Nekromanti 38-åring i GBG söker rollspelsgrupp.

MejDej

Veteran
Joined
21 Jul 2010
Messages
10
Location
Varberg
Har det bestämts tid och plats än? eller skulle vi höras efter den 9e augusti? Börjar bli lite otålig här hemma :gremtongue:
 

JohanKarlsson

Not the one
Joined
13 May 2010
Messages
212
Location
Göteborg
Hehe,
Jag tror vi väntar en vecka (till efter 9/8)
med att bestämma så alla hunnit hem från semestrar.
Jag förstår otåligheten
men den som väntar på nått gott...
 

MejDej

Veteran
Joined
21 Jul 2010
Messages
10
Location
Varberg
Vad är alla sugna på att spela då? Det kan ju vara ett bra ämne sålänge, för att bygga upp suget?
Eftersom jag är nybörjare och aldrig spelat så låter det mesta intressant. Men som sagt så köpte jag DoDTrudvang förra veckan, och börjar bli helt såld på mystiken och Trudvang världen. Kollade även in det nya Western som ska släppas till höst. Verkar riktigt bra! Vad tycker ni andra? några spel ni är sugna på?
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
JohanKarlsson said:
Flexibel med resande?
Enklare att svara på om du är mer konkret med vart resandet skulle vara.
Sorry att jag glömt att svara, resande i mitt fall skulle vara en gillestuga hemma hos oss i Utby. Det är enklare att lyckas spela hemma när man har små barn ;-)

Jag är fortfarande intresserade, men ingen aning om hur det kommer kännas med tid efter inskolningen. Och så beror det lite på hur den kampanj jag är med i flyter på och lite annat...

-Gunnar (är 38 först i oktober, gör det mig ung i sammanhanget ;-))
 

JohanKarlsson

Not the one
Joined
13 May 2010
Messages
212
Location
Göteborg
För min del är Utby lugnt,
men vi får väl diskutera plats allihop sedan,
kanske många har småttingar.

För övrigt röstar jag för att alla som inte är äldst
är unga i sammanhanget ;-)
 

Branmer

Veteran
Joined
8 Mar 2005
Messages
40
Location
GBG
Har ingen bil i dagsläget så går det kollektivtrafik till stället så är det bra. Nu bor jag ju i Kortedala så Utby är ju nära. Eftersom vi nu ändå "kallpratar" lite grann så vore det kul att få veta var bor nånstans alla bor? Själv har jag inga barn.....
 

MejDej

Veteran
Joined
21 Jul 2010
Messages
10
Location
Varberg
Själv bor jag i Kållered och har bil, så jag kan ta mig nästan överallt som ligger hyfsat nära gbg. Har en unge på 9 månader hemma.
 

Xzarjo

Warrior
Joined
24 Sep 2002
Messages
204
Location
Göteborg
Keep you'r pants on, 5 days left! :gremsmile: När väl dagen kommer föreslår jag att vi knäcker en bira i gräset om vädret tillåter, så kan vi snacka utan att bli störda :gremsmile:
Kungsparken ligger ju tämligen centralt.
 

MrAtoni_UBBT

Veteran
Joined
2 Dec 2007
Messages
9
Location
Göteborg (Västra Götalandslän)
Tjena

Är det för sent att ansluta sig?

Jag är lite nybörjare på pen o pappers-rollspel. Har bara spelat Vampire (The Masquerade från White Wolf) tidigare, men har fått blodad tand och vill gärna spela mer.

Kruxet med mig är att jag jobbar skift så jag är inte ledig en regelbunden tid varje vecka, men om jag har förstått det rätt när jag läst igenom denhär tråden är det mer tal om "oregelbundet" spelande (?).
Jag har periodplanering så till viss del har jag kontroll över hur jag jobbar, plus att jag har ledigt varannan helg, så jag är inte helt omöjlig. :gremsmile:
 

JohanKarlsson

Not the one
Joined
13 May 2010
Messages
212
Location
Göteborg
Eftersom 9/8 (idag) är det datum som nämnts tidigare för att snacka om att ses, så tycker jag vi väntar lite till med att bestämma så att alla får en chans att rösta.
 

JohanKarlsson

Not the one
Joined
13 May 2010
Messages
212
Location
Göteborg
Det är väl flera som jobbar, jag tex.
Jag har antagit att det är kväll vi pratar om på vardagar.
Tex har det föreslagits kl 18 på onsdag (se omröstningslänken).
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
822
Location
Göteborg
Är väl lika bra att jag också skriver lite praktisk info om mig själv. Är 34 år, gift, en dotter på 2 år. Bilägare. Bor i Askim och har en bra rollspelskällare, dock kanske inte min fru vill att den bli invaderad för ofta. Arbetar vanliga kontorstider inne i centrum. Måndag och tisdag har jag vanligen hand om vår 2-åring på egen hand och är inte tillgänglig för spel, i övrigt är det ofta lugnt.
 
Top