2089

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Gjorde en studieresa till Bangkok. Det går verkligen inte att vara i Asien utan tänka cyberpunk. En grej som man verkligen måste ha med är kanaler på marknivå med mängder av mer eller mindre custom-made båtar av olika slag som far fram. Long tail boats känns väldigt cynerpunk!

Jag har varit i Bangkok innan men bara tittat in i China Town tidigare. Nu spenderade vi en halv dag där. Oerhört coolt! Ett MC-bud som kommer körandes i en bazar-gränd där man knappt kan sig fram till fots är sån skönt cyberpunkig scen. Det hade också flyttat in hippa barer i gamla övergivna 5-våningshus som mest kändes som ruiner. Väldigt Sprawl!
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,300
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Gjorde en studieresa till Bangkok. Det går verkligen inte att vara i Asien utan tänka cyberpunk. En grej som man verkligen måste ha med är kanaler på marknivå med mängder av mer eller mindre custom-made båtar av olika slag som far fram. Long tail boats känns väldigt cynerpunk!

Jag har varit i Bangkok innan men bara tittat in i China Town tidigare. Nu spenderade vi en halv dag där. Oerhört coolt! Ett MC-bud som kommer körandes i en bazar-gränd där man knappt kan sig fram till fots är sån skönt cyberpunkig scen. Det hade också flyttat in hippa barer i gamla övergivna 5-våningshus som mest kändes som ruiner. Väldigt Sprawl!
Jepp, stora delar av Östasien är levande cyberpunk redan idag.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Gjorde en studieresa till Bangkok. Det går verkligen inte att vara i Asien utan tänka cyberpunk. En grej som man verkligen måste ha med är kanaler på marknivå med mängder av mer eller mindre custom-made båtar av olika slag som far fram. Long tail boats känns väldigt cynerpunk!

Jag har varit i Bangkok innan men bara tittat in i China Town tidigare. Nu spenderade vi en halv dag där. Oerhört coolt! Ett MC-bud som kommer körandes i en bazar-gränd där man knappt kan sig fram till fots är sån skönt cyberpunkig scen. Det hade också flyttat in hippa barer i gamla övergivna 5-våningshus som mest kändes som ruiner. Väldigt Sprawl!
Häftigt! Liknande städer är lite av ett drömresmål för mig, som älskar cyberpunk och typ aldrig varit utanför Europa (bortsett från några timmar i Marocko).

Men nu när du fått inspiration utgår jag ifrån att du är i full färd att färdigställa spelet? 😁
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Häftigt! Liknande städer är lite av ett drömresmål för mig, som älskar cyberpunk och typ aldrig varit utanför Europa (bortsett från några timmar i Marocko).

Men nu när du fått inspiration utgår jag ifrån att du är i full färd att färdigställa spelet? 😁
En cool grej med Bangkok är att det är rätt usel infrastruktur. I många stora städer kan man förflytta sig hyfsat effektivt med metro odyl men i Bangkok är fortfarande det snabbaste och effektivaste sätter att åka båttaxi på kanalerna!
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,128
Vet du vad frihet är mannen?
Frihet är att sitta mitt emot en jävla korp-höjdare. En såndär jävla kostymnisse som tror han lurar brallorna av dig när han precis skickat ut dig på ett självmordsjobb.
Det är när det går upp för honom att du VET att det är ett självmordsjobb, du VET att du kunde krama ur honom ett par tusen extra ED. Och han inser att du är ett totalt psykfall, du skiteri pengar, du skiter i om du lever eller dör och du skiter i dom där pojkscouterna han kallar livvakter. Enda anledningen han går levande från ert möte är för att du hoppas på mer och farligare jobb från honom i framtiden.
Pengar, status, horor, skit! Allt som betyder nåt är att stirra döden i vitögat och få honon att blinka.

När han inser det, kommer hans liv vara förstört, och ditt liv perfekt.
 
Top