Nekromanti 300

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Jag bör flika in att jag till största delen blir upprörd ur ett estetiskt perspektiv. Problemet är att serierna ser fåniga ut och manuset känns intelligensbefriat. Jag tror jag skulle vilja argumentera för att konst inte kan vara omoralisk, att konst inte kan bära något moraliskt värde över huvud taget, men då behöver jag lite mer teori att stå på först. :gremsmile: (Den övriga upprördheten är alltså känslomässig, men jag tycker att jag inte borde känna så.)


/Dimfrost
 

Whizzman

Warrior
Joined
4 Jan 2005
Messages
211
Location
Uppsala
Que? Kollar vi på samma trailer eller har någon lömsk filur givit mig en lurig länk?

Nej allvarligt talat så tycker jag inte att de är så sunkiga som du säger, betydligt bättre än vad jag lyckats skrapa ihop...
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Iofs...

Problemet är att serierna ser fåniga ut och manuset känns intelligensbefriat.

Själv betraktar jag 90% av det amerikanska serieutbudet som serie-motsvarigheter till såna där actionrullar som visas mitt i natten på Kanal 5, så jag förväntar mig väl inte speciellt mycket av dem från början. :gremlaugh:

(Däremot föredrar jag oftast Jack Slater-modellen framför mycket av det sk kvalitetsutbudet i båda medierna... och om en film hade en scen där en kvinnlig rollfigur håller en monolog samtidigt som kameran zoomar in på hennes trosklädda rumpa, skulle jag förmodligen kultförklara den.)

--
Åke
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Well, nått väkte det iaf ! :gremlaugh:
Nästan så jag blev sugen på att se filmen bara för att. Verkar vara en sådandär hej & hå-nu-ska-vi-it-&-slåss-film. Men som sagt, kan vra värt att se det elelr nått sådant.
 
Top