”Var är citatet ifrån?”-leken

Och jag vet inte ens vad "Ika i rutan" är för något
Ett barnprogram, slutet 80-talet, tämligen absurt, med Ika Nord i huvudroll. Regi av Thomas Alfredsson, signaturmelodi av Lars Demian.

Och jag insåg nu att det finns på SVT Play. För den som vill… förkovra sig.

Så jag skulle säga att det nog inte är så att alla på forumet är bekanta, men ganska många (då det var populärt samtidigt som den stora boomen så att säga)

Jag fattar inte. Och jag vet inte ens vad "Ika i rutan" är för något, så jag har då ingen relation till det.
Ett SVT-barnprogram med Ika Nord som var lätt surrealistiskt, med musik av Lars Demian. De flesta som var barn på åttio eller nittiotalet (alternativt var föräldrar till barn på åttiotalet eller nittiotalet) har en stark åsikt om ifall det var genialiskt eller skitläskigt.

(Men jag skrev bara att majoriteten här nog har en stark relation till verket, inte ”alla”)

De flesta som var barn på åttio eller nittiotalet (alternativt var föräldrar till barn på åttiotalet eller nittiotalet) har en stark åsikt om ifall det var genialiskt eller skitläskigt.
Det var framför allt två av Björnes Magasin-programmen jag hade stark negativ åsikt om, och det var Ika i Rutan och Joelbitar.

Jag har omvärderat min åsikt om… ett av dem. På den tiden tyckte jag det var jobbigt att Ika "gjorde fel" och bröt mot sociala konventioner. Numera har jag lättare att förstå det. (Joelbitar förstår jag syftet med men vidhåller att det inte var en bra idé till ett tv-program)

Ett barnprogram, slutet 80-talet, tämligen absurt, med Ika Nord i huvudroll. Regi av Thomas Alfredsson, signaturmelodi av Lars Demian.

Och jag insåg nu att det finns på SVT Play. För den som vill… förkovra sig.

Så jag skulle säga att det nog inte är så att alla på forumet är bekanta, men ganska många (då det var populärt samtidigt som den stora boomen så att säga)
Aldrig ens hört talas om heller.

Då är det alltså jag som ska komma med nytt citat? Svårt att veta vad som är lätt och svårt, eftersom jag inte haft en aning om de flesta citaten hittills, men här kommer ett av mina favoritcitat:
Känns som jag borde kunna det här, har en del andra på temat memorerade. Men det står still tyvärr, Jake LaMotta? Bara för att säga nåt.

Båda är ganska långt ifrån. Citatet är inte så hårdkokt i tonen, utan snarare kanske tröstande och lite fåfängt, och sägs av en karaktär i en tv-serie.

Rätt land och millenium!

Ska ta tillbaka avfärdandet av LaMotta lite. Skaparen av serien har ett boxningsintresse och har gått matcher under artistnamnet ”The Herring Wonder”.
Ah, det är han som skrivit You Were Never Really Here?! Ames. Har tyvärr ingen koll på vidare verk, eller det verkar ju i vilket fall vara tidigare, så jag säger You Were Never Really Here, en verklig favoritfilm, men gissar att det inte är den då.

Om inte annat kan det ju ge nån annan en clue.

Ah, det är han som skrivit You Were Never Really Here?! Ames. Har tyvärr ingen koll på vidare verk, eller det verkar ju i vilket fall vara tidigare, så jag säger You Were Never Really Here, en verklig favoritfilm, men gissar att det inte är den då.

Om inte annat kan det ju ge nån annan en clue.
Japp, det är Ames, men inte You were never really here.

Den där deckarserien med Jason Swartsman vare väll han som skrev? Den som var "we got Wes Andersson at home"?

Back