”Var är citatet ifrån?”-leken

Slutbossens namn är Thomas Bernhard. Ingen som läst Bernhard verkligen? Han är underbar, jag har sagt nån gång att det är som att träffa på en intressant men vettlös människa på tunnelbanan som håller fast en i nån ändlös manisk monolog fylld av vitriol, ofta om hur vidrigt Österrike är.

Nåväl, här kommer en som alla känner igen. Min kompis Squiggle hjälpte mig koka ihop det här och, well here we are:

"Make some noise! A1 ratings, 80 K wine
Never gonna stop baby, fuck Father Time, bro
Don't get it twisted, I've been through hell
But since I stan dad I'm alive and well
Shaper of views, creator of news
Father of many paid all his dues
So don't try to run your mouth at the king
Pucker up bitch and kiss the ring!"

Slim Shady?

Eller förlåt; "Eminim" heter han väl.
Han ställer sig inte upp. Däremot så kunde ju det här citatet ha varit ursprunget till hans och Doktorns Forgot about Dre, men jag tror inte att det är så och har inget belägg heller. Däremot är ju rappen ovan en milstolpe i hip hop-historien. Närapå dödade ett helt bolag.

Tror han är rikare än 2Pac nånsin var. Sen är han ju kanske inte en lika bra rappare, eller ens en rappare. Men han har välkänt värmt upp med Jay Z.

- So what did you think of my poem?
- I liked it. It was sad and beautiful, like my mother.
- I despised it. It was too short and said nothing to me, like my father.
- I had no feelings about it. It was aloof and licked itself too much, like my cat, Mr. Trotsky.

Kör väl lite svensk musik då:
Det sitter en snubbe i min kyl som nån jävla ipren gubbe
Inklämd och äter av min frukt
Och han vill att jag ska dansa med honom och det är jävligt skumt
Men jag skiter i det, går in och dansar

Jag gissar på "inte Säkert!". Det är ugnefär så bra som jag är på musik på svenska från den här sidan ipren-reklamen.

Übereil

Back