Nekromanti 14. Val av styrelse - WRNU årsmöte 2011

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Det är dags att öppna upp för diskussion i den här frågan!

Notera att inget beslut kan fattas här förrän frågan om den avgående styrelsens ansvarsfrihet har behandlats. Däremot är det från och med nu öppet att debattera.

Följande poster ska väljas:

A. Ordförande
B. Kassör
C. Ledamöter

I föreningens stadgar står följande att läsa om styrelsens sammansättning:

§8 Styrelsen
[...] Föreningens styrelse ska bestå av fyra personer eller mer.

Styrelsen ska inom sig utse en ordförande och en kassör, såtillvida dessa inte är utsedda av ett årsmöte. Styrelsen ska inom sig utse två firmatecknare att teckna firman var för sig. [...]
Nedan kommer jag att lista alla som kandiderar. Har valberedningen något/några förslag?

Om just Du som läser detta vill nominera dig själv eller någon annan, säg till här i tråden eller PMa mig. De som kandiderar får gärna presentera sig själva lite också. Jag föreslår att vi sätter en deadline för nomineringar Lördag 12 Mars kl 23:59. Säg gärna till om du har åsikter eller känner till praktiska hinder för detta. Om för få nomineringar inkommit vid denna tidpunkt så kommer deadline troligtvis att förlängas.

Valberedningens förslag:
N/A

Övriga kandidaturer:
Ordförande:
Persson - kandiderar för ännu ett år

Kassör:
solvebring - kandiderar för ännu ett år

Ledamöter:
Bunny
Pilzeman
Vitulv - kandiderar för änny ett år
Dante - kandiderar för ännu ett år
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag önskar åter kandidera till kassörposten. Man hann ju liksom inte göra något förra året. Förhoppningsvis går ansökan om bankkonto snart igenom och då kan det börja hända saker. Med andra ord vill jag ha en ny chans för att verkligen kunna vara verksam.

Förövrigt... Tja, vad kan man berätta om mig? Andreas Sölvebring heter jag, 23 år. Studerar just nu lösa kurser på distans; Concept Art och romantisk litteratur samt deckarlitteratur. Har familj, sambon Malin och lillgrabben Lowe. Har spelat rollspel sedan 2000 och , tja, tycker mycket om det här forumet och folket här, och engagerar mig därför om möjligt. Är ny på det här med föreningsliv men tycker det verkar skoj. Känner mig peppad - speciellt på att organisera och ordna verksamhet på det virtuella planet, vilket enligt mig är det som främst är gynnande för oss forumiter. Well... Det är väl jag det. Frågor?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Jag skulle vilja föreslå att den nuvarande styrelsen får sitta kvar. <div>
</div> <div>Förra verksamhetsåret var mycket kort och styrelsen har liksom inte hunnit GÖRA nånting än, varför det kan vara lämpligt att låta den få förlängt förtroende så den kan visa vad den går för. </div>
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,925
Jag kandiderar till styrelseledamot.

Jag heter Niklas och är 31 år gammal. Har jobbat i tio år inom försvarsmakten, men är nu civil. En av världens topp-fem spelledare. Har en hund och en bil med punktering.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Dante said:
Jag skulle vilja föreslå att den nuvarande styrelsen får sitta kvar.

Förra verksamhetsåret var mycket kort och styrelsen har liksom inte hunnit GÖRA nånting än, varför det kan vara lämpligt att låta den få förlängt förtroende så den kan visa vad den går för.
Topp! Jag är för detta förslag.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Då skulle jag vilja ha bekräftelse från de i styrelsen som vill kandidera för ytterligare ett år :gremsmile:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Jag sitter gärna kvar om jag får

Jag (dvs. Dan »Dante« Algstrand) kan tänka mig att kandidera för ytterligare ett verksamhetsår.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Låter som ett bra förslag, att låta styrelsen sitta kvar ännu ett år.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,925
Då skulle jag vilja ha bekräftelse från de i styrelsen som vill kandidera för ytterligare ett år
*bekräftar detta*
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Dante said:
Jag skulle vilja föreslå att den nuvarande styrelsen får sitta kvar.

Förra verksamhetsåret var mycket kort och styrelsen har liksom inte hunnit GÖRA nånting än, varför det kan vara lämpligt att låta den få förlängt förtroende så den kan visa vad den går för.
Sittande styrelse har fullföljt sitt uppdrag och kan inte återväljas om inte dess ledamöter önskar ställa upp - för att vara övertydlig rörande ditt förslag, alltså.

Det mest angelägna för mig är att de som ställer upp förstår vad som kommer med ansvaret - att det gäller att meddela sig, att man som styrelseledamot behöver intressera sig och engagera sig. Styrelse- och föreningsvana är en sak; det går, som senaste verksamhetsåret visat, att lära sig - men det kräver en insats, och det bör de som nominerar sig, oavsett om det rör sig om omval eller nyval, ta till sig (jag tror också att det kommer vara givande, lärorikt och roligt att sitta i styrelsen, givetvis).

De som suttit under det senaste året har en fördel där, att de redan prövat på ansvaret, men jag ser hemskt gärna även att nya förmågor törs ge styrelseuppdraget en chans.

----

Jag nominerar mig själv till styrelsen.

För er som inte är bekanta med mig så är jag en 27-årig Malmöbo uppvuxen i Stockholm. Jag har varit med i alla delar av bildandet av den här föreningen, och var drivande i redaktionen för att starta igång den för ett år sedan. Det var jag som låg bakom kallelsen och stadgeförslaget till, samt var mötesordförande under, förra årets konstituerande möte. Det är också jag som under verksamhetsåret terroriserat styrelsemötena såsom redaktionell vilde.

I det liv jag lever utanför forumssalongerna lägger jag ner oproportionerligt mycket tid på mina engagemang i Feministiskt initiativ och Rädda Barnen - inom båda förbunden så har jag styrelseuppdrag, i det senare är jag därtill projektledare.

Mina hjärtefrågor är inkludering, rekrytering och öppenhet.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Jag har beslutat mig för att inte ställa upp som kandidat till styrelsen detta år.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Även jag vill meddela urbackning. Sorry, har inte riktigt tid eller energi. Måste börja avsäga mig grejer om det ska bli nåt alls.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Det är jättebra att folk svarar på sina nomineringar! Ni som har tackat nej till era nomineringar; sluta ursäkta er :gremwink: Om man inte kan eller vill så blir det bara dumt om man tvingar sig själv.

Just nu har vi både nya och gamla kandidater, vilket är väldigt bra i min åsikt.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Deadline för nomineringar är passerad och inga röster emot den har höjts.

Jag föreslår att vi går vidare i den här frågan genom att sätta nedanstående lista på kandidater som ett komplett förslag. Detta förslag kommer senare att ställas mot avslag, när frågan om avgående styrelses ansvarsfrihet är avgjord.

Om Du önskar ett annat förfarelsesätt eller har ett motförslag så har Du till Torsdag 17/3 kl 23:59 på dig att yttra detta här eller skicka ett pm till mig! :gremsmile: Alla åsikter mottages varmt!
poniz said:
Ordförande:
Persson - kandiderar för ännu ett år

Kassör:
solvebring - kandiderar för ännu ett år

Ledamöter:
Bunny
Pilzeman - kandiderar för ännu ett år
Vitulv - kandiderar för ännu ett år
Dante - kandiderar för ännu ett år
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Fan!

... Nog för att styrelsen behövde krympa för att den egentligen var för stor, men nu känns det istället liten. Vi var trots allt en hel del folk.

Ingen mer som känner sig manad?

Arfert
Gurgeh
Johan K
... som satt förut?

Simon kanske?

Vem som än vill helt enket?

:gremshocked:
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
solvebring said:
... Nog för att styrelsen behövde krympa för att den egentligen var för stor, men nu känns det istället liten. Vi var trots allt en hel del folk.
Jag tycker inte att den ser för liten ut. Min erfarenhet är att en grupp om typ åtta är bra mycket mer tungrodd än en grupp på typ fem.

För min del står mitt tidigare svar kvar: jag kandiderar inte. :gremsmile:

(Och jag vet att det är en tveksam formulering med en tungrodd grupp, men det får duga ändå!)
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Simon said:
solvebring said:
... Nog för att styrelsen behövde krympa för att den egentligen var för stor, men nu känns det istället liten. Vi var trots allt en hel del folk.
Jag tycker inte att den ser för liten ut. Min erfarenhet är att en grupp om typ åtta är bra mycket mer tungrodd än en grupp på typ fem.
Håller med
 
Top