Nekromanti Årets tråd 2017

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Varje år brukar rollspel.nu avslutas med en "årets"-tråd.

Vilka är kategorierna?
Det väljer DU.
Det här är ingen tråd där vi gemensamt ska komma till konsensus, utan var och en väljer sina egna "årets"-kategorier och favoriter i dessa kategorier.

Däremot är det trevligt om ni följer standarden:
Kategori
Vinnare
Motivering

Det här är ingen superseriös tråd. Även om kategorierna brukar vara "årets tråd", "årets forumit" o.s.v.
är det inget som hindrar att man väljer kategorier som: "årets skämt", "årets rollspel", "årets felsägning", "årets konvent", o.s.v.
Det enda som sätter gränserna är DIN fantasi.

För de nostalgiska länkar jag här till tidigare "årets"-trådar:
Årets tråd 2016
Årets tråd 2015
https://www.rollspel.nu/threads/63200 tråd 2014[/url
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Årets forumstråd
Min vana trogen letar jag igenom EON-forumet:
Recept på Auccapaj?
Hur många andra rollspel än EON har helt egna maträtter? ...ok, ett par stycken...
Hur många andra än EON-spelare kan få för sig att laga dessa rätter och ha allvarliga diskussioner om recept på fiktiva pajer?
Den här tråden är en värdig vinnare som håller samma höga nivå som de tidigare mästerverken "Svärd på ryggen" och "Brödtråden".
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Årets forumit
2097 utan konkurrens!
Att fullständigt ta forumet med storm. Att under ett par veckor skriva runt tusen inlägg. Att i princip ensam driva all forumsaktivitet och samtidigt få massor med andra forumiter att att aktivera sig på ett positivt sätt. Att sedan lämna forumet när hon uppnått exakt 2097 inlägg.
Det mina damer och herrar är inte bara årets forumit. Det är även årets drop mic.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
Årets ställe på internet för att snacka rollspel

Rollspel.nu. Måhända har forumet varit en smula sömnigt i perioder, och plattformen är lika buggig som alltid, men till skillnad mot t.ex. diverse grupper på Facebook är rollspel.nu överskådligt. Här får man också hänga med de snyggaste, trevligaste och mest kompetenta rollspelsnördarna.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,225
Årets återupptäckt 1
Barnens behållning av Ensamma vargens soloäventyr. Det finns hopp om återväxten.

Årets återupptäckt 2
Konvent är kul, Gothcon 2017 var mitt första på 21 år. Förhoppningsvis ett nytt besök 2018.

Årets rollspelsrelaterade kultur
Radiojulkalendern Marvinter, Nordiska väsen som radioteater typ. Ok, lite skohorn men skriven av rollspelaren Koljonen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,384
anth;n266988 said:
Årets forumstråd
Min vana trogen letar jag igenom EON-forumet:
Recept på Auccapaj?
Hur många andra rollspel än EON har helt egna maträtter? ...ok, ett par stycken...
Hur många andra än EON-spelare kan få för sig att laga dessa rätter och ha allvarliga diskussioner om recept på fiktiva pajer?
Den här tråden är en värdig vinnare som håller samma höga nivå som de tidigare mästerverken "Svärd på ryggen" och "Brödtråden".
Ja, God45 kan ha hur många kreativa explosioner som helst. Det slår ändå inte Eon-spelare som diskuterar recept i spelvärlden.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Även jag säger Recept på auccapaj-tråden. Det är få andra trådar som liksom i ett slag bekräftar var ett specifikt rollspels själ ligger. Eons ligger otvivelaktigt i forumiter som försöker göra auccapajer på riktigt.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Vimes;n267015 said:
Ja, God45 kan ha hur många kreativa explosioner som helst. Det slår ändå inte Eon-spelare som diskuterar recept i spelvärlden.
Då skapar jag en ny kategori

Årets forumspostare
God45
Även om 2097 tar hem titeln som årets forumit och EON tar hem årets forumstråd så tar God45 plats 2, 3 och 4 i de kategorierna.
Han är som en intellektuell Shub-Niggurath som föder fram den ena idén vansinnigare än den andra - och det tar aldrig slut.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,035
Location
Sthlm
Jag har gått igenom alla mina egna inlägg från året och presenterar Top 3 Jockes inlägg på Rollspel.nu. Det har inte vart nått bra år på den biten, efter som jag inte längre läser exakt alla trådar på forumet längre.

3. Otäckaste Äventyret
Jag berättar en anekdot om när vi spelade Curiosity Killed the Cat. Som i alla bra anekdoter framstår berättaren själv som en klant i historien.
https://www.rollspel.nu/threads/70254/post-958043

2. Svavelvinter-pocket
I en tråd där folk droppar fantasyförfattare som rapstjärnor droppar micar så kallar jag fantasy för den sämsta genren, försvarar det sedan med att "bra" är ett onödigt kriterie i kultur och rekommenderar till slut en fantasyroman jag gillar. Bra gjort i en så kort post.
https://www.rollspel.nu/threads/65970/post-957863

1. Dessa Dungeons
Jag gissar på varför folk som har tråkigt när de spelar dungeons har det grundat på de problem jag själv hade en gång i tiden och förklara sen hur det går till att lösa dessa. Bara bra tips!
https://www.rollspel.nu/threads/74010/post-957824



Bubblare:

Stockholmstips (snodda från ett annat forum)
https://www.rollspel.nu/threads/68845/post-958072

Jag kallar folk som inte gillar spoilers för bortskämda slynglar (ratad trotts den efterföljande diskussionen pga att krank såg det om ett påhopp på filmklubben och dess regler) https://www.rollspel.nu/threads/67159/post-958075
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,507
anth;n267018 said:
Då skapar jag en ny kategori

Årets forumspostare
God45
Även om 2097 tar hem titeln som årets forumit och EON tar hem årets forumstråd så tar God45 plats 2, 3 och 4 i de kategorierna.
Han är som en intellektuell Shub-Niggurath som föder fram den ena idén vansinnigare än den andra - och det tar aldrig slut.
Awww, tack :)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,384
anth;n267018 said:
Då skapar jag en ny kategori

Årets forumspostare
God45
Även om 2097 tar hem titeln som årets forumit och EON tar hem årets forumstråd så tar God45 plats 2, 3 och 4 i de kategorierna.
Han är som en intellektuell Shub-Niggurath som föder fram den ena idén vansinnigare än den andra - och det tar aldrig slut.
En intellektuell Shub-Niggurath!
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
Tillägg till min tidigare post: Jag glömde "ödmjuka" i uppräkningen av allt bra som karaktäriserar forumiterna.

Ny post:

Årets rollspelsrelaterade överraskning

Vi har aldrig setts förr och inte heller diskuterat särskilt mycket rollspel med varandra, varken här på forumet eller på annat håll på internet. Sedan råkas vi på ett rollspelsfika i Göteborg och efter så där två timmar löst spelsnack erbjuder Ape of Wrath mig en sovplats ifall jag ska på GothCon 2018. Det var verkligen oväntat, och väldigt schysst. Såklart är jag sugen på ett GothCon till.
 
Top