Mycket riktigt Barrett, när de går förbi Jenova i Shinras HQ. Helvete vad stämningsfullt det var i Shinras HQ första gången en var där, verkligen allt står helt fel till och sen helt plötsligt kommer det blodiga spår överallt.Haha jag menade X som 10, men 7 då? Om det är censurerade svordomar är det väl Barrett?
Det där är från Beneath a steal sky!Överraskande nivå av metaspelande vi lyckats uppnå med en citatgissartråd ändå.
”It's WHEEZING and BANGING... Like an asthmatic DINOSAUR in the MATING season.”
Det är det. Det var extrapris på versaler när de programmerade det spelet.Det där är från Beneath a steal sky!
Hmmm... den här kommer nog vara svår. Men vi prövar! Det finns många eskalerande citat härifrån;
"Oh no! Am I on fire now? Yeah... great."
Jag kan absolut höra det där i Archers röst XDArcher?
Austin Power? Will Ferells karaktär. Låter som honom i alla fall.Hmmm... den här kommer nog vara svår. Men vi prövar! Det finns många eskalerande citat härifrån;
"Oh no! Am I on fire now? Yeah... great."
Den här filmen har flera ganska kända namn i sig. Ett som kanske inte är så känt är Vincent Klyn, som 4 år tidigare spelade Fender Tremolo i filmen Cyborg mot Jean Claude Van Damm. JCVD är inte med i denna film dock. Däremot en annan av JCVDs motspelare från en annan film som faktiskt kom ut samma år som flmen jag söker.
Nej, men jag skulle säga nu är vi i precis rätt stil av film och snackar!Jag hävdar att jag inte sett den här filmen. Så jag gissar på Fist of the North Star spelfilmen med Garry Daniels som Ken. Han måste ju spelat mot JCVD?
Här är ett till citat från samma film, sagt av Vincent Klyn (of Cyborg fame) till Lance Henriksen (of Millenium fame):
"I want to join the army you're gathering. I'm not one of these farmers, I'm just travelling with them until I found you."
Lance Henriksens svar:
"Then help me gather up these pumpkin-heads without killing them."
Det stämmer!Jag tror att jag har sett den där filmen, men minns inte vad den heter! Lance är en robot av något slag, stämmer det?
Det stämmer!
Taglinen är:
"He said it takes a cyborg to kill a cyborg. She's going to prove him dead wrong."
Nu är bara frågan vad heter, eller för all del, vad någon av karaktärerna som sagt något av citaten heter =D
Men om ingen tagit något av dem tills när jag ätit middag ikväll är jag benägen att ge dig rätt för nära nog =D
Jag ÄLSKAR riktigt dåliga B-filmerNej, jag minns absolut inte vad den heter. Vet bara att jag såg den med mina kompisar i vår gamla tradition Söndagsfilm. De sov över hos mig och till frukost på söndag såg vi någon riktigt dålig B-film vi hyrt på videobutiken.![]()
Andra har gjort det, så jag tänker inte klaga =D
Helt rätt!Knights!
Nej! Det är en svensk film.Payback?
Samma regissör som Det Grymma Svärdet!Helt rätt!
Underhållande film, tycker jag. Inte bra, men underhållande =)
Är det den jättemärkliga och utskällda Bang Bang Orangutang?Nytt citat: Hubba hubba, Mercedes Benz!
Nej, inte det!Är det
Är det den jättemärkliga och utskällda Bang Bang Orangutang?
Ah, den där. Den heter något med Michael Myers, om jag minns rätt.Okej en till ledtråd då. Tror någon annan får ta över annars.
En svensk skräckkomedi på engelska från 90-talet.
Evil Ed? (Jag vet inte ens vilket citat vi gissar på, jag kan bara en svensk skräckkomedi på engelska)Okej en till ledtråd då. Tror någon annan får ta över annars.
En svensk skräckkomedi på engelska från 90-talet.
Jepp! Helt rätt.Evil Ed? (Jag vet inte ens vilket citat vi gissar på, jag kan bara en svensk skräckkomedi på engelska)
Minority Report?”Twelve serious crimes reported every minute. Seventeen thousand per day. We can respond to around six percent.”
Är den repliken med i Evil Ed också? Det var för länge sedan jag såg den, uppenbarligen.Jepp! Helt rätt.
Citatet var: Hubba hubba, Mercedes Benz!
Dredd 3D! Såg om den helgen.”Twelve serious crimes reported every minute. Seventeen thousand per day. We can respond to around six percent.”
Det är det. Trettonåringen valde den som fredagsfilm idag.Dredd 3D! Såg om den helgen.
Vet du du har helt rätt! Jag blandade ihop dem.Är den repliken med i Evil Ed också? Det var för länge sedan jag såg den, uppenbarligen.
Trodde det var den här tungviktaren som avsågs (den väcker minnen av mestadels obehaglig art från nollbudgetfestivalen):
Mycket gott val.Det är det. Trettonåringen valde den som fredagsfilm idag.
Dog den här tråden? Kanske behövs lite ledtrådar, @Mollberg?Mycket gott val.
"Those are the kind of windows faces look in at."
Vet inte om jag riktigt förstår frågan. I verket som eftersöks spelas de två titelfigurerna av två respektiva skådespelare. Båda dessa skådespelare har spelat Doktorn från Doctor Who, dock ej samtidigt.Är det den där där de bytte roller med varandra i olika föreställningar?
Det här borde jag kunna ta, men jag får inte riktigt ihop det.Vet inte om jag riktigt förstår frågan. I verket som eftersöks spelas de två titelfigurerna av två respektiva skådespelare. Båda dessa skådespelare har spelat Doktorn från Doctor Who, dock ej samtidigt.
Tänker du på Frankenstein, där Benedict Cumberbatch och den andra skådisen turades om att vara vetenskapsmannen och monstret?Är det den där där de bytte roller med varandra i olika föreställningar?
Jag var tvungen att gräva till The Curse of Fatal Death där Richard E Grant är "the quite hansome doctor" Han och en annan sällan inräknad doktor - den åttonde spelad av Paul McGann - är Withnail and I i filmen med samma namn.Det här borde jag kunna ta, men jag får inte riktigt ihop det.
Helt riktigt! Grant spelade också Doktorn i den officiella animerade webserien Scream of the Shalka.Jag var tvungen att gräva till The Curse of Fatal Death där Richard E Grant är "the quite hansome doctor" Han och en annan sällan inräknad doktor - den åttonde spelad av Paul McGann - är Withnail and I i filmen med samma namn.
Edit: är det inte rätt så vet jag verkligen inte.
Humans were built to look back; that's why we have that swivel joint in our necks.
Det var nog den jag tänkte på, jag hade fått för mig att det var Tennant.Tänker du på Frankenstein, där Benedict Cumberbatch och den andra skådisen turades om att vara vetenskapsmannen och monstret?
(Citatet har jag ingen gissning på.)
Although emotionally delicate and eminently bruisable, teenagers are short on empathy.
Det här låter väldigt bekant. Rätt säker på att jag sett detta i någon lista med berömda bokinledningar.Okej, då plockar jag en bok från nattduksbordet och kör första meningen (med huvudpersonens namn maskat):
View attachment 30520
(Jag har visst delvis maskat ordet "söp" också, men det får ni leva med.)
John Steinbeck
Om det är en författarinna, och inte någon av de redan nämnda, så torde det vara Flannery O'Connor?
Ed: Antagligen The violent bear it away?
”Follow the White rabbit”Okej, nytt citat. Ännu en gång har jag översatt, men så rakt som möjligt utan att göra det helt odiomatiskt. Torde vara lite åt det enklare hållet.
A: Du är två timmar sen.
B: Jag vet. Det är hennes fel.
A: Har du pengarna?
B: Tvåtusen.
A: Vänta.
B: Halleluja! Du är min frälsare! Min alldeles egna Jesus Kristus!
A: Om du blir påkommen med den där...
B: Jag vet, jag vet. Det här har aldrig hänt. Du existerar inte.
Helt korrekt!”Follow the White rabbit”
Det är från rätt tidigt i The Matrix.
Lego Batman?-… There's someone here who says he can help you.
- Batman?!
- No, he's a scientist.
- Batman's a scientist!
- It's not Batman!
Big Bang Theory?-… There's someone here who says he can help you.
- Batman?!
- No, he's a scientist.
- Batman's a scientist!
- It's not Batman!