”Var är citatet ifrån?”-leken

The people are excited
As if enjoying a great feast
As if climbing up to the terrace in spring

I alone am quiet and uninvolved
Like an infant not yet smiling
So weary, like having no place to return

The people all have surplus
While I alone seem lacking
I have the heart of a fool indeed, so ignorant

Ordinary people are bright
I alone am muddled

Ordinary people are scrutinizing
I alone am obtuse

Such tranquility, like the ocean
Such high wind, as if without limits

The people all have goals
And I alone am stubborn and lowly
Jag tror jag vill prova en kvalificerad gissning på Daodejing eller ja, the Tao Te Ching då

Man får mig gärna å förtälja, vilka som här samtala:

"Gagnråd jag heter: nyss, av gången tröttad, törstig jag trädde in i din sal. Länge jag färdats, längtar efter att hälsas och att mig du mottager, jätte."

"Vi står du då, Gagnråd, på golvet och talar? Sätt dig på bänk i salen! Utröna skola vi, om åldrige talarn vet mer eller mindre än gästen."

Vi börjar lite smått:

I eftertankens kranka blekhet står jag här både trött och blekfet.

OK, jag ger er lite mer:

Så många människor jag mött som slösat bort min tid, så många samtal som jag gett fan i. Men jag är inte arg, jag är förbannad. Nä jag är inte arg, jag är förbannad.

I eftertankens kranka blekhet står jag här både trött och blekfet. Jag ångrar allt sen sjuttiosju.

OK, det var kanske för nicheat.

Vi tar ett annat band i samma genre istället. Detta är alltså NYTT CITAT från NY KÄLLA.

I come old friend from hell tonight, across the rotting sea. Not the nails of the cross, nor the blood of Christ can bring you help this eve

OK, det var kanske för nicheat.

Vi tar ett annat band i samma genre istället. Detta är alltså NYTT CITAT från NY KÄLLA.

I come old friend from hell tonight, across the rotting sea. Not the nails of the cross, nor the blood of Christ can bring you help this eve
Det där är the Pouges!

Turkish song of the damned, tror jag?

Tommy the Cat is my name and I say unto thee

Hade nog väntat mig att någon plockat den låten snabbare men spelet är ditt.

FAN i HELVETE vad frustrerande det är när man tar något direkt och sedan är man redan en dag sen

Okej, här kommer ett citat som kanske kommer te sig omöjligt vid första anblick, men som egentligen borde vara väldigt lätt (i synnerhet om man känner mig).

Jag har en väldigt specifik källa i åtanke;

"Bonjour"

Back