Hägerstrand
Välj glädjen
Missade att du skrev det här. Proinsias i förnamnkaraktär med både för- och efternamn =)
Missade att du skrev det här. Proinsias i förnamnkaraktär med både för- och efternamn =)
Ja, det är väl klart det är.Ja, för det är Cassidy i Preacher som säger det
Snällt att du väntade in att jag skulle bekräfta(Johnny the Homicidal Maniac)
Oh yes, I am a fascist. What of it? Fascism... A word. A word whose meaning has been lost in the bleatings of the weak and the treacherous.
Om karaktär krävs måste det väl vara Susan i så fall?Remember remember the fifth of November. Är det inte från V for Vendetta tror jag?
Tror jag också, eller är rätt säker på om vi ska dra svärd om det.Om karaktär krävs måste det väl vara Susan i så fall?
Så rätt såRemember remember the fifth of November. Är det inte från V for Vendetta tror jag?
Cam ye oer fra franceDå så gott folk, testar jag er musiksmak igen:
"Though the claith were bad, blythly may we niffer;
Gin we get a wab, it makes little differ.
We hae tint our plaid, bannet, belt and swordie,
Ha's and mailins braid -- but we hae a Geordie!
Jocky's gane to France and Montgomery's lady;
There they'll learn to dance: Madam, are ye ready?
They'll be back belyve belted, brisk and lordly;
Brawly may they thrive to dance a jig wi' Geordie!
Hey for Sandy Don! Hey for Cockolorum!
Hey for Bobbing John and his Highland Quorum!
Mony a sword and lance swings at Highland hurdie;
How they'll skip and dance o'er the bum o' Geordie!"
Omg! Var precis på väg att skriva en ledtråd, med tillägget: trodde Seter skulle dykt upp och tagit den vid det här laget.Cam ye oer fra france
Steeleye Span är det , inte Fairport Convention som jag först mindes.
Min spellista med klassisk folkrock har god representation av Steeleye Span, Fariport Convention, The Dubliners, The Chieftains, Horslips, et. al.Omg! Var precis på väg att skriva en ledtråd, med tillägget: trodde Seter skulle dykt upp och tagit den vid det här laget.
With the guards of Magog swarming around
The Pied Piper takes his children underground
Dragons coming out of the sea
Shimmering silver head of wisdom looking at me
He brings down the fire from the skies
You can tell he's doing well by the look in human eyes
Better not compromise, it won't be easy
Om du inte har den tillagd vill jag rekommendera The Well Below the Valley med PlanxtyMin spellista med klassisk folkrock har god representation av Steeleye Span, Fariport Convention, The Dubliners, The Chieftains, Horslips, et. al.
![]()
Det är Genesis, från Foxtrot men jag kommer fan inte på vad låten heter.Okej. Då ska vi se.
Ett musikaliskt verk. Jag söker musikorkestern OCH verkets titel.
/M
Då tar jag en ledtråd.Det är Genesis, från Foxtrot men jag kommer fan inte på vad låten heter.
Walking across the sitting room
I turn the television off
Sitting beside you
I look into your eyes
As the sound of motor cars
Fades in the nighttime
I swear I saw your face change
It didn't seem quite right
Det är när de går över i 9/8-takt, typ i sista femtedelen av låten. Sjukt bra trumspel av Phil Collins där.Eftersom att jag googlat så vet jag vilken låt det är, men jag kan inte påminna mig om var i låten de textraderna kommer ifrån.
Übereil
Buy low, sell high a centipede between the eyes
Looking hungry at the flock spill the blood, improve the stock
White trash riverboat Tom Sawyer, he tried to sue my voodoo lawyer
I held him up bringin' home his bacon, and I cooked it lean in the kitchen with Satan
And him and me with our brackish frowns, dressin' down, sleaze broker town
We moved 'em out, we took 'em down, we're dressin' down with a cell phone
Answerin' calls, this cookin' pays, gimme a call, 1-800-FUCKIN-A
I'll put you in a cardboard box, slip you out into the rocks
Sit back and watch your momma pray
'Cause fuckin' maggot you're in the way
Buy low, sell high.....
För den som inte hört denna episka, definitiva, nästan 25 minuter långa, progglåt.Supper's Ready!
Haha! Jag går och lägger mig, väck mig när ni postar folkrock eller progg igen!men valde också nya citatet för att jag kom på det.
Kanske att alla kommer slagga nu, det är rätt obskyrt kom jag på. Å andra sidan lite folky ändå, och lite ditt fel som fick mig att tänka på matlagningHaha! Jag går och lägger mig, väck mig när ni postar folkrock eller progg igen!![]()
Supper's Ready! Jag kom på det när jag satt och klurade ut nytt citat nu, men valde också nya citatet för att jag kom på det.
Nånting från Constantine?I studied Santeria and certain other things that squares like you would call the black arts due to lack of understanding, from Chano Pozo in New Orleans. You say you'll mess me up? I don't have to make those childish threats. I do my thing and one day you wake up wondering: "Why do I have this pain in my side?" Or maybe it won't even be that specific. Maybe it's: "Why is nothing going right for me? My life is a big bowl of shit. I don't remember making this big bowl of shit." Meantime, Roland Turner is a thousand miles away, laughing his ass off. Think about that Elwin. In this car, bad manners won't work.
Det är Sun City Girls, "Cooking With Satan" (även Alvarius B solo)Skulle kunna vara Tom Waits, men det är för mkt svordomar för att det ska passa riktigt.
Det är den där bröderna Coen-filmen! Den heter samma sak som ett gammalt Dave van Ronk-album, fast med filmens huvudpersons namn istället för Ronk då. Och han heter *inte* "Elwin"Åh, det är den där bröderna Coen-filmen... vad sjutton heter den...![]()
Mycket riktigt. Vem spelar huvudpersonen då?Jag kan inte filmens namn i huvudet, vilket är störigt för jag tror jag kan ALLA ANDRA, men nog är det John Goodman som spelar Roland Thunder?
Davis, annars satt den som i Greta.Inside Llewyn David? Eller något sådant
They buried her as well, but she returned to suck the blood of her younger son, and then her husband, and then that of his brother. All are dead.
Jag tror du har rätt.Huge Jackman Van Helsing filmen?
Det var vad jag tänkte först, i nån version iaf, men jag tror nu det är nåt mer gotiskt och modernt. I vilket fall sett till gamla testamentet.Är det en kurvboll och något från typ gamla testamentet?
ingen har gissat på gamla hederliga Dracula än?Det här är äldre än FW Murnaus mästerliga Symfoni av Skräck.
Nä, men det är äldre än så.ingen har gissat på gamla hederliga Dracula än?
Carmilla?Nä, men det är äldre än så.
Ni får en annan ledtråd som antagligen inte kommer hjälpa någon:
1963 släpptes det dessutom en film som delvis var baserad på denna kortroman. Den filmens namn lånades sen till ett utav världens mest inflytelserika (citation needed) band någonsin.
Ni får en annan ledtråd som antagligen inte kommer hjälpa någon:
1963 släpptes det dessutom en film som delvis var baserad på denna kortroman. Den filmens namn lånades sen till ett utav världens mest inflytelserika (citation needed) band någonsin.
Hmm, baserat på ledtrådarna skulle filmen kunna vara Black Sabbath. Men sen tar det stopp för mig. Om det nu stämmer ens.
Den filmen är Black Sabbath, men det är tyvärr inte namnet på kortromanen.Vänta. Är det Black Sabbath?
Det är ju rätt. Men jag tycker det är lite fuskOk, jag gissar på, efter att ha pluggat lite black sabbath-film. Men det kanske är fusk.
Mitt tips till er som var nära, och gillar vampyrer är att se denna rulle och att gå in och göra det helt förutsättningslöst:
View attachment 26679
Den skrevs 1839 IIRC och är därmed tidig som vampyrberättelser.Coolt! Ska titta! Aldrig hört talas om boken innan så det är spännande.
"RULE SIX: Nothing is a mistake. There’s no win and no fail, there’s only make.
RULE SEVEN: The only rule is work. If you work it will lead to something. It’s the people who do all of the work all of the time who eventually catch on to things.
RULE EIGHT: Dont try to create and analyze at the same time. They’re different processes."
Är det så Fight Club-reglerna fortsätter, efter "You do NOT talk ablut Fight Club"?"RULE SIX: Nothing is a mistake. There’s no win and no fail, there’s only make.
RULE SEVEN: The only rule is work. If you work it will lead to something. It’s the people who do all of the work all of the time who eventually catch on to things.
RULE EIGHT: Dont try to create and analyze at the same time. They’re different processes."