”Var är citatet ifrån?”-leken

Funkar inte för mig. Jag får upp sidan, men när jag försöker spela upp den får jag felkod UI3012. Och hjälpcentret ger ingen hjälp.
Nåja, jag får väl ge upp detta nu.

Gå in på en annan film, ändra språkinställningen till originalspråk utan undertexter och testa igen!

"But I don't want comfort. I want God, I want poetry, I want real danger, I want freedom, I want goodness. I want sin."
"In fact, [...] you're claiming the right to be unhappy."

Jag återvänder till la francophonie, till en av mina favoritförfattare, tyvärr numera nästan bortglömd.

En Europe on a les plus vieilles cathédrales, les plus vieilles et les plus célèbres Universités, les plus grandes librairies et c'est là qu'on reçoit la meilleure éducation - de tous les coins du monde, il paraît, on vient en Europe pour s'instruire. Mais à la fin, tout ce que cette fameuse éducation européenne vous apprend, c'est comment trouver le courage et de bonnes raisons, bien valables, bien propres, pour tuer un homme qui ne vous a rien fait

I Europa finns de äldsta katedralerna, de äldsta och mest välrenommerade universiteten, de största biblioteken och det är där man får den bästa utbildningen; det verkar som att folk från hela världen reser till Europa för att bilda sig. Men i praktiken, allt som Europas berömda bildning lär dig är hur du finner mod och motiv -- nog så giltiga, nog så lämpliga -- för att döda en människa som inte gjort dig någonting.

Last edited:
Back