Negative. But thatd have totally fit.The Tao Te Ching, maybe?
Negative. But thatd have totally fit.The Tao Te Ching, maybe?
80-90 years laterDen där gamla fången i Greven av monte cristo?
Winner winner chicken dinner.All quiet on the western front.
I knew this one since i have read the book.Winner winner chicken dinner.
Its from the very end of the book
Conan? Dvs Robert EHoward?"Barbarism is the natural state of mankind. Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance. And barbarism must always ultimately triumph".
Så är det. Din turConan? Dvs Robert EHoward?
Tekniskt sett inte Conan, utan Howard i brev.Conan? Dvs Robert EHoward?
Från beyound the black river så Conan på sätt och visTekniskt sett inte Conan, utan Howard i brev.
Är det här Darths & Droids?”- How did you end up like this?
- Well, it's a long story.
- It sure is.
- In fact, if it were a movie, it would take three or four sequels just to do it justice!”
Fixat tror jagVarning: citatet i Badmojos inlägg är en länk till en spoiler! Så nu vet jag att jag hade fel. Klicka inte på länken om ni ska gissa!
Nu är det bara citatet av citatet i Pilzefraus inlägg som är en spoilerFixat tror jag
Nu är det bara citatet av citatet i Pilzefraus inlägg som är en spoiler![]()
"- So how'd you end up like this?
- Well, it's a long story.
- It sure is.
- In fact, if it was a movie, it would take three or four sequels just to do it justice."
Jag ger dig rätt. Bride of Chucky AKA Chucky gets luckyDet är en av Chucky filmerna! För jag kan höra det i Brad Dorfs röst. Men man, jag vet inte vilken. Son of Chucky?
Nattportieren med Dirk Bogarde som naziskurk
He watched the dry wind shake the torches that never went out and listened to the broken music of the harps that were never stilled. Lean lithe men and women passed him in the shadowy streets, silent as cats except for the chime and whisper of the tiny bells the women wear, a sound as delicate as rain, distillate of all the sweet wickedness of the world.
Rätt. Du känner min litteratursmak väl, uppenbarligen.Utifrån den melankoliska stämningen och att det är du går jag rätt på Sea-Kings of Mars.
Evil comes in many forms, be it a man-eating cow or Joseph Stalin.
Då kör vi:
Du tänker rätt men har fel. Och det är inte Hellcow.Det här måste ju vara om Hellcow i Marvel. Men vem säger det? Deadpool?
Utan att riktigt uppmuntra till metoden, är det The Tick. Kossan och Stalin är i samma skurkgrupp, till och med.Okej, dags att räkna upp skämt superhjälte serietidningar:
Flaming Carot
Doom Patroll
The Tick
Gwenpool
NEXTWAVE
Dirk Anger, NextWave.I'm ninety years old. You know how I look so pretty? I take drugs. Special H.A.T.E. drugs. Life extending drugs. H.A.T.E. has the best drugs. Because H.A.T.E. loves me. And I love H.A.T.E. Every day of my horrible drug-extended terrorist-fighting life. Every day I smoke two hundred cigarettes and one hundred cigars and drink a bottle of whisky and three bottles of wine with dinner. And dinner is meat. Raw meat. The cook serves me an entire animal and I fight it bare-handed and tear off what I want and eat it and have the rest buried. In New Jersey! For H.A.T.E.!
Dirk Anger, NextWave.
As the Americans learned so painfully in Earth's final century, free flow of information is the only safeguard against tyranny. The once-chained people whose leaders at last lose their grip on information flow will soon burst with freedom and vitality, but the free nation gradually constricting its grip on public discourse has begun its rapid slide into despotism. Beware of he who would deny you access to information, for in his heart he dreams himself your master
Någon av Cities In Flight-berättelserna av James Blish.Nästa:
Sid Meiers Alpha Centauri?Nästa:
Korrekt! Commissioner Pravin Lal, 'U.N. Declaration of Rights'.Sid Meiers Alpha Centauri?
The Magnificent Seven -- Robert Vaughns rollfigur- Sure. Everything. After a while, you can call bartenders and Faro dealers by their first names. Maybe two hundred of 'em. Rented rooms you live in, five hundred. Meals eaten in hash-houses, a thousand. Home, none. Wife, none. Kids... none. Propects, zero. Suppose I left anything out?
-Yeah. Places you're tied down to, none. People with a hold on you, none. Men you step aside for, none.
-Insults swallowed, none. Enemies, none.
-No enemies?
-Alive.
-Now that’s the kind of arithmetic I like!
-Yeah. I did too, at your age.
"La science, mon garçon, est faite d'erreurs, mais d'erreurs qu'il est bon de commettre, car elles mènent peu à peu à la vérité."
(Vetenskap, min gosse, är att göra fel, sådana fel som det är gott att göra, ty de leder bit för bit till sanningen.)
Korrekt, professor Lidenbrock föreläser för sin unge släkting Axel i Voyage au centre de la Terre.Jules Verne?
Korrekt, professor Lidenbrock föreläser för sin unge släkting Axel i Voyage au centre de la Terre.
Princess Bride.A: ”What I wouldnt give for a holocoust cloak.”
B: ”There we cant help you.”
C: ”Will this do?”
B: ”Where did …”
Vild gissning"If the Mario brothers weren't New Jersey's third-largest crime family, I'd say, 'Kiss my ass'."
(Vi börjar på hard mode denna gång)
Kickass?"If the Mario brothers weren't New Jersey's third-largest crime family, I'd say, 'Kiss my ass'."
(Vi börjar på hard mode denna gång)
Helt rätt!Det är väll Hudson Hawk? De har ju det återkommande Nintendo skämtet?
Höken är lös på svenska! Eller Löken är hög i MADs version…Det är väll Hudson Hawk? De har ju det återkommande Nintendo skämtet?
Jag funderar på om det där med att de tajmar sina stötar med svensktopp låtar i Tomas Alfredssons Jönssonligan, är det en blinkning till Höken är lös?Höken är lös på svenska! Eller Löken är hög i MADs version…
Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.
Terry Pratchett?
Oj, en till. Minns inte vilken bok, men jag har läst den.Rätt!
Det här kan ju inte vara Pratchett igen, men lät som något som skulle kunna vara med i Guards! Guards!”Just do me one favor! When […] gets here, try not to mention your friend the dragon!”
”Why not?”
”Because dragons dont exist, thars why!”
Peter och draken Elliot? Ingen aning vad den heter på engelska.”Just do me one favor! When […] gets here, try not to mention your friend the dragon!”
”Why not?”
”Because dragons dont exist, thats why!”
Inte Harry Potter.Jag har svårt att ens börja tänka på vad det skulle kunna vara.
Något från Harry Potter? Typ nån av de där nyare, som mystical beasts and were to find them?
Är det från Bone tro?Inte Harry Potter.
Okej.
Ledtråd ett: citatet kommer från en serietidning, sedermera seriealbum. Har så vitt jag vet aldrig förekommit i något annat medium.
Jepp! Citatet är från rätt tidigt i den första albumet. Bone och Thorn pratar med varandra.Är det från Bone tro?
Inte undra på att det var svårt. Har inte ens hört talas om den.Jepp! Citatet är från rätt tidigt i den första albumet. Bone och Thorn pratar med varandra.
If you read the T.V. Guide, you don't need a T.V.
Married with children?Jag kan också rekommendera Bone. När jag läste den sist tänkte jag på hur mycket den kändes som en rollspelskampanj.
Jag fick hjälp av min lillebror att komma på ett citat:
Jag tänkte också på den!Married with children?
Lost Boys! Det är vad gamla gubben säger till ungen!Jag fick hjälp av min lillebror att komma på ett citat:
Snyggt!Lost Boys! Det är vad gamla gubben säger till ungen!
Vafalls!? Favvofilm som jag sett för många ggr, och missat det citatet?Lost Boys! Det är vad gamla gubben säger till ungen!
Fuck , I 100% know Ive heard this before but I can't remember where.Så här kommer ett lite kontroversiellt citat;
"I'd quit because I'd had a belly full of killing. But then I'd rather be a killer than a victim."
Jag står över för att inte ta tillbaka direkt, men det bränner i fingrarnaSå här kommer ett lite kontroversiellt citat;
"I'd quit because I'd had a belly full of killing. But then I'd rather be a killer than a victim."
Så här kommer ett lite kontroversiellt citat;
Sushi… that’s what my ex-wife used to call me. Cold fish…Är inte det här från Blade Runner berättarrösten? Den de klippte i special edition?
Jag hade för mig att det var US theatrical. Men jag har svårt att hålla isär alla versioner =D…Är inte det här från Blade Runner berättarrösten? Den de klippte i special edition?
Jag fattar inte att så många har svårt för dem. Jag tycker de är jätteroliga =DSushi… that’s what my ex-wife used to call me. Cold fish
Jag förstår att de antagligen är sämre om man försöker vara objektiv filmkritiker, men de var med på min VHS jag såg hundra gånger som tonåring och jag tycker filmen känns helt tom utan voiceover.Jag fattar inte att så många har svårt för dem. Jag tycker de är jätteroliga =D
Nobody puts baby in a corner. Dirty Dancing!You just put your pickle on everybody's plate, college boy, and leave the hard stuff to me.