Anthrox
Svintryne
Haha vilket hjärnsläpp, det var ju det jag tänkte påFrankenstein?
Haha vilket hjärnsläpp, det var ju det jag tänkte påFrankenstein?
ElefantmannenOK, nytt citat då:
Mr Hyde?
Well, det påminde mig framförallt om Hyde från Filmen "Leauge of exraordinary gentlement". Men jag är rätt säker på att han inte säger det i den filmen, så jag misstänkte att det kunde vara den där serietidningen som filmen bygger på?Jag skulle gärna vilja ha något lite mer specifikt egentligen, typ verk och/eller författare – men jag inser att bara genom att be om detta så har jag antagligen avslöjat för mycket. Så jag tänker att du får't.
Bonus om du kan ange mer, annars fyller jag i.
Alan Moore, och det är League of Extraordinary Gentlemen vol. 2. Den med marsianer =)Well, det påminde mig framförallt om Hyde från Filmen "Leauge of exraordinary gentlement". Men jag är rätt säker på att han inte säger det i den filmen, så jag misstänkte att det kunde vara den där serietidningen som filmen bygger på?
Jag läste den för länge sen och gillade den verkligen, men jag minns inte vem som gjorde den. Neil Gaiman?
Men vilken berättelse?Är det Philip K. Dick?
inte vet jag, även om jag kan börja gissa mig igenom de jag har läst… The Three Stigmata of Palmer Eldritch?Men vilken berättelse?
Den enda berättelse av Phillip K. Dick som jag känner till är den som Blade Runner är baserad på - Do Androids Dream of Electric Sheep? - så jag gissar på den.Men vilken berättelse?
Men då hade jag ju rätt om att det var rätt tjej han snackade med!Alan Moore, och det är League of Extraordinary Gentlemen vol. 2. Den med marsianer =)