Ändlös väg

Carolina är inte van vid maskin arbete som inte har med dator eller telefoner. "Den här klänningen kostade fan 1200." muttrar hon innan hon gräver fram en siden morgonrock som hon drar runt klänningen innan hon hjälper till att putta.

@Skymning ni lyckas efter mycket möda (ni hittat inte helt rätt skruvbit bland annat) få loss motorhuvena, lyfta och lägga in dem under bilarna.

(Det verkar som att nyare Porsche 911 Turbo S modeller inte levereras med domkraft från fabrik, eftersom Porsche räknar med att man använder däckreparationskit, assistans och bärgare.)

Jag lägger till däckreparationskit bland din utrustning.

@NordicMouse Kalle (sonen) ser på dig fundersam när du vinglar till, insvept i siden morgonrocken och lägger dina händer på bilen redo att putta. Men han säger inget.

Tillsammans så lyckas ni puttar/dra bilarna en bit men ni är helt slut och han yttra många svordomar innan det var över. Det luktar lite bränt från minibussen men ni tror inte det är något alvarligt.

Ni har nu en framkomlig väg till radiomasten.

Kalle går fram till bilen med alla kryss, håller skruvmejseln i handen och rispar in ytterligare ett.

Carolina tittar runt på marken efter vi flyttat på bilarna, om det ligger något där som kanske någon skulle ha tappat. Ett vapen, ett tillhygge bättre än en skruvmejsel, eller en tändare kanske.

I och med att alla är helt slut undrar jag om det är en bra idé att fortsätta ikväll. Tänk om vi möter motstånd? Kanske bättre att sova i bilarna i alla fall, och undersöka masten imorgon?

”Charley har ju redan gjort sig i ordning för natten!” skämtar jag och pekar på morgonrocken.

Om de håller med mig stannar vi och sover en liten bit bort och turas om att hålla vakt, men om de ändå vill att vi ska ta oss dit föreslår jag att vi kör tyst med släckta lyktor.

Back