”Var är citatet ifrån?”-leken

(Eller vilket svenskt rollspel som helst, men vafan nånstans måste vi ju börja)
Det borde gå att härleda sig fram till rätt svar utan att gissa sig igenom alla svenskutgivna rollspel någonsin.

(Och jag ger inte :(-svar enbart för att jag är ute efter nån hyperspecifik utgåva eller så)

Okej, det här är en översättning (originalspråket är alltså inte svenska).

”För hjärtat är livet enkelt: det slår så länge det kan. Sedan stannar det. Förr eller senare, en dag som alla andra, upphör den dunkande rörelsen av sig själv och blodet börjar rinna mot kroppens lägsta punkt, där det samlar sig i en liten grop, väl synlig utifrån som ett mörkt och svampigt område på den allt vitare huden, samtidigt som kroppstemperaturen sjunker, lemmarna stelnar och tarmarna töms.”

Okej, det här är en översättning (originalspråket är alltså inte svenska).

”För hjärtat är livet enkelt: det slår så länge det kan. Sedan stannar det. Förr eller senare, en dag som alla andra, upphör den dunkande rörelsen av sig själv och blodet börjar rinna mot kroppens lägsta punkt, där det samlar sig i en liten grop, väl synlig utifrån som ett mörkt och svampigt område på den allt vitare huden, samtidigt som kroppstemperaturen sjunker, lemmarna stelnar och tarmarna töms.”
Det där är Knausgård, från första Min Kamp.

Back