Funderade på honom, men han är väl inte heller författare?Carl Sagan
RättJag gissar på en sci fi-författare, men jag har ingen aning om vem det skulle kunna vara. Isaac Asimov?
Übereil
Funderade på honom, men han är väl inte heller författare?
Übereil
Jag vet inte hur Cybot tänker här, men jag vill påpeka att folk som skriver sakprosa kan kallas författare. Dvs författare och skönlitterär författare är synonymer. Jag har t ex skrivit två böcker, men inte någon skönlitteratur, vilket för att jag lever upp till Författarförbundets krav på medlemskap. Sen går jag inte runt och kallar mig författare för det känns väldigt pretto.
Dessutom!
Om du frågar vilken bok citatet kommer ifrån så har jag inte en snöbolls chans i helvetet att gissa rätt, då jag aldrig läst något av honom.Rätt
Red Dwarf?Om du frågar vilken bok citatet kommer ifrån så har jag inte en snöbolls chans i helvetet att gissa rätt, då jag aldrig läst något av honom.
Men nu något helt annat:
"If you told me this morning that a toothbrush was gonna save [censurerat] I'd have been very sceptical."
Übereil
Rätt!Det är Mass effekt! Det är tandborsten som räddar The Normandy.
Gustav Vasa?
Nu brydde jag mig om att faktiskt räkna betoningarna, och då håller det inte.Är det bara jag som inbillar mig, eller är det hexameter?
Stiernhielm, Hercules.
Wow, jag var säker på att det var vers!Ja! Helt rätt!Det är så klart vår brutalaste kung!
Ja! Helt rätt!Det är så klart vår brutalaste kung!