukwa: Stundtals bra insikter och stundtals en massa blajj. Påståendet att Recca skulle vara ulv till exempel, vart kom det ifrån? Och vart tog det vägen? har du något på Recca som vi bör dreva fram? Jag har inte spelat med Mukwa tidigare men om ni andra känner att det inte är karaktäristiskt för honom att hålla på med alla de här småskumma missarna och uttalanden så rödnar han ganska snabbt för mig.


Vilket bör bli det tredje drevet? Spider har varit uppe på tavlan och jag känner att han fortfarande mest har reagerat snarare än agerat (kanske karaktäristiskt för honom?) och det skulle kunna vara intressant att sätta press på honom att hitta samband och "bättre" kandidater för utröstning än sig själv. Annars är xyas den stora jokern som varit i princip helt frånvarande. Frågan är om ett drev mot honom är helt bortkastat pga att han inte loggar in och lägger märke till det eller om han sitter här i buskarna och lurar och ett drev skulle kunna få fart på aktiviteten?

Mina förslag på tredje drev: Spider och xyas.
 
Top