Nekromanti 24 - The Official TV4 Fuckup

Tippis

Warrior
Joined
17 Oct 2001
Messages
356
Location
Uppsala (ina da Flogsta Ghetto)
Jahaja... då var det officiellt - TV4 är komplett inkompetenta. /images/icons/mad.gif
Efter att ha köpt in ett program som med ovanligt hög precision är skrivet för att ta vara på reklamavbrott - till om med till den grad att det blivit ett berättartekniskt element - så lyckas TV4 komplett missförstå hur serien är uppbygd, och lagd in sina egna oskickligt hanterade reklaminlägg, varpå hela idén med realtid ryker... Att de dessutom verkar ha hyrt in fyraåringar som bildproducenter gör ju avbrotten ännu bättre... /images/icons/yikes.gif/images/icons/doh.gif/images/icons/mad.gif Sopor!

Nåja, när jag nu varit irriterad nog, några andra kommentarer?
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,542
Location
Stockholm
Ja vad kan man säga? Ett pucko är ett pucko är ett pucko. Det är bara att försöka ignorera 4ans klantighet och göra det bästa av situationen. Serien är ju trots allt asbra (hitintills).
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Man blir ju lack av mindre... Är de onda eller bara tappade bakom en kundvagn?


Storuggla, >:/
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
De och vi lever i den fruktansvärda verkligheten som heter marknad, kapitalism och annonskonjuktur. Vill ni att TV4 ska vara gratis måste ni finna er i reklamavbrott.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,542
Location
Stockholm
De och vi lever i den fruktansvärda verkligheten som heter marknad, kapitalism och annonskonjuktur. Vill ni att TV4 ska vara gratis måste ni finna er i reklamavbrott.

Ja, men vi behöver inte vara glada över det.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,360
Location
Helsingborg
Och vi vill ha reklam avbrott på de ställen som är tänkta som reklamavbrottsställen.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Sluta larva er. Det här är verkligheten. Reklamerna ligger där de måste för att TV4 ska kunna leverera de här programmen gratis till era TV-apparater. Om ni inte tycker att det är värt det, så kolla inte. Serien finns säkert att köpa på DVD eller nåt.

Det är ju så här det blir i framtiden. Allt mer kommer reklamsponsras, och endast den som är rik kommer kunna köpa sig bort från den. Enda alternativet är en mer statligt styrd ekonomi, statligt styrda medier och statliga företag.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jag som antog att programskaparna ignorerat det faktum att det är en del reklamavbrott som tar upp timmen märkte inte ett skvatt av att det skulle vara några problem. Inte heller personer som har sett serien utan reklamavbrott alls tyckte det var några problem med det, som jag har pratat med alltså.

Var uppstod problemet med att det inte blev realtid och vad gjorde att reklamavbrotten var mer irriterande än vanliga reklamavbrott?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,527
Location
Helsingborg
Näe, jag fattar inte

Alltså, vill du ha lika många reklamavbrott som i USA? Att klaga över sådant och att det inte därmed inte blir helt i realtid är ju... tja, ursäkta mig för uttrycket ...korkat..

Vill du dessutom har reklamavbrott på DVD-utgåvan också eller?

~Tycker det är var ballt att Mia "The Crow: City of Angels" Kirshner och Richard "The Sentinel" Burgi var med för [color:448800]Han</font color=448800> har undrat vad dessa två gör nuförtiden
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Näe, jag fattar inte

Jag tror hans poäng är att programmet är gjort för att ha reklamavbrott på vissa ställen - säg, plats A, B, C och D. TV 4 har i stället ett eller två reklamavbrott, men lägger dessa på *andra* platser - vilket stör programmets dramatiska flöde. Även om man kan tycka att det är en förbättring att TV4 bara har 1-2 reklamavbrott kan man ju störa sig på att de kommer på fel ställen.
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Reklamavbrott som "berättartekniskt element" är ju ett skämt. För min del kunde det lika gärna dykt upp en skylt, "Tillfälligt avbrott" och det hade gjort sig lika bra som "berättartekniskt element". Man kan inte komma ifrån faktum att trots att amerikanarna för en gångs skull kommer på en unik idé (eller är den snodd som vanligt?) så lyckas de med att sabba den ändå. Kunde de inte gjort det ordentligt från början, dvs gjort så att varje avsnitt verkligen var en timme? Eller är det så att amerikanare inte klarar av att koncentrera sig under en så lång tidsrymd? [Är det därför det måste expoldera saker i tid och otid i deras filmer?]

För övrigt var 24 snäppet bättre än många andra TV-serier från landet i väster. Men då är det ju inte heller regelrätta tv-skådisar de har med heller.

Hans
 

Tippis

Warrior
Joined
17 Oct 2001
Messages
356
Location
Uppsala (ina da Flogsta Ghetto)
Precis vad jag menade [ANT]

Det skall dock sägas att jag naturligvis också helst sett att det var 60 minuter program och 0 minuter reklam, men när de nu bemödat sig att lägga in pauser på "vettiga" ställen, så kunde väl TV4 hållt sig till dessa pauser - det är ju inte precis så att det stör deras eget reklamschema /images/icons/doh.gif
 

Tippis

Warrior
Joined
17 Oct 2001
Messages
356
Location
Uppsala (ina da Flogsta Ghetto)
<blockquote><hr>Reklamerna ligger där de måste för att TV4 ska kunna leverera de här programmen gratis till era TV-apparater.<hr></blockquote>
Men, som sagt, då kan de väl hålla sig till de avbrott som är inskriva i manus? Istället lägger de in avbrott på synnerligen märkliga ställen, helt utan förvarning, och stör berättarflödet - i "orginal" var avbrotten inte en i närheten av lika störande som fyran lyckats göra dem.

Det är inte avbrotten vi (eller jag, i alla fall) stör oss på, utan det faktum att fyran tvunget måste lägga in reklamen på konstiga ställen.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Okej... det här är OT men va faan...

Jag har förstått att serien finns att köpa på DVD (iaf har verkar det som att massa folk redan har sett den..). Så var finns den att köpa och hur mycket kostar den?

/Jonas, som tyckte serien var hur bra som helst och knappt tänkte på de konstiga avbrotten
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
med tanke på hur mycket strul tv4 har fått för att de läger in reklamavbrott på sista tiden tror jag de har planer på att följa alla regler de kan och inte göra löjliga undantag för när producenten till serien tyckte att det skulle vara avbrott.

chrull
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Det finns en väldigt enkel anledning till att amerikanska "entimmesavsnitt" inte är en hel timme, och det är att amerikansk TV är reklamfinansierad (med undantag för en del kabel-TV-kanaler som man får betala för att se - ungefär som Canal Digital eller TV 1000 här). För att de ska ha råd att göra program (och tjäna en massa pengar på det) så säljer de tid under programmen för att visa reklam. Detta ger att ett tv-program som är "en timme" i USA blir ca 40-45 minuter långt när man tar bort reklamen.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Amazon.com, ca $45 [ANT]

Tilläggas kan ju att det i dagens läge finns andra sätt att se amerikanska TV-serier innan våra inhemska kanaler behagar visa dem... i alla fall om man har bra uppkoppling. Jag har iofs inte följt 24 innan, men däremot Buffy, Angel, Jeremiah, Crusade och Enterprise.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
I natt klockan 00:10 [ANT]

Lite surt att de visar en repris i stället för de nya Buffy-avsnitten (nästa avsnitt på tur har zombies!), men men.
 

Nid

Veteran
Joined
27 Aug 2002
Messages
116
Location
Landet
Re: I natt klockan 00:10 [ANT]

Surt att det gick så jäkla sent, fy f-n vad jag är trött nu!
 
Top