De övergivnas armé?”Det särskilda ansvar SL åtar sig omfattar förberedelser inför spelmöten, att artikulera spelvärlden och att tillämpa regelverket i praktiken.”
Det borde gå att härleda sig fram till rätt svar utan att gissa sig igenom alla svenskutgivna rollspel någonsin.(Eller vilket svenskt rollspel som helst, men vafan nånstans måste vi ju börja)
Dod 91?”Det särskilda ansvar SL åtar sig omfattar förberedelser inför spelmöten, att artikulera spelvärlden och att tillämpa regelverket i praktiken.”
Skrivet på svenskaKan vi få en ledtråd om det är översatt av dig eller skrivet så på svenska?
(jag hoppas att det är något spel @krank skrivit, och att han själv inte känner igen det!)
Men det är ett rollspel? Och inte t.ex. en bok om rollspel?Det borde gå att härleda sig fram till rätt svar utan att gissa sig igenom alla svenskutgivna rollspel någonsin.
Det är ett rollspel.Men det är ett rollspel? Och inte t.ex. en bok om rollspel?
ROLLSPELJag måste sluta svara när jag inte har några bra citat färdiga.
”Det särskilda ansvar SL åtar sig omfattar förberedelser inför spelmöten, att artikulera spelvärlden och att tillämpa regelverket i praktiken.”
Det där är Knausgård, från första Min Kamp.Okej, det här är en översättning (originalspråket är alltså inte svenska).
”För hjärtat är livet enkelt: det slår så länge det kan. Sedan stannar det. Förr eller senare, en dag som alla andra, upphör den dunkande rörelsen av sig själv och blodet börjar rinna mot kroppens lägsta punkt, där det samlar sig i en liten grop, väl synlig utifrån som ett mörkt och svampigt område på den allt vitare huden, samtidigt som kroppstemperaturen sjunker, lemmarna stelnar och tarmarna töms.”
Japp, första raderna till och med.Det där är Knausgård, från första Min Kamp.
Hamlet?"Alla ord, när handling fattas, äro dåraktiga och tomma."
Låter som Strindberg på deppigt humör."Alla ord, när handling fattas, äro dåraktiga och tomma."