”Var är citatet ifrån?”-leken

Där har vi det vinnande årtalet. Citatet kommer från promon när Cactus Jack dyker upp för första gången i WWF.
Matchen var egentligen en match mellan Hunter Hearst Helmsley och Dude Love. Men riktigt så blev det inte.
Dude Love, Mankind och Cactus Jack är alltså tre av Mick Foleys wrestlingpersonas.

Så... @guldfink och @Deodanders ... Ni får avgöra vem som ska får välja nästa citat...
...med en STREET FIGHT! Right here! Right now! In this very ring!

Last edited:
Svårt frestad nu att ta nåt från The Mountain Goats wrestlingtemaplatta Beat the Champ, men om guldfink så gentilt lämnar över ska jag väl inte vara den som är den.

Så på förekommen anledning:

"Is he a ghoul, or a vampire? I mused. I had read of such hideous, incarnate demons. And then, I set myself to reflect, how I had tended him in his infancy; and watched him grow to youth; and followed him almost through his whole course; and what absurd nonsense it was to yield to that sense of horror."

Svårt frestad nu att ta nåt från The Mountain Goats wrestlingtemaplatta Beat the Champ, men om guldfink så gentilt lämnar över ska jag väl inte vara den som är den.

Så på förekommen anledning:

"Is he a ghoul, or a vampire? I mused. I had read of such hideous, incarnate demons. And then, I set myself to reflect, how I had tended him in his infancy; and watched him grow to youth; and followed him almost through his whole course; and what absurd nonsense it was to yield to that sense of horror."
Frankenstein?

Wuthering Heights!

Edit: Boken alltså. Den läste jag nyss. Om det är med i nya filmen vet jag inte, för den har jag inte sett.

Back