Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Runda 1

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Rösträkning

Jag skulle vilja se lite fler analyser och tankar ifrån dig. Just nu är det som Basenanji säger att du inte har mycket eget att komma med utan bara postar korta små inlägg oftast så är det bara ett medhåll till någons tidigare inlägg.

Så vad anser du om saker och ting, ta och följ Måns exempel och skriv din egen lista. Eller utöka detta:
Eksem said:
Men vad är då ett bra initiativ? Att pressa någon av de aktiva? Det låter förvisso väl, men det finns ju så förtvivlat lite att gå på. Pressandet av krank och av Anders Å rullar ju på. I enlighet med Måns analyser finner jag följande intressantast att pressa:

Bearnie
krank
Poseur
Rising
Förklara varför du anser Bearnie, krank, Poseur och Rising som misstänkta.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
  • Feuflux (SL) står det inget annat så är man född i staden: 648275
  • Vicotnik postar lista över inlägg: 648288
  • Anders Åstrand röst: 648291
  • Anders Åstrand röst: 648296
  • moller röst: 648298
  • Banarok röst: 648309
  • Rising postar långt och intressant inlägg, samt röst: 648311
  • Zebulon röst: 648314
  • krank går ut med sitt yrke och försvarar sig mot Rising: 648316
  • Hellzon rsöt och uppdaterat schema: 648320
  • Purgatory röst: 648336
  • Johoohno varulvar läser info sämre än bybor?: 648343
  • Basenanji kommer ut som Nattvakt, samt kommentar om att krank lätt blir hysterisk vid anklagelser: 648345
  • Yreburre vill vänta med att rösta till mer info har kommit fram (7 sidor i plattform är redan skrivet): 648346
  • moller röst ändrar till ingen: 648351
  • Basenaji missat Risings inlägg om krank, röst krank: 648356
  • krank röstar: 648357
  • Zebulon lista över vilka som är födda i staden eller inte: 648360
  • Basenanji yrkena bytyder inget, bara kosmetika: 648365
  • krank upprörd över Basenanji's röst på honom, även lista över vem som röstat på vem: 648366
  • krank förklarar varför han missat information om att han är medborgare: 648367
  • Rising går igenom teorier om Varulvsspelet och förklarar begreppet Breadcrumba: 648373
  • Pilzeman anser att merparten av kranks inlägg är bortförklaringar: 648374
  • Banarok Rising kontrollerar mycket (kan vara bra att sätta lite press på rising?): 648390
  • Banarok säger att han försvarar krank (inget jag har noterat, kan vara värt att kolla på): 648391
  • Måns kommer med analys av delatagare, röst: 648394
  • Hellzon ingen har sagt att personens yrke avslöjas runda 2 (kan det vara så att inte alla rundor innehåller avslöjande?): 648404
  • Basenanji påminner om att alla har förmågor och att yrkena bara är kosmetika (bara jag som får känslan av att Basenanji tjatar om yrken som kosmetika?): 648406
  • Rising anser det dumt att gå ut med yrke: 648408
  • Basenanji släpper misstankelista: 648409
  • krank nämner att endast få är aktiva i drevet mot honom och många bara åker med i det, nämner även att han har kunskap om kultisterna: 648411
  • Rising aktivast i drevet mot krank hoppar av efter kranks senaste utlägg, flyttar sin röst: 648411
  • Johoohno påpekar att Basenaji konstant upprepar att han är medborgare: 648413
  • Yreburre röst: 648423
  • Hellzon kommer med röst lista: 648425
  • Eksem röst (Eksem är förövrigt väldigt tyst): 648429
  • Måns släpper åsiktslista: 648430
  • moller anser att Pilzeman är misstänksam då han inte verkar söka någon förklaring till att hoppa på bandvagnar: 648437
  • Basenanji är fortfarande skeptisk till att yrke och förmåga hänger ihop, ställer frågan öppen till alla: 648439
  • Eksem håller med Måns lista över vilka som är misstänkta: 648441
  • Dice vaknar ingen röst trots mycket mycket info att gå på: 648453
  • Anders Åstrand kommer ut som Bibliotekarier: 648455
  • Anders Åstrand röst: 648457
  • Zebulon röst: 648462
  • Vicotnik röst: 648466
  • Basenanji tar tillbaka att yrken bara är kosmetika och känner sig säker på att det finns en tredje fraktion, även misstankar mot Eksem: 648470
  • Eksem anser sig själv inte ha något att komma med (hur man nu kan anse det?): 648473
  • Basenanji har intressanta tankar angående krank: 648478
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Okej, nu har jag förhjoppningsvis blivit av med lite av "han är scum"-glasögonen sen igår och ska försöka se lite klarare på vad krank faktiskt gjort.
Det jag hintade åt igår var inte ett plural-s, men det var ett plural-fel. Nämligen meningen
när jag specifikt var ute efter siffran som stod i närheten av orden "runda" och "avslöja" i det stycke som specifikt behandlar yrket och dess förmågor.
(f.ö. skriven i kursivt, för att vara extra tydlig)
Det jag reagerade på var att i mitt PM är detta inte samma stycke. Jag ska inte citera pm, men mitt har i alla fall tre rubriker, en om min tillhörighet, en om mitt yrke och en om min förmåga. I yrkesstycket finns ingen annan info än vad yrket heter och vilken runda den avslöjas. När jag insåg detta pingade det till igen och krank var plötsligt "woot woot han har inte ett sånt här pm alltså är han skurk".

Men detta betyder inte alls så mycket. Alla har ett yrke, alla har en tillhörighet, alla har en tid utsatt på när yrket avslöjas, alla har en förmåga, troligtvis har ingen någon info som inte står under någon av de tre posterna jag nämnde ovan. Alltså borde även skummisarnas pm vara formatterade såhär, och det var bara en felskrivning. Om något går att få ut av detta kranks misstag (jag vet, jag är fånig som ligger på det här, bli lack på mig om du vill) är resonemang om "vem skulle troligast missa det, en medborgare eller en kultist?", men jag kommer ingen vart med såna.

Någon sa att du reagerat såhär när du blivit pressad i alla varulvsspel, även när du varit god, och jag inser att även om jag hade fått för mig att du inte borde vara så klantig, så kommer jag inte ifrån att det vore lika klantigt av dig även om du var kultist.

Jag tror även att jag fattat samma sak som Rising angående din förmåga. Jag drar undan min röst från dig.

Vem ska då få den istället (en blankröst gör ju ingen glad)?

Jo, jag håller med Basse: Eksem. Han noterar mycket riktigt att varulvar vill ha fått upp en post vid det här laget, men kanske ändå inte gett ut för mycket information. Vad jag ser är det precis vad du har gjort.
Du säger att det vore intressant att pressa någon av Bearnie, krank, Rising och poseur. krank-pressen var ju redan i full gång, och alla är ju överens om att Rising är jättefarlig, men varför Bearnie och Poseur? Och varför valde du strax efteråt att, när du äntligen skulle få ur dig din röst, inte lägga den på någon av de fyra utan istället på Craygh?
(Att gå i drev mot en av de tysta är säkert att göra som kultist, om man vet att den tyste ifråga är god. Den allmänna uppfattningen verkar vara att det är bra med drev mot de tysta för att få dem att prata, men jag håller med rising om att det inte hjälper att rösta ut dem om de inte hinner säga något.)
Röst: Eksem
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Feuflux (SL) står det inget annat så är man född i staden: 648275
FEL!

Feuflux said:
2) Förlåt för tokmissen med födelseort, otroligt dåligt av mig. Har ni ingen information så är ni inte födda i staden. Så vet alla det. Spelar det någon roll? Njae-ish. Det är förstås alltid en risk att dela med sig av information i sin roll. Det kan hjälpa någon annan. Min enda bortförklaring är att jag är orutinerad. Det skulle givetvis framgått i allas roller vart man kom ifrån.
Alltså, står det inget är man inte född i staden.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,987
Location
Linköping
Kommentar om de inaktiva

Jag har nu skickat epost (den som fanns i deras profil) till Craygh, Shale och Wilmer (Dice slipper eftersom han precis postat) och frågat om de tänker dyka upp. Om någon här känner dem, vet hur man bäst får tag på dem etc, så gör gärna det och kolla om de tänker hoppa in.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,684
Location
Rissne
Re: BAUTA-ANALYSEN

Basenanji said:
Och det där skulle kunna vara en ödesdiger tabbe. Och jag hade trott krank om han hade förekommit mig och andra med att säga nåt i stil med: fan va klantigt, men jag var så fokuserad på annat. Men när jag läser hans svar känns det mer som att han vill fokusera på hur han hade anledning att kolla upp när han blev avslöjad och vilket yrke han hade. Så...jag kan inte riktigt släppa detta.
Uh... Say what? När jag blev, som du säger, "påkommen" så var jag såvitt jag kan se hyfsat snabbt med att påpeka att det var ett misstag och att det handlade om att jag skumläst texten.

Basenanji said:
krank jämförde med detaljer i digra rollspelsäventyr. Men PM:et från Feu kan inte ses som en detalj– det innehåller ju själva förutsättningarna för den här omgången.
PM:et är inte en detalj, men delar av det kan ses som detaljer. För min hjärna kändes just när jag läste PM:et just detaljen "vad-heter-byborna" i det här fallet inte tillräckligt viktigt. Ungefär som att jag aldrig lägger SLP:ers namn på minnet första gången jag läser ett äventyr (eller femtielfte - det är den typen av grejer jag måste hårdplugga in eller ha nedskrivet).

Basenanji said:
Men. krank är krank. Smart, ivrig, genialisk, temperamentsfull, snabb och säkert slarvig ibland. Jag kan nog tänka mig att han "hoppar" över info som hans pentiumhjärna räknar ut av sig själv. Och då kanske det inte spelade någon roll att det stod 'medborgare' i PM:et. Inte för honom, i alla fall.
Exakt.
Eller ja, nån pentiumhjärna vettefan om jag har, isf som min gamla p133:a som hela tiden trodde sig vara typ en 350 mhz:are och därmed kunde köra nyare spel än den borde, men det gick ändå jäkligt knackigt...
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Rösträkning

Jag ser det inte som en lista på misstänkta, utan en lista på sådana som är möjliga att pressa för att veta mer. Om man stryker de inaktiva, de fåordiga samt de som skriver mycket och utlämnande om sig själva så återstår de personerna, väl? Jag ska försöka göra en analys senare när jag vet hur jag skall gå till väga.

Att jag håller med bra resonemang men inte kommer med så mycket egna sådana beror helt enkelt på att jag är dålig på det här spelet. Jag försöker just nu få en känsla för hur man bör resonera. Det initiativ jag försökte komma med sköts ju direkt i sank av mer erfarna spelare och jag tror att det är vettigare att jag hänger på de mer erfarna personerna än att jag börjar köra nån cowboy-stil och sabbar för oss.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,684
Location
Rissne
Pilzeman said:
Det jag hintade åt igår var inte ett plural-s, men det var ett plural-fel. Nämligen meningen

(f.ö. skriven i kursivt, för att vara extra tydlig)
Det jag reagerade på var att i mitt PM är detta inte samma stycke. Jag ska inte citera pm, men mitt har i alla fall tre rubriker, en om min tillhörighet, en om mitt yrke och en om min förmåga. I yrkesstycket finns ingen annan info än vad yrket heter och vilken runda den avslöjas. När jag insåg detta pingade det till igen och krank var plötsligt "woot woot han har inte ett sånt här pm alltså är han skurk".
Men vafan... För det första tycker jag mycket riktigt att det rör sig om rätt löjlig pillerläsning nu. Liksom vafan, du hakar upp dig på två radbrytningar? Maken till småsaker att misstänka folk för...

För det andra undrar jag om vi inte börjar komma farligt nära "citera PM" nu. Jag skulle kunna t.ex räkna antalet ord i PM:ets första paragraf och meddela detta antal om det gör dig säkrare, men det skulle å andra sidan vara lite för nära det man inte ska kunna göra - alltså otvivelaktigt bevisa sig vara bybo genom att använda texten i PM:et. Jag hävdar alltså att du, och säkert till viss del jag, i samband med det här gnället kring pm, gör oss skyldiga till att verkligen tangera linjen för vad som är lämpligt. Inga regelbrott rakt av, men ändå hyfsat spelförstörande grejer.

Jag skulle alltså, för att förtydliga, kunna göra en fuling och en gång för alla visa mig vara medborgare, genom att kringgå reglernas bokstav men bryta mot deras anda, så att säga. Jag vill dock inte bli utkastad ur spelet, så jag låter bli.

Däremot tycker jag att Feu kan ta sig en titt på Pilzes prat om sitt PM ovan och se om inte det ligger på gränsen. Jag blev utkastad ur spel en gång för att ha citerat ur PM - jag vill hävda att Pilze gör samma sak här. I mina ögon är Pilze nu nästan helt otvivelaktigt grön, om det nu inte skulle visa sig att kultister får exakt likadant formaterade PM som medborgare. Och om de skulle få det, så skulle inte Pilze ha känt till medborgarnas PM ändå, så hursomhelst är Pilze 100% grön och kan egentligen aldrig påstås vara annat.

Detta kan sätta ett farligt prejudikat - ska vi allihop, i tur och ordning, avslöja något om medborgar-PM som inte kan kännas till av kultisterna? Någon avslöjar vad tredje bokstaven i fjärde ordet är, någon kollar hur långt det fjärde och det åttonde ordet är... och så vidare. Plötsligt har vi en felsäker metod, som trasar sönder hela spelet.

Således: Feu, ta tag i det här snarast, och bestäm nåt.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: BAUTA-ANALYSEN

Yrke: Bibliotekarie (avslöjas i runda 5)
Förmåga: Jag kan sia folk för att få reda på om de är infödda i byn eller inte. Det är inte ett rent siande utan jag lämnar in två namn och får reda på hur många av dessa som är infödda.
Detta köper jag utan omsvep. Jag är förresten nöjd att vi valde dig att samla våra slumpröster mot, eftersom du dels inte visade dig ha någon jättekraftfull förmåga, och dels eftersom den gav oss lite ledtrådar kring vad infödd-statusen kan innebära.

Tja... Med detta avslöjande och kranks halva avslöjande så måste jag säga att jag är rätt nöjd med vårt första drag, så här långt. Jag gillar egentligen inte att rösta mot en nybörjare och någon som varit frånvarande, men i nuläget är det Craightåget som tilltalar mig mest. Det är helt enkelt för många i spelet som är tysta.

Röst: Craigh
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
vem som röstat på vem.

Först namn, sen eventuellt yrke som spelaren har gått ut med och sen vilka spelaren har rösta på ifråga och inom (parantes en kort kommentar om varför)
<ul style="list-style-type: disc">[*]Anders Åstrand /Bibliotekarie:
Vicotnik, Zebulon(Mycket in-game snack), Craygh (Rösta som nr 5)[*]Andersson:
Anders Åstrand (Rösta som nr4)[*]Banarok:
Anders Åstrand (Rösta som nr7), Shale (Tyst)[*]Basenanji /Nattvakt
Embergem, krank (dålig koll på saker och ting)[*]Bearnie
Anders Åstrand (Rösta som nr6)[*]Craygh
-Ingen röst[*]Dice
-Ingen röst[*]Eksem
Craygh[*]Embergem
-Ingen röst[*]Halvtand
-Ingen röst[*]Hellzon
Anders Åstrand (Rösta som nr2), Craygh (Röstar som nr1)[*]Johoohno
krank, Basenanji (Slumpgenerarade sin röst)[*]krank /Terapeut
moller, Craygh (Röstar som nr2)[*]moller
krank, Ingen (Ändra till ingen)[*]Måns
Anders Åstrand (Röstar som nr5), Craygh (Röstar som nr3)[*]Pilzeman
Zebulon, krank (förvirrad angående medborgarstatus)[*]Poseur
Ingen, Eksem (Rösta först ingen men ändra sen till Eksem då Eksem har på talat att röst på ingen är värdelöst)[*]Purgatory
krank[*]Rising
Anders Åstrand (Röstar som nr1), krank, Anders Åstrand (För att pressa)[*]Shale
-Ingen röst[*]Vicotnik /Butler
Anders Åstrand (Röstar som nr3), Craygh (Röstar som nr7)[*]Wilmer
-Ingen röst[*]Yreburre
Craygh (Röstar som nr4)[*]Zebulon /Affärsbiträde
Vicotnik, Anders Åstrand (Lite av en hämdröst), Halvtand (Sätta press)[/list]

Och så det totala antalet röster:
Shale 1st
krank 2st
Basenanji 1st
Eksem 1st
Anders Åstrand 3st
Craygh 7st
Halvtand 1st
---

Nu hoppas jag att allt har blivit rätt.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Jag vet. Det var ett misstag, men när jag väl hade sagt att "bluh bluh, du gjorde ett misstag vi får se om du hittar det" var jag tvungen att berätta vad det var.

Och ja, jag håller med om att det är fånig pillerläsning, vilket var varför jag övergav det som grund för misstanke.

Och ja, vi börjar komma nära att citera nu. Jag har pm:at feu och frågat om just det där inlägget, men vi ligger precis på gränsen. Jag ska inte göra det igen, om Feu ändrar sig och vill modkilla mig godtar jag det. Det var dumt gjort av mig.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: BAUTA-ANALYSEN

Basenanji said:
-Tror du att Yrke hänger ihop med Förmågor?
-Varför?
Jag tror, som jag skrev tidigare, att yrke och förmåga kan hänga ihop - I alla fall så gör mitt det. Dock skriver ju Feuflux att yrken endast är kosmetika. För att få det hela att gå ihop så kan man ju anta att ens yrke inte har någon in-game effekt men det kan användas som en ledtråd för att få reda på vilken förmåga en person har, eftersom vi vet att alla har en fömåga och att minst en (Krank) har två.

Det är väldigt olyckligt att så pass många deltagare inte har skrivit över huvud taget - ett sådant beteende gynnar ju endast varulvarna då det blir en större anonym skara som de lätt kan gömma sig i. Vi får bara hoppas att Feufluxs e-mail ger någon effekt.



Lite kommentarer om några deltagare då.

Just nu ligger min röst på Krank, han hade ett mysko beteende tidigare och klantade sig rejält men efter att ha läst hans förklaring flertalet gånger så börjar jag tvivla på om han är ond eller inte. Han är dock misstänkt så jag kommer att hålla ett öga på honom.

Rising är svår, han har en stor erfarenhet av denna typen av spel och måste egentligen agera som han gör för att inte verka misstänksam. Än så länge har han inte gett mig någon anledning att misstänka honom. Samt att rösta ut honom vore en dundertabbe eftersom han med sin stora erfarenhet är till stor nytta för oss medborgare.

Zebulon vet jag inte riktigt vad jag ska tro om, hans stadsbogrej kan ha en betydelse, vilket jag misstänker eftersom det faktiskt finns både de som är födda i staden och de som inte är det. Jag vet dock inte om detta skulle kunna vara någon tredje part för om det var så så skulle de nog inte vara så snabba med att avslöja sig.

Vissa deltagare har skrivit för lite för att det ska finnas någonting att gå på över huvud taget då det känns lite meningslöst att kommentera om dem, iallafall för tillfället.

Jag tänker faktiskt hoppa på drevet mot Craygh nu, det är visserligen synda att rösta ut en inaktiv spelare i runda ett eftersom vi inte får någon information ut ifrån det. Men å andra sidan så röstar jag hellre på en tyst spelare än på en aktiv eftersom vi inte förlorar något på att bli av med honom. Dessutom så minskar det antalet anonyma personer som varulvarna kan gömma sig ibland.

Det få räcka för idag återkommer igen imorgon.

Röst: Craygh
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
462
Location
Örby, Stockholm
Re: BAUTA-ANALYSEN

Men alltså, Hallå allihop!
Vad har jag missat?

Om vi röstar ut någon som är tyst så är sannolikheten störst att det är en bybo.

Det finns ju folk som har öppnat truten och är betydligt mer misstänkta tycker jag. Varför sätter vi inte press på någon av dom som det gjordes med Krank?
De tysta kan ju bytas ut av SL?

Jag vet inte om jag är tillräckligt påläst för att peka ut någon att sätta press på men i vanlig ordninga skiter jag i det och kör på. Jag släååer faktiskt Hlavtand just nu det finns andra som verkar ännu mera fishy.
Röst: Eksem

Kom igen nu, hjälp till att sätta press, det lär inte behövas mycket för att han skall svettas och börja snacka!
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
462
Location
Örby, Stockholm
Re: BAUTA-ANALYSEN

Zebulon said:
Jag släååer faktiskt Hlavtand just nu det finns andra som verkar ännu mera fishy.
Det skall vara:
Jag släpper faktiskt Halvtand just nu, det finns flera som verkar ännu mera fishy.

Sorry, det var en tvååring som hängde i armen och skrek att hon ville ha nötter.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Pilzeman said:
Och ja, jag håller med om att det är fånig pillerläsning, vilket var varför jag övergav det som grund för misstanke.
Dessutom kan vi väl inte vara säkra på att alla medborgares PM är uppbyggda på exakt samma sätt, eller att kultlisternas faktiskt liknar medborgarnas. Tänker dock att vi inte ska gå in på det närmare p.g.a risken för regelöverträdande.

Men Pilzeman verkar nu för min del grön. Mina misstankar var nog missriktade.

Så, nu Vicotnik. Är du nöjd om jag hoppar på drevet mot den alltid så tyste Craygh, bara för att slänga en röst? Det kan jag mycket väl göra, men jag ser inte att det skulle resultera i så mycket nyttig information, varken om Craygh eller mitt röstmönster. För just nu känns en röst på Craygh som det enda vettig, och det känns inte vettigt.

Motivera varför jag ska rösta på Craygh nu, så gör jag det. Annars väntar jag lite till så jag kan motivera varför jag röstar som jag gör.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,192
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Analysera mera + ny röst

Rising said:
När det gäller yrken och avslöjanden så anser jag:

1. Vi avslöjar inget innan vi har misstankar på oss. Åtminstone inte än.
2. Den som håller på att röstas ut avslöjar sitt yrke och sina eventuella förmågor. Längre fram i spelet kan vi gå långsammare fram och först avkräva dem att outa sitt yrke.

Det är mycket prat från vissa om att yrket och yrkesförmågan inte skulle ha något samband. Det gör mig lite misstänksam, eftersom jag själv har ett ganska logiskt samband mellan mitt yrke och min förmåga. Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till att Feuflux har sagt att det skulle saknas något samband. Vi får förmodligen mer kunskap om denna fråga allteftersom.
Jag håller med Rising på båda punkterna. Jag tror att vi bybor förlorar mer på att massouta oss i det här läget, eftersom det förmodligen ger mer information till kultisterna om vilka som är farliga och i vilken ordning de ska plocka oss, än vad vi bybor kan få ut om kultisterna. Bättre då att vänta med outningar tills man hamnar under press.

Sedan blir jag inte klok på relationen mellan yrke och förmåga. Mitt yrke och förmåga har definitivt en mycket logisk koppling mellan varandra.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: BAUTA-ANALYSEN

Vet inte riktigt hur jag klantat till det, men jag hittar enbart mitt senaste inlägg när jag har trådad visning.

Iallafall, för att alla inte ska bli jätteförvirrade kan jag berätta att jag där i princip avskriver Pilzeman från min osynliga lista med misstänkta. Jag ifråga-sätter och Vicotniks behov av att se mig rösta, och tar drevet mot Craygh som ett exempel (med risk att ha varit lite otydlig).

Det jag menar är att information gynnar medborgarna medan kultisterna lever på glömska och tomhet. Men vad ger en röst, t.ex. min, på Craygh för information? Kan min eventuella röst på Craygh hjälpa rentvå misstankar mot mig? Eller kan det istället rikta misstankar mot mig?

Min syn på saken är att det knappast ger något. Men är någon av en annan åsikt och kan motivera varför det skulle vara bra för mig eller medborgarna att jag röstar på Craygh, var snäll och förklara.
 
Top