”Var är citatet ifrån?”-leken

Är det den som Bobcat Goldthwait regisserade? Som jag glömt namnet på men som handlar om typ en medelålders kulle och en tonårig tjej som ger sig ut på en resa där de mördar folk som typ pratar i biografen?

Nej. Regisören heter Todd.

Kan det vara nån luring och det är den där Neil Strauss igen?

Eller är det nån sån där machoradiopratare som Joe Rogan. Eller det där miffot Alex Jones? Låter som något Alex Jones skulle kunna ha sagt.

(Alltså, jag försöker inte utmåla dig som nån som lyssnar på sånna där typer, Hägerstrand! Men det har ju liksom varit svårt att inte absorbera en viss mängd av dem via ren osmos tänker jag).

Skulle ju kunna vara trump också, han är säkert en sån där som tror han är stark på riktigt.

Alltså, jag försöker inte utmåla dig som nån som lyssnar på sånna där typer, Hägerstrand
No worries, som sagt är det inte någon man borde ha som förebild. Och det är en verklig person

Bonuscitat
There is never an absolute answer to everything, except of course that you have to do your squats.

Verkar vara för obskyrt. Det var Mark Rippetoe, som plötsligt blev internets stora superauktoritet på hur man Ska Styrketräna för 15 år sen och sen visade sig vara Ganska Knasig några år senare.

Vi kör ett annat citat istället.

Well anyway, back then life was going swell and everything was just peachy

Except, of course, for the undeniable fact that every single morning my mother would make me a big bowl of sauerkraut for breakfast

OK, nytt citat då:

Though I am a beast, do not think that I am stupid.
I know that I am hideous and hateful. I am not loved, nor ever hope to be.
Nor am I fool enough to think that what I feel for you is love.
But in this world, alone, I do not hate you…
…and alone in this world, you do not hate me.

Jag tror det är nån som snackar med hon i Dracula. Så jag gissar på Dracula. Och då kanske den där Ntflix serien, för den har jag inte sett.

Jag skulle gärna vilja ha något lite mer specifikt egentligen, typ verk och/eller författare – men jag inser att bara genom att be om detta så har jag antagligen avslöjat för mycket. Så jag tänker att du får't.

Bonus om du kan ange mer, annars fyller jag i.

Jag skulle gärna vilja ha något lite mer specifikt egentligen, typ verk och/eller författare – men jag inser att bara genom att be om detta så har jag antagligen avslöjat för mycket. Så jag tänker att du får't.

Bonus om du kan ange mer, annars fyller jag i.
Well, det påminde mig framförallt om Hyde från Filmen "Leauge of exraordinary gentlement". Men jag är rätt säker på att han inte säger det i den filmen, så jag misstänkte att det kunde vara den där serietidningen som filmen bygger på?

Jag läste den för länge sen och gillade den verkligen, men jag minns inte vem som gjorde den. Neil Gaiman?

Well, det påminde mig framförallt om Hyde från Filmen "Leauge of exraordinary gentlement". Men jag är rätt säker på att han inte säger det i den filmen, så jag misstänkte att det kunde vara den där serietidningen som filmen bygger på?

Jag läste den för länge sen och gillade den verkligen, men jag minns inte vem som gjorde den. Neil Gaiman?
Alan Moore, och det är League of Extraordinary Gentlemen vol. 2. Den med marsianer =)

“Kipple is useless objects, like junk mail or match folders after you use the last match or gum wrappers or yesterday's homeopape. When nobody's around, kipple reproduces itself. For instance, if you go to bed leaving any kipple around your apartment, when you wake up the next morning there's twice as much of it. It always gets more and more."

Det är mycket riktigt Do Androids dream of electric sheep.

Så luddwig tar den, men hedersomnämnande till JohanL som var snabb på rätt författare!

Så, nytt citat:

"My mind was a timebomb that was set to explode. So I packed up my cares. Into the sunset I rode. A path to hell that's paved with good intentions."

Citatet kommer från en låt men den är inte gjord av vare sig Bon Jovi eller Jon Bovi.

Tror aldrig jag hört låten förut, eller nån låt från samma källa (jag googlade), men jag tänker definitivt höra flera låtar nu!

Första gången jag hörde låten var på MTV's Headbanger's Ball.

Ska jag tolka bristen på fler gissningar som att citatet är alldeles för svårt?

Megadeath
Drar bara till med nåt
Megadeth spelades inte sällan på Headbanger's Ball men det är tyvärr fel svar.

Som en liten hjälp på traven kan jag avslöja att det band vi söker är europeiskt. Ni kan också få ett längre stycke text.

My mind was a timebomb
That was set to explode
So I packed up my cares
Into the sunset I rode
A path to hell that's paved
With good intentions

Well I guess you and I
Will never see eye to eye
But if there's one thing I'll be
Glad to know when I die
It's that I never entertained your
'Can't Conventions'

Megadeth spelades inte sällan på Headbanger's Ball men det är tyvärr fel svar.

Som en liten hjälp på traven kan jag avslöja att det band vi söker är europeiskt. Ni kan också få ett längre stycke text.

My mind was a timebomb
That was set to explode
So I packed up my cares
Into the sunset I rode
A path to hell that's paved
With good intentions

Well I guess you and I
Will never see eye to eye
But if there's one thing I'll be
Glad to know when I die
It's that I never entertained your
'Can't Conventions'
In flames är nästa chansning.

Var lite inne på Iron Maiden också men tror även det är fel

In flames är nästa chansning.

Var lite inne på Iron Maiden också men tror även det är fel
Båda är tyvärr fel. I likhet med In Flames ses det band vi söker dock som pionjärer i sin genre av metal.

Korrekt! Citatet kommer alltså från låten Thinking Allowed med folk metal-pionjärerna Skyclad.

Jag älskar deras låt ”Great blow for a day job”. Bästa sälja sin själ till djävulen låten!

Nytt citat!:

What's blood for if not for spilling?

The four elements, like man alone, are weak. But together they form the strong fifth element: boron.

Hmmm... är det något från The Gamers? Låter som att det skulle kunna vara något som nämns i The Gamers 3 - Hands of Fate (Eller gamers 2, eller 1 så klart).

"Guess what, you've wandered into our school of tuna and we now have a taste of lion. We've talked to ourselves. We've communicated and said 'You know what, lion tastes good, let's go get some more lion'. We've developed a system to establish a beach-head and aggressively hunt you and your family and we will corner your pride, your children, your offspring."

"Guess what, you've wandered into our school of tuna and we now have a taste of lion. We've talked to ourselves. We've communicated and said 'You know what, lion tastes good, let's go get some more lion'. We've developed a system to establish a beach-head and aggressively hunt you and your family and we will corner your pride, your children, your offspring."
Lejonkungen? Typ hyenorna som säger?

Jag får vampyrvibbar?

Det är inte Lost Boys, va?

…och det är inte den där konstiga filmen där de är något slags kattvarelser? Det hoppas jag inte, för om det är den så kommer nån annan som faktiskt sett den att komma ihåg vad den heter.

(Nu googlade jag mig fram till vad en heter, men utan att kolla ifall citatet är rätt: Sleepwalkers)

Back