Nekromanti Återigen nya D&D-filmen

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Öh. Varför ska det inte utspela sig i Forgotten Realms? Det känns lite som att ni säger "Jag hoppas att D&D-filmen inte är så D&D". Inte så att jag är världens största fan av Forgotten Realms, men jag vill mycket hellre att de faktiskt använder sin mest populära setting än att de hittar på någon setting specifikt för detta. Nästan alla settings som inte är byggd på etablerad lore i filmer har nästan alltid exakt en "big bad" och blir därför rent settingmässigt astråkiga att fantisera kring.
 

mirandir

Veteran
Joined
15 Jan 2016
Messages
70
Manuset är tydligen redan klart och, jo, det är förlagt till Forgotten Realms.

Frågan är väl snarare hur stor sannorlikheten är att Drizzt och/eller Minsc & Boo dyker upp...
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,032
Location
Sthlm
Anarchclown;n176650 said:
Öh. Varför ska det inte utspela sig i Forgotten Realms? Det känns lite som att ni säger "Jag hoppas att D&D-filmen inte är så D&D". Inte så att jag är världens största fan av Forgotten Realms, men jag vill mycket hellre att de faktiskt använder sin mest populära setting än att de hittar på någon setting specifikt för detta. Nästan alla settings som inte är byggd på etablerad lore i filmer har nästan alltid exakt en "big bad" och blir därför rent settingmässigt astråkiga att fantisera kring.
För att Grayhawk, Dark Sun, Planscape, Eberron, Ravenloft, och (antar jag utan att ha koll) Blackmoor är coolare D&D kampanjvärldar.

Jag tror att jag mest tycker så efter som jag mest förknippar Forgonten Realms med datorspelen Baldurs Gate och Neverwinter Nights som båda presenterar en extremt ointressant värld (även om båda spelserierna i övrigt är rätt bra). Allt jag ogillar med D&D kommer från, eller har blivit gällande för FR.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
Bolongo;n176636 said:
Mythras är deras namn, inte Mythica. Mythica hade varit alldeles för generiskt som namn på ett rollspel, det hade de fått skämmas för...
Oops hjärnsläpp. Tack
 

Godzillikles

Veteran
Joined
22 Oct 2013
Messages
157
Location
Skaraborg
DeBracy;n176508 said:
Är det en ny grej för 5E eller har det funnits med förut?
Är ju inte riktigt gammal D&D-räv på något sätt, men i 2nd edition kunde de inte tala alls ("although they may give out bird-like squawks, these are gibberish"), utan talade telepatiskt med varandra, och med gester/pantomim/teckenspråk med andra. Jag tycker femmans variant är coolare.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
*Handräckning*
Jag fattar inte alls. Håller någon på att göra en ny Dungeons and Dragon film?
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
"...is being produced by Rob Lee (The Lego Movie..."
:D

"...will be taking cues, stylistically, from Guardians of the Galaxy."

D:
 

Kalil

Swordsman
Joined
13 Oct 2000
Messages
442
Location
Malmö
Det här kommer bli _skitbra_ tror jag bjuder in hela spelgruppen med sällskap på drinkfest och premiärvisning. Känns som en episk dryckesfilm.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Mythica är en serie crowdfundade filmer, som är jättemycket D&D.

Med dåliga effekter, kass regi, hyfsad kostym/smink, sunkigt manus och varierande skådespelarinsatser, från uselt till rätt ok.

Dock med ett gott humör.
 
Top