Nekromanti #1 - 2010

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Idag damp då första numret ned i brevlådan. Jo man är hemma idag pga en sjuhelvetes skallebank. Nå, själv tycker jag det verkar som ett riktigt kanonnummer.
Varför?
Jo för man äntligen ska få veta något faktiskt om Drakar & Demoner Brädspelet samt det att det finns två systemfria (de var väl det?) scenarion med som verkar vara intressanta.

Ja, jag säger verkar eftersom jag bar bläddrat lite smått än så länge och inte riktigt läst annat än Toves förord vilka jag alltid avnjuter så fort jag får det nya numret i händerna.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
till vilka rollspel (förlåt fantasyrollspel) finns det artiklar?

Eon?
Saga?
Trudvang?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,579
Location
Rissne
Jäklarns, jag skulle ju skicka iväg ett ex av EB till dem... Nåja, lika bra att vänta tills färgversionen kommer (beställs som det ser ut nu den 19:e februari, tidigare om jag får myror i baken).
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Persson said:
till vilka rollspel (förlåt fantasyrollspel) finns det artiklar?

Eon?
Saga?
Trudvang?
Tyvärr, inget fantasytrad i detta nummer. Finns dock ett fläskigare scenario på 16 sidor, en äventyrsbilaga kallad Himlastorm som är något fristående med relation till äldre artiklar.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Aj, det var synd.
De har förresten utvärdering på svenska rollspel + supplement från 2009. Det tycks dock lite fattigt. Jag tycker det borde vara lite fler prylar, även om jag nu inte kan sätta fingret på vilka.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Glatt utrop för att jag fått det - inga åsikter ännu, förutom att jag tycker en recension av ett såpass stort och etablerat spel som WFRP borde fått större utrymme.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Glatt utrop för att jag fått det - inga åsikter ännu, förutom att jag tycker en recension av ett såpass stort och etablerat spel som WFRP borde fått större utrymme.
Saken är väl den att de vill få in alla recensioner på recensionssidorna och det bara så mycket som behövs för att säga det recensenten nu vill säga om spelet.
 

KostaFriaLigan

Warrior
Joined
26 May 2008
Messages
236
Location
Stockholm
Måsta säga att jag gilla numret efter skumning. lit eM:UA material e ju alltid på :gremwink:

Recensionerna var ju också av intresse den här gången.
 

rjonas

Hero
Joined
5 Apr 2002
Messages
1,352
Att Birger lyckas besegra både Det och Den är stor humor. (Även om Den liksom vann).
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Fast hemsidan då?

Någon som kan svara på varför inte Fenix hemsida är uppdaterad till nya numret?
Tänkte ju gå in och rösta på bästa spelen och supplementen -09 men icke sa Nicke.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
En liten sammanfattning

Efter lite mer bläddrande och lite mer faktiskt läsning så tycker jag att årets första nummer är riktigt bra. Det känns skönt att börja det nya året med ett ordentligt Fenixnummer.

Gillar verkligen artikeln om Drakar & Demoner Brädspelet. Inte för att jag äger brädspelet eller är så värst mycket fan av Drakar & Demoner sedan Drakar & Demoner Trudvang kom ut. Nej, det är mer för den glädje och glöd som lyser upp kring artikeln. Det känns som om Riotminds sätter ned kängorna och gör ett nytt avstamp. Detta är alltid lika härligt tycker jag, även om jag nu som sagt inte är något fan längre. Det ändå underbart att höra och se nya friska tag på den svenska rollspelsmarknaden. Det ger kickar åt en annan att skriva, läsa och spela mer. Dessutom är det skönt att se styrkan som finns i den lilla marknad vi har. Det visar på en ljus framtid för rollspels-Sverige. :gremsmile:

Det finns dock en down med detta nummer enligt mig personligen. Nämligen rollspelsrecensionerna. Det blev bara två, kanske inte så konstigt när det är nytt år, men det är just två rollspel jag inte har något som helst intresse i. Det var lite tråkigt. Dock ska man inte deppa ihop. Det kommer säkert mer guld då det känns som om 2010 kommer bli ett bra rollspelsår.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Mysko, jag har inte fått den ännu.. =(
Men, men... Den som går i väntans tider. :gremsmile:
 
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,419
Location
Nirvana
Har läst det mesta av numret nu och konstaterar att det är ett starkt nummer som inleder året. Tre bidrag tycker jag är helt lysande: artikeln om Nemo (hoppas på fler Jules Venes-settingar!), den fantasy-persiska och Burning Wheel-inspirerade äventyrsbilagan samt det mycket spelbara Western-materialet om New Mexico. MItt eget material (det till MUA) kommenterar jag inte med annat än att jag tycker att Fallgren har gjort fantastiska illustrationer - igen.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Jag tycker numret var okej, lite tunt.

Men jag blev intresserad av intervjun med RiotMinds och deras "bomb" som dom ska släppa under 2010. Vad kan det vara? Jag har mina misstankar men det återstår att se. . .

/Andy har myskväll
 

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
Andy: Jag har inte läst numret men kan det kanske inte vara deras kommande nya kampanjstart Järntunga som åsyftas?

Arfert: hmm ja RM med Mutant-licens det skulle nog vara en ordentlig bomb men om man ska vara spekulativ: är det realistiskt? (en som inte har någon koll alls)
 
Top