Nekromanti Varulvsspel Familjen Runda 4

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Under protest så tvingas Brynolf in i Don Rosolinis rum. Se för fan till att ta ulven nu! Skriker Brynolf innan dörren slås igen, följt av ett Låt mig inte dö förgäves! när dörren är mellan Donen och Brynolf och er.

Innan 5 min har gått så har ni ett våldsamt skrik. Ni springer allt vad ni kan, men det är redan försent. Recca har försvunnit, och det enda hon har lämnat kvar är sitt vapen. Ni kollar på varandra, ni hoppas: Låt det vara den sista som försvinner! säger ni utan ord. När ni går tillbaka till den stora hallen så ser ni Donen stå vid dörren.

För-i-helvete! Oduglingar! Idioter! Den som tar hand om snuten blirmin arvtagare! Resten får djvulen ta hand om!

Vi tackar Brynolf och Recca för ett gott spel! Ni får ta farväl i ett inlägg vardera, utan att avslöja något spelmässigt.

Ni är nu 6 deltagare kvar!

Deltagare kvar:
Konrad Konvalj
xyas
Vicotnik
Mukwa
Tyr
Vimes
Recca
Lu-kaazh
Spider Jerusalem
Ond Bråd Död
Brynolf
Korpa

Denna runda avslutas 21:00 24 mars.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Hoppsan, det här var spännande!

Det som är riktigt spännande är att det är Recca som blev tagen och jag har ärligt talat svårt att förstå varför. Att hon ses som ärkegrön skulle vara den enda anledningen, möjligtvis, men det finns fler ärkegröna än henne, som t.ex. OBD. Kan snuten ha varit rädd för att OBD skyddade sig själv?

Och det påminner mig...

Ond Bråd Död: Kan du snälla förklara dig nu?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,662
Location
Stockholm


Gruff gruff... Inte hänga läpp nu, det här tar ni lätt! Tack för kul spel allihop!
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Och för att bygga ut mitt ack så korta inlägg så tror jag inte att snuten var rädd för Reccas förmåga, hade den varit farlig så hade hon åkt långt tidigare. Det innebär att de med stora vapen känns något grönare än förra rundan.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Gnnfh! Tack för gott spel Brynolf och Recca!

Jag har inte läst klart det jag missat av runda 3, men slänger iväg min röst på en gång:

Röst: Xyas

Så, det kanske är dags att det händer någonting här nu?

OBD: Varför lever du och vem riktade du din förmåga på som du läst fel på?

Att Recca var grön räknade vi ju ut, men då innebär det alltså att hon faktiskt missade alla sianden? Fan. Recca är ju så mycket bättre än så. Även om Brynolf var väldigt högt misstänkt för mig så ställde jag Xyas mot Recca och där är det färdigdebatterat nu. Min röst ligger på Xyas, men OBD pingar också. Korpa också, utan anledning... och K.K. börjar jag fan fundera på hur diaboliskt bra han egentligen är som ulv. För mig är Tyr fortfarande grön, och K.K. har spelat fläckfritt. Xyas har misstänkt en bybo genom hela spelet och missat Lu-Kaazh. Han är mest misstänkt.

1. Xyas
2. OBD
3. Korpa
4. K.K
5. Tyr
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tack så mycket för gott spel Brynolf och Recca!
Jag gjorde vad ja kunde för dig kompis-Brynolf!

Ulvarna är smarta. Det finns en genialisk ulv.

Röst: xyas
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Ska jag slösa bort mitt 1000:e inlägg på att fräscha till en jävla röst bara för att jag gjorde fel i mitt episka 999:e inlägg?!

Här hade jag tänkt skriva världens roligaste och coolaste 1000:e inlägg, men nä... Det blir en fetmarkerad röst på Xyas. Känn dig hedrad. Hoppas du är ulv, för då kan jag berätta för barnbarnen hur jag med berått mod, helt osjälviskt, spenderade mitt 1000:e wrnu-inlägg på att rösta ut den onde och lömske ulven Xyas.

Röst: Xyas
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Prutt också. Jag är verkligen för dålig för att kasta sten det här spelet.

Men då tar vi och röstar ut mig nu, det är det ju inte så mycket snack om. Jag kan inte försvara mig i den här situationen; inga långrandiga resonemang om vem som är ulv, inga försvarstal, inget ingenting.

Och nej, jag är inte uppgiven, jag är realistisk. Jag hade röstat på mig i detta läget.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Fan. Ja är bitter. Nu blev det ju så är som det inte skulle bli (förutom att det är lite festligt med att showen går vidare).

xyas, du som tyckte det var obefogat att spekulera i förra rundan kan ju dra igång spekulationerna. Det är inte bra att inte misstänka Lu-kaazh så speciellt och hänga Brynolf från omgång 2. Att du var med och hängde Vimes hjälper ig föga nu.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Prutt också. Jag är verkligen för dålig för att kasta sten det här spelet.

Men då tar vi och röstar ut mig nu, det är det ju inte så mycket snack om. Jag kan inte försvara mig i den här situationen; inga långrandiga resonemang om vem som är ulv, inga försvarstal, inget ingenting.

Och nej, jag är inte uppgiven, jag är realistisk. Jag hade röstat på mig i detta läget.
Hade du röstat på dig själv i det är läget är du ju bybo. Du har ju prompt röstat på bybor hela rundan :gremsmile:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Röstar för spelstopp torsdag eller så. Jag drar fortfarande till London och hinner jag delta hela denna runda blir ja glad.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
xyas said:
Prutt också. Jag är verkligen för dålig för att kasta sten det här spelet.

Men då tar vi och röstar ut mig nu, det är det ju inte så mycket snack om. Jag kan inte försvara mig i den här situationen; inga långrandiga resonemang om vem som är ulv, inga försvarstal, inget ingenting.

Och nej, jag är inte uppgiven, jag är realistisk. Jag hade röstat på mig i detta läget.
Om du är bybo så bör du agera som en bybo. Vi vill inte ödsla några röster vid det här laget. Men om du är snut så, för all del, fortsätt på samma sätt. :gremsmile:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Prutt också. Jag är verkligen för dålig för att kasta sten det här spelet.

Men då tar vi och röstar ut mig nu, det är det ju inte så mycket snack om. Jag kan inte försvara mig i den här situationen; inga långrandiga resonemang om vem som är ulv, inga försvarstal, inget ingenting.

Och nej, jag är inte uppgiven, jag är realistisk. Jag hade röstat på mig i detta läget.
Nu äre så här att jag vill sopa mattan med den här sista snuten så du får nog rycka upp dig lite. Det hjälps inte med att du blinkar lite med ledsna hundögon just nu inte. Nu kör vi xyas! Nu hänger vi sista snuten.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
*suck* Nu känner jag mig så kass för att jag blev så grundlurad. Men vad kan vi lära oss av detta?

Recca är grön. Det grönar mig lite. Visst, hon kunde använda sin förmåga ändå för att hitta lögner. Men det verkar vettigt att det finns en förmåga för att styra upp den lite. Detta samt att ingen mördades från "de fyra" grönar K.K och Korpa lite. Skulle snuten funnits bland "de fyra" så skulle han eller hon inte väntat så länge med att döda Recca. En runda hade de kanske kostat på sig, men inte två.

Snutarna hade antagligen någon information om att det var riskfyllt att ljuga om vapengrupp, och den kvarvarande försöker spä på det tvivlet som blossat upp om att "de fyra" är alla gröna genom att döda Recca. Hon ansågs dessutom vara grön av de flesta så det var ett rätt bra val för ett nattmord. Jag hade nästan räknat med att jag skulle bli nattmördad eftersom jag uppfattas som så grön. Efter den här blundern tycker jag det är synd att det inte blev så. >.<

Brynolf är grön. Ja, vad säger det oss egentligen. Han var något av en outsider som tyckte annorlunda mot vad majoriteten gjorde vilket i slutänden blev hans död. Tragiskt. Han trodde mest på Recca och Mukwa som ulvar om jag inte misstar mig. Jag kan inte på rak arm säga om någon grönades eller rödades av att han är grön.

Mukwa...hans outning. Den känns bara som att den inte kan vara annat än sann. Vilken snut skulle riskera att outa en sådan roll...var han först? En av de första iaf.

Ond Bråd Död. Jag vill höra mer från honom. Det sög att Larsson var tvungen att lämna oss för det lämnade oss med något av en tabula rasa. Vi kan inte förlita oss lika mycket på gamla tells eftersom det inte rör sig om samma spelare. Så vi har en spelare som inte har samma bagage som resten. Detta skapar ju lite misstanke. Å andra sidan så outade han en vanlig roll (tror jag) med 3 st efter honom.

xyas. Ja, han tycks ju vara den heta kandidaten. Han skulle kunna vara en slug polis. Om han hängs grön så får vi vapenändelseteorin mer bekräftad. Då grönas Mukwa och OBD känns som en lämplig kandidat. Jag hoppas verkligen att ingen snut har lyckats ljuga om vapnet och haft sådan tur att de sluppit undan Recca hela denna tiden... Är han röd så kan vi äntligen fira.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Konrad Konvalj said:
Röstar för spelstopp torsdag eller så. Jag drar fortfarande till London och hinner jag delta hela denna runda blir ja glad.
Låter bra för mig. Det hade räckt med 2 dagar för förra rundan också. Jag röstar ja för denna idéen.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Röstar för övrigt på Ond Bråd Död. Han behöver berätta om den här lilla planen han hade. Korten på bordet. Vad är din bild av spelet och spelarna? Vad ska vi göra nu?

Röst: Ond Bråd Död
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Ujuj.

Jag har klantat mig. Känns särskilt illa eftersom jag hackade på Recca en del...

Så här är hela storyn. Jag är väktare, men lyckades läsa fel TVÅ gånger. Först fick jag för mig att inte nog med att jag var en väktare, jag var automatiskt skyddad 2 gånger själv också. Det var därför jag ansåg att Lukaz förmåga var lite för bra, om ni minns. Ok, sen förra rundan insåg jag mitt misstag, men fick istället för mig att jag blev skyddad själv om jag inte meddelade något. Nu när jag kom tillbaka läste jag om min förmåga innan jag kollade tråden, och blev skitskraj. Min plan var ju att locka ulven att skjuta på mig (jag trodde inte att väktare kunde skydda sig själva, men av nåt svar här antyds att de kan det), så jag trodde jag hade en unik förmåga som inte ulven skulle ana sig till.

Sorry!! Jag har verkligen drulat till det när jag trodde att jag var listig. :gremfrown:
 
Top