”Var är citatet ifrån?”-leken

Jag tror det är nån som snackar med hon i Dracula. Så jag gissar på Dracula. Och då kanske den där Ntflix serien, för den har jag inte sett.

Jag skulle gärna vilja ha något lite mer specifikt egentligen, typ verk och/eller författare – men jag inser att bara genom att be om detta så har jag antagligen avslöjat för mycket. Så jag tänker att du får't.

Bonus om du kan ange mer, annars fyller jag i.

Jag skulle gärna vilja ha något lite mer specifikt egentligen, typ verk och/eller författare – men jag inser att bara genom att be om detta så har jag antagligen avslöjat för mycket. Så jag tänker att du får't.

Bonus om du kan ange mer, annars fyller jag i.
Well, det påminde mig framförallt om Hyde från Filmen "Leauge of exraordinary gentlement". Men jag är rätt säker på att han inte säger det i den filmen, så jag misstänkte att det kunde vara den där serietidningen som filmen bygger på?

Jag läste den för länge sen och gillade den verkligen, men jag minns inte vem som gjorde den. Neil Gaiman?

Well, det påminde mig framförallt om Hyde från Filmen "Leauge of exraordinary gentlement". Men jag är rätt säker på att han inte säger det i den filmen, så jag misstänkte att det kunde vara den där serietidningen som filmen bygger på?

Jag läste den för länge sen och gillade den verkligen, men jag minns inte vem som gjorde den. Neil Gaiman?
Alan Moore, och det är League of Extraordinary Gentlemen vol. 2. Den med marsianer =)

“Kipple is useless objects, like junk mail or match folders after you use the last match or gum wrappers or yesterday's homeopape. When nobody's around, kipple reproduces itself. For instance, if you go to bed leaving any kipple around your apartment, when you wake up the next morning there's twice as much of it. It always gets more and more."

Det är mycket riktigt Do Androids dream of electric sheep.

Så luddwig tar den, men hedersomnämnande till JohanL som var snabb på rätt författare!

Så, nytt citat:

"My mind was a timebomb that was set to explode. So I packed up my cares. Into the sunset I rode. A path to hell that's paved with good intentions."

Back