Nekromanti 14. Val av styrelse - WRNU årsmöte 2011

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Simon said:
solvebring said:
... Nog för att styrelsen behövde krympa för att den egentligen var för stor, men nu känns det istället liten. Vi var trots allt en hel del folk.
Jag tycker inte att den ser för liten ut. Min erfarenhet är att en grupp om typ åtta är bra mycket mer tungrodd än en grupp på typ fem.

För min del står mitt tidigare svar kvar: jag kandiderar inte. :gremsmile:

(Och jag vet att det är en tveksam formulering med en tungrodd grupp, men det får duga ändå!)
Tja, kanske bara är jag som vande mig vid sizen av den förra styrelsen. Hur som helst. Tack för svaret huruvida du ville kandidera eller inte. =) Tack, Simon.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,916
Location
The Culture
Jag tycker att var och en i en styrelse bör ha en tydlig roll, och det finns helt enkelt inte så många fler än fem roller att fördela (om ens så många). Att bara sitta i en styrelse, men inte ah någon uttalad uppgift är ganska meningslöst.

Så jag är också för en mindre styrelse.

/tobias
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
poniz said:
Ordförande:
Persson - kandiderar för ännu ett år

Kassör:
solvebring - kandiderar för ännu ett år

Ledamöter:
Bunny
Pilzeman
Vitulv - kandiderar för änny ett år
Dante - kandiderar för ännu ett år
En petitess: Pilzeman kandiderar även han för omval.

Jag har inga problem med storleksordningen, men det är lite olyckligt att det är ett jämnt antal ledamöter (6 stycken), vilket kan försvåra vid eventuella voteringar. Jag skulle jättegärna se att ett till namn kan läggas till listan, alternativt, fast mindre lyckosamt, att någon väljer att kliva tillbaka.

Det är inte så att jag har något problem att besluta om en styrelse på 6, men optimalt är det inte. :gremsmile:
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
I min erfarenhet är det väldigt sällan det har betydelse huruvida det är ett jämnt eller udda antal ledamöter i praktiken :gremsmile:

Jag satt en gång i en styrelse med ett udda antal, där vi lik förbannat alltid var en eller tre frånvarande när beslut skulle tas. Så det är hugget som stucket, i min mening.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Den erfarenheten bär jag också på.

..Annars finns det ju utslagsrösten :gremwink:
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
poniz said:
Ordförande:
Persson - kandiderar för ännu ett år

Kassör:
solvebring - kandiderar för ännu ett år

Ledamöter:
Bunny
Pilzeman - kandiderar för ännu ett år
Vitulv - kandiderar för ännu ett år
Dante - kandiderar för ännu ett år
Det har inte direkt uppkommit någon diskussion kring förslaget (förutom om antalet, men inga önskade nya nomineringar eller klagomål eller liknande).

Då skulle jag vilja fråga mötet om vi kan anta detta förslag i sin helhet till ny styrelse för föreningen WRNU? Sista svarstid sätter jag till fredag 25/3 kl 23:59.

Om Du känner att omröstning borde ske på annat sätt eller att deadline borde ändras så var god yttra de åsikterna här i tråden eller skicka i ett PM till mig :gremsmile:
 
Top