”Var är citatet ifrån?”-leken

Annan kuriosa: Illuminatus! var i princip färdigskriven när Gravitationens Regnbåge kom ut, men Bob och Bob blev så pass glada i den att de gick tillbaka i texten och la in referenser.

Alright, såhär får det bli:

It was an appeal to reason, and they’re always dangerous. You can’t trust reason. We threw it out of the ad profession long ago and have never missed it.

Vi har ett par gissare kvar som brukar vara med och som inte gissat ännu, och som jag tror har en chans. Så jag tänker vänta tills i morgon med att ge några ledtrådar.

Vi har ett par gissare kvar som brukar vara med och som inte gissat ännu, och som jag tror har en chans. Så jag tänker vänta tills i morgon med att ge några ledtrådar.
Shit, är det The Space Merchants?

(Det, Mad Men och A Small Killing är de enda berättelser jag vet som handlar om reklamare, och det är inte A Small Killing.)

Last edited:
Det känns som något Sir Terry Pratchett skulle skriva, men jag vet inte vilken bok det skullle passa på. Kanske Making Money, eller Going Postal..
Jag lyssnade just på The Truth, så den är det i alla fall inte, även om den innehåller reklam.

Back