”Var är citatet ifrån?”-leken

Någon av Slow Horses böckerna?
Hade ju gärna tagit namnet på författaren och bokserien istället för tv-serien som baseras på dem :D men ja.

Mick Herron, Bad Actors, Slough House bok 8:
Keyboards were weaponised, trolls emerged from under bridges, and somewhere along the way free elections turned into free-for-alls, as if democracy were a shaggy dog story to which a joke president was the punchline. All those decades of the arms race, and it turned out there was no greater damage you could inflict on a state than ensure it was led by an idiot. Somewhere, someone, probably, was laughing.

Det är inte Patrick Stewart som gör en parodi på sig själv i den där Ricky Gervais-komedin, vaheteren Stagehand eller Backstage eller nått?

”The sincerest form of flattery is when people cry when they meet you.”

Hela citatet, sen måste jag jobba lite.

”They say the sincerest form of flattery is when someone copies you.” XX scoffed. “No, YY. That’s just something thieves say to make themselves feel better about stealing other people’s stuff. The sincerest form of flattery is when people cry when they meet you.”

Det låter lite bekant – är det från Sandersons Mistborn-böcker?

Jag ska också erkänna att jag inte hänger med på vad som hände med det tidigare citatet, om strippor. Är det överspelat? Fick vi ett nytt citat från samma källa?

Det låter lite bekant – är det från Sandersons Mistborn-böcker?

Jag ska också erkänna att jag inte hänger med på vad som hände med det tidigare citatet, om strippor. Är det överspelat? Fick vi ett nytt citat från samma källa?
Det är samma figur.

Back