”Var är citatet ifrån?”-leken

What's the point of giving up? Leaving won't change anything. Political resentment - to push away all growth within.

What's the point of giving up? Leaving won't change anything. Political resentment - to push away all growth within.
Kejrå, jag tar tillbaka bollen, @Deodanders verkar ändå ha semester från tråden. Skinny puppy - Deep down trauma hounds.

Nu blir det kombo!

Beloved name of deceased, thou who perished by means of death, through this name of object I conjure thee

Den röda texten är inte jag som censurerat utan är röd text i originalet.

Kombo betyder att det är samma svar i citattråden och bildtråden, eftersom jag har bollen i båda.

Någon typ av nekromantisk ritualtext? Till rollspel? Kan inte riktigt kännas vid :0
Någon typ av nekromantisk ritualtext till rollspel är exakt vad det är. Det är till och med en nekromantisk ritualtext som är ett rollspel.

Någon typ av nekromantisk ritualtext? Till rollspel? Kan inte riktigt kännas vid :0
Eftersom ingen tagit den än och det nog inte går att ge närmre ledtrådar än ”en nekromantisk ritualtext för två spelare” så får @verec rätt eftersom hen var närmast.

Spelet är Dead Friend - a game of necromancy, där spelmekaniken också är ritualen för att återuppväcka vännen.

Eftersom ingen tagit den än och det nog inte går att ge närmre ledtrådar än ”en nekromantisk ritualtext för två spelare” så får @verec rätt eftersom hen var närmast.

Spelet är Dead Friend - a game of necromancy, där spelmekaniken också är ritualen för att återuppväcka vännen.
Jag tar tillbaka vad jag sa om att känna igen bilden. Har aldrig sett det där innan.

Jag tar tillbaka vad jag sa om att känna igen bilden. Har aldrig sett det där innan.
Det är ett väldigt coolt spel. Man spelar det sittandes vända mot varandra med ett pentagram mellan sig och som en del av mekaniken flyttar man runt mynt mellan pentagrammets spetsar och berättar om sin relation mellan ritualfraserna.

Tackar @Hägerstrand !

Får se hur svår denna blir då! Införskaffades fysiskt i anslutning till avslut av en KS. Kanske kan det hjälpa :)

Figuren finns i boken!

Edit: Aj! Helt fel tråd! xD

Kör på detta citatet:
Suddenly, away on our left, I saw a faint flickering blue flame. The driver saw it at the same moment; he at once checked the horses and, jumping to the ground, disappeared into the darkness.

Attachments

• IMG_0041.jpeg
    IMG_0041.jpeg
    576 KB · Views: 4
Last edited:
Back