”Var är citatet ifrån?”-leken

Jag har ju som tur är en redo

Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

Just like lungs sucking on air
Survival's natural as sorrow,

Nu trodde jag det skulle bli lätt och att folk skulle hoppa på den här, men kanske om jag citerar inledningsversen också då?

"Culture sucks down words
Itemise loathing and feed yourself smiles
Organise your safe tribal war
Hurt, maim, kill, and enslave the ghetto"

Men det är musik, en låt, ett band. (Vilket band avslöjade jag att jag skulle ta när det blev min tur näst på pubträffen i fredags, fast det tycks chrull ha glömt till fördel för er andra.)

Bättre ledtråd: gruppens gitarrist och huvudsaklige textskrivare i början av karriären gick johatsu för rätt många år sedan nu. Han är även delvis avbildad på gruppens första skiva, som den här låten är från. De fortsatte göra musik, men debuten är den enda jag lyssnat på.

Men det är musik, en låt, ett band. (Vilket band avslöjade jag att jag skulle ta när det blev min tur näst på pubträffen i fredags, fast det tycks chrull ha glömt till fördel för er andra.)

Bättre ledtråd: gruppens gitarrist och huvudsaklige textskrivare i början av karriären gick johatsu för rätt många år sedan nu. Han är även delvis avbildad på gruppens första skiva, som den här låten är från. De fortsatte göra musik, men debuten är den enda jag lyssnat på.

Shit, är det Manic Street Preachers? För deras sångare försvann spårlöst.

Valhalla-atcha boy and we'll flyte it out
But keep your Asgard up, I Ragnarök the house
You tongue kiss your sister, that's grosser than a Gorgon
I'm the thunder down under, nailing Natalie Portman

Med denna ledtråd och påminnelse hade jag tagit det! Men det är lätt att säga nu när någon annan han före :)

Back