WRNU 25-årsfest! Vad ska vi göra?

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Jag tänker att jag och @krank kan ha en rap-battle om huruvida Rotsystem eller Neotech Edge är det bästa cyberpunkspelet.

Jag börjar:
Settingen för Neotech
Är koolu varje dag
Så kasta Rotsystem
Och lita Neotech ett tag
Rotsystem är boomer
med kablar och med sladdar
I Neotech man infon
trådlöst alltid laddar

Så kontrar Krank med:
Rotsystem är awesome
Neotech är bajs
Massa regler och tabeller
Inte särskilt najs
Mysterier vi ska lösa
I Rotsystemets värld
Skurkar vi ska klösa
Med cyberklor och svärd

Publiken jublar:
Whooooooo!!!!

Eller…kanske inte…
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
Jag tänker att jag och @krank kan ha en rap-battle om huruvida Rotsystem eller Neotech Edge är det bästa cyberpunkspelet.

Jag börjar:
Settingen för Neotech
Är koolu varje dag
Så kasta Rotsystem
Och lita Neotech ett tag
Rotsystem är boomer
med kablar och med sladdar
I Neotech man infon
trådlöst alltid laddar

Så kontrar Krank med:
Rotsystem är awesome
Neotech är bajs
Massa regler och tabeller
Inte särskilt najs
Mysterier vi ska lösa
I Rotsystemets värld
Skurkar vi ska klösa
Med cyberklor och svärd

Publiken jublar:
Whooooooo!!!!
Då är det bestämt!
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Den populäraste (alltså längsta, antar jag) tråden från vart och ett av forumets 25 år. Vad handlade den om, vad kom man fram till, varför var den så engagerande?
Jag är ju inte bara data scientist matematiker utan också idéhistoriker, och en sak som (idé)historiker tenderar att göra när dom inte lurkar på universitetet är ju att skriva hyllningsskrifter. Men det roligaste är ju datan, så om jag får läs-tillgång till databasen så lovar jag att fixa fram inte bara den populäraste tråden från varje år utan också de populäraste ämnena, och kanske en graf över hur glada vi har varit över åren. Men sen har jag en känsla av att vi har rätt skakig data från de första åren vilket var en anledning till att vi bytte plattform?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jädrar i det, är wrnu så gammalt redan??

Nu känner jag mig lite gammal här.... =)
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,303
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jädrar i det, är wrnu så gammalt redan??

Nu känner jag mig lite gammal här.... =)
Jag känner mig uråldrig. När jag först började använda forumet så var jag singel, hade aldrig rest till Japan eller utanför Europa för den delen. Trots detta så trodde jag att jag visste allt som var värt att veta. Nu är jag gift, har två barn varav den äldsta är min dotter som fyller 13 om mindre än en månad.

Jag har varit en del av det här forumets användarbas under den absoluta lejonparten av mitt vuxna liv. Så jag känner mig uråldrig, att jag måste hålla telefonen längre och längre bort från mina ögon för att se vad jag skriver gör inte saken bättre! ;-)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag känner mig uråldrig. När jag först började använda forumet så var jag singel, hade aldrig rest till Japan eller utanför Europa för den delen. Trots detta så trodde jag att jag visste allt som var värt att veta. Nu är jag gift, har två barn varav den äldsta är min dotter som fyller 13 om mindre än en månad.

Jag har varit en del av det här forumets användarbas under den absoluta lejonparten av mitt vuxna liv. Så jag känner mig uråldrig, att jag måste hålla telefonen längre och längre bort från mina ögon för att se vad jag skriver gör inte saken bättre! ;-)
Kan rellatera!!
Wrnu var en stor del av mitt liv under en ämlans lång tid.
Tyvärr är man inte så aktiv längre här eller i rollspelsväg. MEN minns när man hängde &var som mest aktiv med värme.
Vore kul om vi kunde fira wrnu på GothCon eler nått sådant... =)
 
Top