Nekromanti 38-åring i GBG söker rollspelsgrupp.

JohanKarlsson

Not the one
Joined
13 May 2010
Messages
212
Location
Göteborg
Jag är en 38-årig rollspelare som har spelat och varit spelledare i över 20 år, i börjat väldigt mycket och sedan med avtagande frekvens efterhand som folk blev mer upptagna med annat i sina liv.
Nu har jag flyttat från min spelgrupp i Malmö till Göteborg och skulle jättegärna hitta några nya att spela med.
Det är penna-och-papper-rollspel jag gillar, men det spelar ingen roll vilket spel exakt.
Jag jobbar på dagarna som en vanlig Svensson, men jag är flexibel med tider för spel på kvällar och helger.
Kruxet är väl att jag tror att åldern på folk i gruppen inte bör vara för extremt olika,
så jag kanske letar efter folk i åldern 25-50 eller så.
Hoppas det finns några där ute som behöver en person till.
 

JohanKarlsson

Not the one
Joined
13 May 2010
Messages
212
Location
Göteborg
Svar från Mr bigshot verkar det som.

Jag har spelat en hel del olika spel genom åren, men det var ett tag sedan jag provade nått nytt spel.
Så min erfarenhet är mest av gamla klassiker som Dungeons and dragons, Call of Cthulhu, GURPS, Palladium och många många många fler (och när vi började för evigheter sedan så var det ju Drakar & demoner och Mutant),
men jag provar väldigt gärna nyare spel också. Det har säkert hänt spännande saker med spelen efter att vi slutade prova nya spel.
Dina spel kom tex efter att vi slutat prova nya.

Det jag gillar är ju det som rollspel är så unikt med att erbjuda, nämligen att alla, spelare och spelledare, samarbetar för att upplevelsen ska bli så bra som möjligt. Jag är mer intresserad av att utforska fantasivärldarna och karaktärerna och konsekvenserna av deras agerande än av att lyckas med äventyret.

Som spelare kan man nog säga att jag är en lagspelare, det är väldigt sällan jag som står för konflikter inom gruppen, om jag inte tycker att situationen kräver det av min karaktär. I så fall följer jag karaktärens rätta väg och ser vad det leder till. I allmänhet brukar jag också föredra att utforska detaljer i karaktärer med ganska vanlig ras, yrke etc snarare än att spela någon extremt ovanlig ras, fast ibland är det också roligt att hitta det mänskliga i det på ytan omänskliga.

Som spelledare önskar jag mig så klart spelare som är som jag är när jag spelar, dvs att man accepterar världen och det som händer okritiskt. Karaktärerna kan inte ha åsikter om ifall något är verkligt eller osannolikt, eller rättvist eller inte. Det som händer dem händer. Vad skulle den här karaktären göra OM detta hände?

Det blev långt det där, svårt att förklara, har spelat alla år med samma grupp i Malmö så jag har aldrig behövs förklara förut.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,912
Location
Sandukar
Mr Bigshot? =)

Tack för beskrivningen, det finns otaliga spelartyper och alla är inte kompatibla. Fn har vi fullt i våra spelgrupper men kommer öppningar så kan vi kanske testköra någon gång?
 

JohanKarlsson

Not the one
Joined
13 May 2010
Messages
212
Location
Göteborg
Testkörning låter bra, alla måste så klart tycka att det funkar.
Får du en öppning så hör av dig.
Säkrast är nog epost då, för jag vet inte hur ofta jag kommer att vara här på forumet.
Skriv till eposttilljohan@hotmail.com
Den kollar jag flera gånger om dagen och oftast kan jag säkert vara med även om du frågar samma dag.
Hoppas vi hörs.
 

Surukai

Warrior
Joined
3 Dec 2002
Messages
300
Location
Göteborg
Jag blev lite nyfiken på vad du helst spelar eller om du föredrar att spelleda.

/Surukai som nu är tillbaka i Göteborg igen!
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Var i Göteborg bor du? Är du flexibel med resande? Är du bara intresserad av kampanjer eller är du också intresserad av enstaka avslutade scenarion?

-Gunnar (vet inte hur hösten spelande kommer se ut)
 

JohanKarlsson

Not the one
Joined
13 May 2010
Messages
212
Location
Göteborg
Jag gillar både att spela och spelleda.
Jag börjar nog helst med att spela i en ny grupp,
men jag gillar båda.

Spelvärldens och regelsystemets främsta roll som jag ser det
är att ge spelledaren inspiration och verktyg.
Som spelare tycker jag att spelvärlden och regelsystemet
är mycket mindre viktigt än sättet som spelledaren leder spelet.
Jag har alltså som spelare inga favoritvärldar eller favoritregelsystem.
Det är vad de gör med spelledaren som är viktigt.
Gillar han dem så blir spelet bra.
Som spelledare har jag inte heller någon favoritgenre eller så,
utan det viktiga är vad jag känner mig inspirerad av för tillfället.
Just nu känner jag mig till exempel nyfiken på att spelleda Dungeons & Dragons
som jag bara spelat hittills och inte varit spelledare för.
 

JohanKarlsson

Not the one
Joined
13 May 2010
Messages
212
Location
Göteborg
Jag bor på Hallegatan.

Flexibel med resande?
Enklare att svara på om du är mer konkret med vart resandet skulle vara.

Jag föredrar kampanjer, men jag vet också att det kan vara svårt att få det att funka
nu när folk har blivit vuxna med jobb och familjer osv,
så då är ju enstaka avslutade scenarion ett alternativ som kan vara lättare att få att funka.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Surukai said:
Jag blev lite nyfiken på vad du helst spelar eller om du föredrar att spelleda.

/Surukai som nu är tillbaka i Göteborg igen!
Du är som en jävla jojo... =)
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
820
Location
Göteborg
Ser att den här tråden är ganska gammal men skickar i alla fall ett svar. Är också intresserad av hitta spelare i Göteborg. Bor här sedan 2002 och har i dagsläget endast folk att spela med i andra delar av landet.

Jag är 34 år och har spelat rollspel sedan mitten av 80-talet. Har flera äventyr liggandes i datorn som väntar på att spelas så det vore kul om det skulle gå att dra ihop lite spelande här i Göteborg. Jobbar vanliga kontorstider, har fru och dotter att ta hänsyn till men är annars en hängiven rollspelare. Har dessutom 24 kvadratmeter Dragon Hall i källaren med svärd, drakar, soffor, tärningar och vad man nu kan tänkas behöva när man spelar!

Jag nås enklast på e-post: anders_alm@hotmail.com
 

Tommy_UBBT

Veteran
Joined
18 Jun 2010
Messages
3
Tänkte jag skulle peta in ett svar här också då jag söker nytt folk att spela med i Göteborg. Det gamla gänget jag spelat med har upplösts med tiden.

Själv är jag 32 och har spelat rollspel av och till sen sent 80-tal. Har inga direkta "måsten" vad gäller regelsystem, men har alltid föredragit att spela typiska "grisodlare" i hyffsat realistiska världar - gärna med inslag av dold ockultism och annat övernaturligt som man upptäcker och utreder allt eftersom.

Bor en bit öster om Göteborg men är bilburen så det mesta inom nån mil är inga problem.

Hojta till här i tråden eller droppa ett PM!
 

MejDej

Veteran
Joined
21 Jul 2010
Messages
10
Location
Varberg
Tänkte skicka in ett litet inlägg här. Jag bor i gbg och är 25 år. som de flesta i den här tråden har jag faktiskt barn och familj. Just nu är jag pappaledig fram till sep. Jag ska erkänna att jag aldrig har spelat men har haft intresse sedan jag var 15 år. äger Eon och drakar och demoner men har vuxit upp i fel kretsar för att kunna spela och varit för feg för att hitta nya. Så om det är så att det ska startas en ny spelgrupp och folk är tålmodiga och villiga att låta nytt blod komma in så tveka inte att höra av er. Som sagt är det alltid lite klurigt att puzzla ihop när man har famil och barn, men några timmar i veckan kan jag absolut trixa fram.
skriv till: adam@unexecute.net om det finns intresse.
Och glömde säga att ag är alltid öppen för nya förslag och nya spel att spela.
 

JohanKarlsson

Not the one
Joined
13 May 2010
Messages
212
Location
Göteborg
Tjena Tommy,

Det har varit lite trögt att hitta folk,
men nu har det ju krupit fram en och annan från under stenarna.
Just nu har ju folk (tex jag) semestrar,
men vi ska nog se om vi inte kan få ihop några personer och träffas inom de närmaste veckorna för att snacka om spel i höst.
Kommer du att vara bortrest nått eller är du kvar i trakterna?

Johan
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
820
Location
Göteborg
Hej Johan!

Jag har mailat både MejDej och Tommy och föreslagit att vi träffas om några veckor när semestern är över. Är själv tillbaka i Göteborg 9 augusti. Vi får mailas vid då för att bestämma tid och plats för att prata rollspel.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,912
Location
Sandukar
Jag slänger ut en trevare - jag är alltid nyfiken på att spela med nytt folk om en grupp formas. Jag bits inte. =)
 

JohanKarlsson

Not the one
Joined
13 May 2010
Messages
212
Location
Göteborg
Trevligt :)
Låtom oss alla höras av kort efter 9/8 då (alla tillbaka i stan då?) för att träffas och snacka om att forma en grupp gamlingar ;-)
 

MejDej

Veteran
Joined
21 Jul 2010
Messages
10
Location
Varberg
Låter som en bra ide, jag är i stan hela sommaren. Bara att skicka iväg ett mail när det blir tid.
 

Branmer

Veteran
Joined
8 Mar 2005
Messages
40
Location
GBG
Jaa, här en 38-åring till som vill spela rollspel :gremsmile:

Har varit mycket SL, men spelat lika mycket. Har spelat de flesta av de gamla svenska spelen, en skvätt D&D 3.5 och WFRPG näst sista versionen.Det sista vi spelade var EON för ett halvår sedan.

Blir det något möte så kommer jag gärna också om det går bra.

Bor i GBG Kortedala.

Mvh Peter Andersson
 
Top