Nekromanti 24 - The Official TV4 Fuckup

Tippis

Warrior
Joined
17 Oct 2001
Messages
356
Location
Uppsala (ina da Flogsta Ghetto)
Det är helt sant... å andra sidan var det en annan anledning till att jag fann deras avbrott lite märkliga. Vad jag har märkt kör fyran med samma avbrott som alla andra kanaler, dvs en gång i kvarten, men just i fallet 24 valde de att lägga in reklamen i ett stort sjok innan, ett stort sjok efter, och ett märkligt sjok efter 10 minuter (detta gällde avsnitt 1, avsnitt 2 var lite annorlunda...)
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,007
Location
Bureå
så farligt var det väl inte? för min del kommer jag dock att strunta i att se fortsättningen, liksom jag struntar i att se film på 4:an nu för tiden, just på grund av reklamen, men värre än i någon annan tv-serie eller film var det inte. avbrott stör alltid. jag får helt enkelt hålla mig till video. reklamavbrotten störde realtiden i tv-serien? än sen då? förstår inte problemet.

/daniel
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Barcelona
varpå hela idén med realtid ryker

Nåja, att över 21 veckor och tre dagars tid se en serie vars handlingar utspelar sig under tjugofyra timmar kallar inte jag Realtid. Att serien utspelar sig i Realtid betyde väl inte att vi behöver titta på den i Realtid?

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,007
Location
Bureå
jag såg inte avsnitt ett eller två utan bara trean, och visst är reklam tråkigt, men jag brukar bara undvika det istället för at råma som en kossa varje gång tv-rutan blir svart i ett ögonblick innan reklamen kommer igång. det finns ju video och dvd. dessutom är det frivilligt att titta.

/daniel
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Dessutom utspelar den sig _inte_ i realtid! [NT]

Det gör den väl ändå... iaf så nära man kan komma... i USA är ju avsnitten en timme och utspelar sig under en timme... men i sverige blir den lite kortare eftersom att vi har mindre reklam här... Men jag tycker den ändå utspelar sig i reltid.

/Jonas, som verkligen verkligen gillar serien
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Dessutom utspelar den sig _inte_ i realtid! [NT]

"Men jag tycker den ändå utspelar sig i reltid."

Nja, en del tidsklipp hittar man väl ändå? Jag tycker man ser folk sätta sig i sina bilar och sedan väldigt fort vara ute på vägarna och då undrar man litet hur det där gick till egentligen. Man verkar ha klippt bort en hel del dötid på sina håll om du frågar mig. Jag har dock inte brytt mig särskilt mycket. Den som gör det är i mina ögon en nörd som missar det väsentliga med serien. Det är en tät och snyggt berättad thriller med flera handlingar som skickligt vävs samman. Jag tycker personligen att kidnappningen är intressantast, men allt är välgjort och jag tycker helt klart att det är det bästa på TV sedan "nollor och nördar" och "sopranos". På SVT sliter man säkert sitt hår i förtvivlan.

/Rising
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Jag är väl medveten om det, men det gör ju inte reklamen bättre precis. /images/icons/wink.gif

Hans
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Näe, jag fattar inte

Jag förstod att det var det han menade, och jag menar fortfarande att reklamavbrott alltid är störande, oavsett om de kommer på förutbestämda tidpunkter eller inte.

Hans, som ser väldigt lite TV
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
det jobbiga är ju att fyran troligtvis bara kommer visa typ de 12 första avsnitten och sedan visa resten till våren
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Näe, jag fattar inte

Förvisso är reklamen störande, men "störande" är inte en boolsk variabel. Det finns olika nivåer av störning, och TV4s nivå är högre än originalnivån.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Dessutom utspelar den sig _inte_ i realtid! [NT]

Jag tvivlar starkt på att de klarar av att göra en isokroni och hålla den intressant på 24 timmar. Varda lyckades inte med Cléo de 5 à 7, och den är bara 1½ timme...

chrull
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Näe, jag fattar inte

Vi har helt klart olika åsiker om reklam och det är nog kanske bäst att vi nöjer oss med att konstatera det. Vi har redan hamnat ordentligt utanför banan, rinken och sitter antagligen någonstans uppe på läktaren vad gäller OT... /images/icons/wink.gif

Hans
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Dessutom utspelar den sig _inte_ i realtid! [N

Du har rätt i att realtiden inte är det viktigaste i serien, men eftersom att det är en ny och kul idé är det värt att diskutera. Jag håller nog också med dig i att kidnappningen just nu är det mäst spännande, man får väl se längre fram i serien om det fortfarande är så... men du kanske har sett den på dator eller dvd?

/Jonas, som inte har lyckats fatta varför hon som sprängde planet grävde ner id-kortet i sanden och inte gav det direkt till hennes arbetsgivare...
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Dessutom utspelar den sig _inte_ i realtid! [N

Jonas, som inte har lyckats fatta varför hon som sprängde planet grävde ner id-kortet i sanden och inte gav det direkt till hennes arbetsgivare...

Vad är väl lite paranoia emellan vänner /images/icons/wink.gif

Hans
 
Top