Nekromanti [Årsmöte 2018] Modul F: Övriga frågor

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,542
Location
Umeå
Kanske lika bra att sätta en deadline för den här punkten på en gång? Söndag kväll, eller nåt?
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Björn Wärmedal;n280490 said:
Kanske lika bra att sätta en deadline för den här punkten på en gång? Söndag kväll, eller nåt?
I diskussionen som dykt upp angående medlemsavgiften är det mycket möjligt att det finns ämnen som kan höra hemma här. Så jag avvaktar något med en deadline.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,542
Location
Umeå
På tal om övriga frågor så fick jag just Sveroks medlemsbrev. De påminner där om att de inte längre heter Sveriges roll- och konfliktspelsförbund, utan kort och gott Sverok.

Jag vill därför lyfta en övrig fråga om en stadgeändring. Notera att den kräver ett enhälligt beslut. Min övriga fråga i helhet följer nedan.

Ändring av §3 i föreningens stadgar

Eftersom Sveriges roll- och konfliktspelsförbund bytt namn till Sverok krävs en uppdatering av föreningens stadgar gällande tillhörighet.

Jag yrkar på att:
- Benämningen ”Sveriges roll- och konfliktspelsförbund” i §3 ändras till ”Sverok”.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Björn Wärmedal;n280546 said:
Jag yrkar på att:
- Benämningen ”Sveriges roll- och konfliktspelsförbund” i §3 ändras till ”Sverok”.
Jag har inga invändningar mot detta.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Björn Wärmedal;n280546 said:
Jag yrkar på att:
- Benämningen ”Sveriges roll- och konfliktspelsförbund” i §3 ändras till ”Sverok”.
Bifalles
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Björn Wärmedal;n280546 said:
Jag yrkar på att:
- Benämningen ”Sveriges roll- och konfliktspelsförbund” i §3 ändras till ”Sverok”.
Bifall
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,702
Björn Wärmedal;n280546 said:
Ändring av §3 i föreningens stadgar

Eftersom Sveriges roll- och konfliktspelsförbund bytt namn till Sverok krävs en uppdatering av föreningens stadgar gällande tillhörighet.

Jag yrkar på att:
- Benämningen ”Sveriges roll- och konfliktspelsförbund” i §3 ändras till ”Sverok”.
Bifall.
 

Janke

Lagen
Joined
6 Feb 2015
Messages
35
Location
Skåne
Björn Wärmedal;n280546 said:
Ändring av §3 i föreningens stadgar

Eftersom Sveriges roll- och konfliktspelsförbund bytt namn till Sverok krävs en uppdatering av föreningens stadgar gällande tillhörighet.

Jag yrkar på att:
- Benämningen ”Sveriges roll- och konfliktspelsförbund” i §3 ändras till ”Sverok”.
Bifall.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Björn Wärmedal;n280546 said:
Ändring av §3 i föreningens stadgar

Eftersom Sveriges roll- och konfliktspelsförbund bytt namn till Sverok krävs en uppdatering av föreningens stadgar gällande tillhörighet.

Jag yrkar på att:
- Benämningen ”Sveriges roll- och konfliktspelsförbund” i §3 ändras till ”Sverok”.
Bifall.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,410
Location
Malmö
Björn Wärmedal;n280546 said:
Ändring av §3 i föreningens stadgar

Eftersom Sveriges roll- och konfliktspelsförbund bytt namn till Sverok krävs en uppdatering av föreningens stadgar gällande tillhörighet.

Jag yrkar på att:
- Benämningen ”Sveriges roll- och konfliktspelsförbund” i §3 ändras till ”Sverok”.
Bifall
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Lupus Maximus;n280522 said:
I diskussionen som dykt upp angående medlemsavgiften är det mycket möjligt att det finns ämnen som kan höra hemma här. Så jag avvaktar något med en deadline.
Hej, icke-medlem här. Ursäkta att jag stör ;)

Just angående medlemsavgiftsdiskussionen. Vad som vore trevligt att få se är resultaten av föreningens insatser. Det har gjorts ett par flyers? Varför inte slänga upp lite bilder på dessa, tillsammans med lite beskrivningar av hur man skulle gå tillväga om man vill ha en flyer till sitt evenemang?

Så man ser vad ens pengar går till/skulle kunna gå till (om man var medlem), och inspirerar dem som skulle kunna ha användning för sånt här material.

Själv tror jag också att det skulle kunna vara en idé att halvformalisera hur man ansöker lite. Inte för att begränsa potentiella ansökanden utan för att lyfta fram att man kan och hur man gör när man vill ansöka om stöd.

Själv gick jag ju ut föreningen ett år efter avgiftens införande eftersom jag kände att de pengarna bara skulle läggas på hög utan syfte. Bevisa att jag har fel så har ni min medlemsavgift igen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag håller med Rymdhamster (kors! Inte varje dag direkt!). Jag betalar gärna till föreningen, men det skulle kännas trevligt att se lite mer tydligt hur pengarna används och kan användas. Dels för oss betalande medlemmars skull, och dels för potentiella bidragssökares skull.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Fram tills nu har pengarna används för inköp av en roll-up till Indierummet att ha med sig på konvent.
Jag vet att Rollspelsdraken har lite utlägg (illurstrationer) som föreningen kommer täcka.

Hur man gör för att ansöka om bidra från föreningen är i nuläget så enkelt att man ställer en fråga antingen i föreningsformet eller riktar frågan till någon ur styrelsen. Så länge det är i riktlinje med föreningens syfte och ekonomin finns så kan föreningen gå in och betala kostnaderna.
För att få pengarna utbetalda så ska ett kvitto/faktura skickas till kassören samt ett kontonummer, där efter betalar föreningen ut pengarna.

Personligen lutar jag åt att man kanske ska göra ett inköp av reklampennor (stift) med texten "Rollspel.nu" på som man kan ha med sig på konvent. Dessa pennor skulle man då kunna skicka ut till folk som är intresserade att ha med sig sånna på exempelvis konvent.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Vicotnik;n280872 said:
Hur man gör för att ansöka om bidra från föreningen är i nuläget så enkelt att man ställer en fråga antingen i föreningsformet eller riktar frågan till någon ur styrelsen.
Exakt, och så informella procedurer kan faktisk vara en smula avskräckande. Plus att det just nu inte står på någon väl synlig plats, så ingen utom de som faktiskt står er rätt bära kan få reda på det. Gör en fastklistrad tråd av det.

Det i kombination med tydliga exempel på vad ni sponsrat tidigare skulle verkligen underlätta för folk som funderar att ansöka om något.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Rymdhamster;n280873 said:
Exakt, och så informella procedurer kan faktisk vara en smula avskräckande. Plus att det just nu inte står på någon väl synlig plats, så ingen utom de som faktiskt står er rätt bära kan få reda på det. Gör en fastklistrad tråd av det.

Det i kombination med tydliga exempel på vad ni sponsrat tidigare skulle verkligen underlätta för folk som funderar att ansöka om något.
Jag har inga problem med detta, utan detta tycker jag är ett väldigt bra förslag.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
För ändring i §3 till "Sverok", svara senast onsdagen 11/4, klockan 20:00.

Tråden stängs för nya övriga frågor onsdagen 11/4, klockan 20:00.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Lupus Maximus;n280931 said:
För ändring i §3 till "Sverok", svara senast onsdagen 11/4, klockan 20:00.

Tråden stängs för nya övriga frågor onsdagen 11/4, klockan 20:00.
Ja
 
Top