Ändlös väg

@Skymning de slutsatser ni kan dra av kartorna är att de liknar den som ni sjäva ritade upp tills ni kom till radiomasten. Det är ibland svårttydligt exakt vad som menas. De tre som du fotade av har väldigt lite med varandra att göra förutom att de alla är uppbyggda på samma sätt. Vi kan kalla dem A, B, C.

A är rätt kort i sina instruktioner
B är längre men väldigt invecklad
C är väldigt lång men många upprepande steg

Alla har in omgångar genomgått någon form av, ändring/tillbakaändrings grej fram och tillbaka. Det är svårt att avgöra varför eller om någon av dem är mer rätt/trovärdig än den andra.

Du förskapar en karta om hur de tror ni kan åka för att ta er till lastbilarna.

@NordicMouse Du hittar något som du anser vara en bra påk och använder någon enkel fickkniv för att tälja till den litegrann för att få ett bra handdtag utan några utstickande kvisar.

Alex ser hur du sätter dig men påken i bilen innan ni beger er av för att hitta lastbilarna som du såg från masten.

Carolina sätter sig i bilen och försöker hålla ihop sina känslor av panik och oro. Hon känner sig väldigt liten just nu och att ha en påk känns lite tryggare. Ett redskap hon kan använda för att skydda sig själv, förhoppningsvis. Carolina gör inte så mycket förutom att hålla i sin påk och kolla runt omkring oss medan Alexander styr.

Innan vi ger oss av vill jag börja markera vår väg. Om de andra har, eller om det finns i byggnaden, vill jag använda färg eller färgspray. Annars använder jag sten/tegelsten för att skrapa i asfalten. Jag ritar pilar som pekar åt vilket håll vi kommer i från och vart vi åker, kryss där vi stannar. Jag fortsätter göra samma sak i varje korsning och rondell på vår färd. Jag skrapar hårt så att inte regn ska kunna förstöra.

Charley verkar stressad så jag sätter på någon rolig podd jag har nedladdad till mobilen för att få henne att tänka på annat. Jag kan själv behöva distraktionen. Sedan kör vi mot lastbilarna.

Innan vi ger oss av vill jag börja markera vår väg. Om de andra har, eller om det finns i byggnaden, vill jag använda färg eller färgspray. Annars använder jag sten/tegelsten för att skrapa i asfalten. Jag ritar pilar som pekar åt vilket håll vi kommer i från och vart vi åker, kryss där vi stannar. Jag fortsätter göra samma sak i varje korsning och rondell på vår färd. Jag skrapar hårt så att inte regn ska kunna förstöra.
Carolina erbjuder också att riva upp lite tyg remsor, från hennes extra kläder i sin resväska i tex träd grenar.

Back