”Var är citatet ifrån?”-leken

Haha det var förstås The Mountain Goats, trodde verkligen nån skulle gissa på det nu, om ens på skoj. Going to Georgia som stängde konserterna på 90-talet tills No Children blev den nya fanfavoriten.

Nytt citat! Den här tar ni.

"Okay, three, two, one, let's jam"
Cowboy bebop-introt?

Wohoo, äntligen ett som var enkelt nog så till och med jag kunde klara't! Och ett där jag dessutom hann svara!

- I see this war… and I think it's going to go on a long time. Longer than any of us can imagine.
- Why?
- Because what we're fighting here… We're fighting a philosophy. We're fighting an idea. And you can't defeat that.
- You're saying we can't win?
- No. An idea can't be defeated… But it can be changed. But I don't know what it takes to do that yet. I don't think anyone does. So, until then… I'll just have to keep winning battles

Jag vill ha varifrån (roughly) och vem. Om nån skulle ta exakt varifrån och till vem så blir jag otroligt förvånad.

Jag tror inte att det är There is no Antimemetics Division igen, för där diskuterar de visserligen samma ämne men den huvudsakliga formuleringen är annorlunda.

Jag kommer att tänka på den där Culture-boken där de har ett krig för att avgöra om man skall få lov att simulera konstgjorda helveten eller inte. Soldaten där dyker upp i en annan Culture-bok också, men jag minns tyvärr inte vad han heter, eller vad nån av böckerna heter. Kanske Surface Detail?

Back