Hägerstrand
För sexig för att vara bybo
Ah, dum jag är.Det är specifikt ett datorspel, och det kom ut 2003.
”A mission in the eye of a FIFA 2004” såklart
Ah, dum jag är.Det är specifikt ett datorspel, och det kom ut 2003.
Inte rätt men närmast hittills! Sista ledtråden: om man förkortar titeln genom att ta första bokstaven i varje ord, så blir det SS, vilket kanske är lite ogenomtänkt särskilt som det är ett spel om andra världskriget. I loggan skrivs det istället som S².Storm
Mighty Storm
Violent Storm
Huge Storm
Silent storm?Inte rätt men närmast hittills! Sista ledtråden: om man förkortar titeln genom att ta första bokstaven i varje ord, så blir det SS, vilket kanske är lite ogenomtänkt särskilt som det är ett spel om andra världskriget. I loggan skrivs det istället som S².
Rätt!Kanske Fritz Langs Metropolis?
Maus! Art Spiegelman! Första kapitlet!Jag igen direkt alltså!
"But Pop – it's great material. It makes everything more real – more human. I want to tell your story, the way it really happened."
"But this isn't so proper, so respectful ... I can tell you other stories, but such private things, I don't want you should mention."
"Okay, okay – I promise."
??? said:Stridshäst, stridshäst! Du gamle, som nu står tjudrad på åkern, minns du din ungdom?
Minns du kampens dag, du modige? Du sprängde fram, som om du hade burits av vingar, din man vajade över dig som fladdrande lågor, på din svarta bringa glänste stänk av blod bland löddrigt skum. I seltyg av guld sprängde du fram, marken dånade under dig. Du skalv av fröjd,du modige. Ah, vad du var skön!
Bra gissning, men nej. För lite alliteration och fornyrðislag.Eftersom det är Khan gissar jag på Beowulf.